חסידים מנסים להיכנס לכנסיית סטלה מאריס בחסות החשיכה (צילום: כנסיית סטלה מאריס)
חסידים מנסים להיכנס לכנסיית סטלה מאריס בחסות החשיכה (צילום: כנסיית סטלה מאריס)

בחסות החשיכה: חסידים ניסו לפרוץ לכנסיית סטלה מאריס

לפנות בוקר נכנסו עשרות חסידים לשטח כנסיית סטלה מאריס וניסו לפרוץ את דלת הכניסה. משהדבר לא עלה בידם הם חזרו לאוטובוס שהמתין להם בסמוך, לא לפני שנשאו תפילה ושרו שירים ביידיש. ראשי הקהילה הקתולית בחיפה קוראים לכל המאמינים להפגין נוכחות בכנסייה 24 שעות ביממה

פורסם בתאריך: 18.7.23 10:00

עשרות חסידים נכנסו לפנות בוקר (שלישי), בסביבות השעה 4:00, לשטח כנסיית סטלה מאריס וניסו לפרוץ את דלת הכניסה בחסות החשיכה. משלא הצליחו חזרו החסידים לאוטובוס שהמתין להם בסמוך, לא לפני שנשאו תפילה ושרו שירים ביידיש.

ראשי הקהילה הקתולית בעיר הזדעזעו לשמוע הבוקר על המקרה מהשומר במקום. הם קראו לכל המאמינים לתגבר את נוכחותם בשטח הכנסייה ולהפגין נוכחות שם 24 שעות ביממה.

 

 

 

ניסיון הפריצה הוא הסלמה של האירועים שמתרחשים לאחרונה בשטח הכנסייה. כזכור, ראשי העדה הקתולית בחיפה הזהירו מפני הסלמה לאחר שאל מתחם הכנסייה נכנסו חסידי ברסלב מקהילת "שובו בנים" של הרב אליעזר ברלנד והתעקשו להתפלל בה. בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות נשמעו החסידים אומרים כי במקום קבור הנביא אלישע וכי כבר לפני 200 שנה רבי נתן מברסלב התפלל במקום הקדוש הזה.

המתיחות במקום עלתה מדרגה כאשר בהזדמנות אחרת מתפלל קתולי תקף חסיד ברסלב וסילק אותו משטח הכנסייה. המשטרה איתרה את התוקף ועיכבה אותו לחקירה, אך שחררה אותו עוד באותו יום בתנאים מגבילים. בעקבות ההסלמה קראו בעדה למאמינים להפגין, ויומיים אחר כך התקיימה במקום הפגנה שאליה הגיעו מאות מאמינים. ההפגנה היתה שקטה ולא נרשמו בה אירועים חריגים.

עוד לפני ההפגנה, ראש העיר עינת קליש רותם גינתה את התנהגות החסידים כשאמרה: "ביקרתי במנזר סטלה מאריס כאות הזדהות ותמיכה וכגינוי מוחלט להתנהגותם של פרובוקטורים שמקומם לא כאן, לא אצלנו בחיפה. לא אסכים לניסיונות לפגוע במנזר, בקדושתו וברגשותיהם של הנוצרים החיים בחיפה ובעולם. הנחיתי את מנכ"ל העירייה להיות בקשר ישיר עם הכמרים במנזר כדי למנוע את הישנותם של דברים כאלה ולהבטיח טיפול בהם כמתחייב, בסיוע של המשטרה שגם איתה אני בקשר יומי בנושא. חשוב שכולנו נשמור על שפיות ונגלה אחריות, בלי לקחת את החוק לידיים ובלי להיכנס למעגלי אלימות. אני ממליצה לאותם פרובוקטורים לעלות על קו 940 לירושלים, לחזור למקום שממנו הם באו ולהניח לחיפה – עיר הסבלנות והאחווה. אין להם מקום איתנו כאן".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר