מכונית לאחר התנגשות בעמודי המחסום ברחוב סירקין (צילום: קרנית מנדל סינק)
מכונית לאחר התנגשות בעמודי המחסום ברחוב סירקין (צילום: קרנית מנדל סינק)

סגירת רחוב סירקין: "אתמול ספרתי כבר רכב רביעי שהתפרק"

מאז סגירת רחוב סירקין לתנועת מכוניות, בכל ערב מציבים פקחים של עיריית חיפה עמודים נמוכים שמוטמנים אל תוך האדמה בגמר הפעילות, ובאין תאורה מספקת או מחזירי אור על העמודים, הנהגים אינם מבחינים בהם, והתוצאה היא התנגשות: "לנהגים שבאים מרחוב יחיאל אין סיכוי לראות את העמודים הנמוכים האלו"

פורסם בתאריך: 10.7.23 13:11

סגירת רחוב סירקין למדרחוב בשעות הערב נתקלה בחוסר שביעות רצון מצדם של בעלי העסקים שלא נמצאים במקטע הרחוב שבין יחיאל לעקרון, ועכשיו הגיע גם תורם של הנהגים להתלונן. כדי לסגור את הרחוב לתנועת מכוניות מציבים בכל ערב פקחים של עיריית חיפה עמודים נמוכים שמוטמנים אל תוך האדמה בגמר הפעילות, ובאין תאורה מספקת או מחזירי אור על העמודים, הנהגים אינם מבחינים בהם, ותוצאות ההתנגשות הן עגומות.

"אתמול ספרתי כבר רכב רביעי שהתפרק", סיפר ל"כלבו – חיפה והקריות" אחד מבעלי העסקים ברחוב, "הנהג אמר שהוא לא ראה את השילוט כשעלה ברחוב יחיאל לפני שפנה ימינה לסירקין, ובגלל שהעמודים נמוכים מדי הוא נכנס בהם".

 

התמרור בפינת יחיאל-סירקין (צילום: בועז רפאלי)

התמרור בפינת הרחובות יחיאל-סירקין (צילום: בועז רפאלי)

 

 

לקרנית מנדל סינק שמתגוררת בסמוך יש תצפית ראייה מושלמת על המתרחש במחסום. "שמענו בום, וזה היה בום גדול", היא מספרת, "לנהגים שבאים מיחיאל אין סיכוי לראות את העמודים הנמוכים האלו, וגם לנהגים שמגיעים מכיוון סירקין אין סיכוי לראות אותם בזמן כדי לבלום. אמנם יש בפינת הרחוב שלט קטן שאומר שהכביש סגור לתנועה בין 19:00 ל-23:00, אבל אם עושים שינוי מהותי בתנועה חובה להעמיד עוד אזהרה מוקדמת. אם באים מיחיאל ורוצים לפנות ימינה, אין מספיק זמן לראות גם את השלט וגם את העמודים. חייבים להציב שילוט של ממש, רצוי כזה שזוהר בחושך. היה שלט כזה בתקופת מסיבות הרחוב בסירקין".

העירייה אמנם הציבה במקום תמרורים – האחד בפינת הרחובות יחיאל-סירקין והשני ברחוב יחיאל, סמוך לתחנת האוטובוס שבקצה מקטע הרחוב – אך את שניהם קל לפספס. 

"קשה מאוד לראות את השלט ואת התמרור בנסיעה ברחוב יחיאל, שהוא תלול מאוד", אומר בועז רפאלי שמכיר כל פינה בשוק תלפיות, "כל שלט על עמוד בגובה תקני הוא גבוה מדי ליושבים במכונית, ולמי שיוצא מהחניון ברחוב יחיאל לכיוון מעלה אין אפשרות לראות את מה כתוב על השלט. גם את השלט ואת התמרור בפינת הרחוב אין צ'אנס לראות בזמן, לפני שהפגוש של הרכב פוגש את עמודי המחסום הנמוכים".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 

התמרור ברחוב יחיאל (צילום: בועז רפאלי)

התמרור ברחוב יחיאל (צילום: בועז רפאלי)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. לכל דבר סיבה

    מאותה סיבה שעיריית חיפה נמנעת מלתקן בורות ענקיים בכבישי העיר, עד שהתושבים לא מגיעים עם צילומים לתקשורת.
    הסיבה זה שבעירייה יש קרובי משפחה של בעלי מוסכים בעיר והם שמחים לדאוג להם לעוד ועוד עבודה.
    מאותה סיבה העירייה גם ביטלה את הסיירת העירונית, היא מנעה יותר מדי תאונות ופגעה בפרנסת המוסכים.

  2. ל

    זה קצת מצחיק אותי. אני גרה בנווה שאנן ויש לנו פה מעב חצייה שנוהגים לא עוצרים בו אפילו אחרי שראו שיש בן אדם שהתחיל לחצות. אחרי שמישהו יהרג גם יגידו היה קשה לראות? זה רכב, לא צעצוע. אם אתה לא יודע להבחין בשלטים תעבור לתחבורה ציבורית. היום זה עמוד מחר ילד. מי שלא יודע שעשנוהגים צריך להסתכל בצדדים ולראות שלטים ובטח להסתכל קדימה ולראות האם יש משהו על הכביש לא אמור לנהוג

  3. יעקב

    איזה קשקוש. אם היה עובר שם ילד, גם היו מתלוננים שאין שלט? העמודים בגובה של ילד, ומוצבים על מעבר חצייה. נהגים צריכים לנסוע בזהירות ברחוב, שממילא הוא עירוני ולעתים קרובות עמוס בהולכי רגל שחוזרים מקניות בשוק או מבילוי במסעדות.

  4. קליש תארזי את הלשכה וקישט

    בתקופת קליש אין דבר אחד שנעשה כמו שצריך
    זה מזכיר לי ששובר רץ להציב ספסלים בנחל סעדיה ואז התברר שזה סכנת נפשות והעיפו את זה.
    זה מזכיר לי את חוף הכלבים בבת גלים שתוך חודש הפך לחוף הסלעים והלכלוך שלא ניתן להשתמש בו.
    זה מזכיר לי את פארק המנגלים של קליש בנוה דוד שהתברר שכל תושבי הסביבה נגדו באופן מוחלט.
    כל דבר שהיא עושה יוצא עקום.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר