זירת הרצח ברחוב נורדאו (צילום: דוברות המשטרה)
זירת הרצח ברחוב נורדאו (צילום: דוברות המשטרה)

הפרקליטות מערערת על עונשו של מאבטח הכרמלית שרצח את חברו

גאורגי ז'לקוב, מאבטח בכרמלית, הזמין את חברו דימיטרי יונגרוב, דר רחוב, לשהות בביתו, ומשזה סירב להתפנות הוא ירה בו מטווח אפס. ז'לקוב הודה והורשע, ונגזרו עליו 18 שנות מאסר. הפרקליטות מערערת על קולת העונש: "העונש הוא נמוך מרמת הענישה הנהוגה ומשדר מסר של סלחנות כלפי מי שפגע בקדושת החיים של אדם אחר"

פורסם בתאריך: 7.9.23 09:51

המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הגישה ערעור על גזר דינו של גאורגי ז'לקוב – מאבטח בכרמלית שהורשע ברצח דימיטרי יונגרוב – דר רחוב שהוא הזמין לשהות בביתו. משסירב יונגרוב להתפנות, ז'לקוב ירה בו למוות. ז'לקוב הודה והורשע ברצח, ונגזרו עליו 18 שנות מאסר בפועל. הפרקליטות מבקשת לערער על העונש, אשר לטעמה הוא נמוך מרמת הענישה הנהוגה ומשדר מסר של סלחנות כלפי מי שפגע בקדושת החיים של אדם אחר.

כזכור, על פי כתב האישום, ז'לקוב (64) עבד כמאבטח בכרמלית, ובמסגרת תפקידו החזיק ברישיון אקדח. בספטמבר 2021, בעת שאשתו שהתה בחו"ל, הוא הזמין לביתו את יונגרוב (41) – דר רחוב שעמו הוא היה בקשרי ידידות – ללון בביתו. משחזרה אשתו של ז'לקוב לארץ התגלע בין השניים ויכוח על רקע הדרישה מיונגרוב לעזוב את הבית. במהלך הוויכוח הוציא ז'לקוב את אקדחו מהכספת בדירה, הכניס מחסנית, דרך את הנשק והניח אותו מתחת לכרית במיטתו. בשלב מסוים בעימות בין השניים התיישב יונגרוב על מיטתו של ז'לקוב, וזה שלף את האקדח, הצמיד את הקנה למרכז מצחו של יונגרוב והציע לו להתפלל לפני שיירה בו. משהשיב יונגרוב כי הוא לא מעוניין להתפלל, ז'לקוב ירה בו במצחו מטווח מגע ופצע אותו אנושות.

בהמשך הניח ז'לקוב סכין מטבח על הרצפה סמוך למקום שבו שכב יונגרוב כדי ליצור מצג שווא שלפיו הוא איים עליו בסכין לפני הירי. יונגרוב גסס וחרחר, אך ז'לקוב נמנע מלהזמין את כוחות ההצלה. לאחר יותר משמונה דקות שבמהלכן נועץ עם אשתו, ז'לקוב התקשר למשטרה ודיווח על המעשה. יונגרוב פונה במצב אנוש לבית החולים, שם נפטר מפצעיו.

 

 

ז'לקוב הורשע על ידי בית המשפט המחוזי בחיפה ברצח ביסוד נפשי של כוונה ובשיבוש מהלכי משפט, ונגזרו עליו 18 שנות מאסר, מאסר על תנאי ופיצוי של 120,000 שקל למשפחתו של יונגרוב.

בערעור, שהוגש על ידי עוה"ד תמר בורנשטיין ולינור בן אוליאל מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, נטען כי מדובר בעונש נמוך מהרף שהציב בית המשפט העליון ביחס לעבירות מסוג זה. לעמדת הפרקליטות, האירוע קרוב בחומרתו לעבירת רצח בנסיבות מחמירות שעונשה הוא מאסר עולם חובה, ועל העונש לשקף חומרה זו.

עוד טוענת המדינה כי בית המשפט נתן משקל יתר לנסיבות שאינן מופיעות כלל בכתב האישום המתוקן שהוגש במסגרת הסדר הטיעון שהוסכם על שני הצדדים. כך למשל, בית המשפט קבע כי מידת התכנון שנלוותה למעשה ההמתה לא היתה מהותית, שכן קדם לה סירובו של יונגרוב להתפנות מהדירה – דבר שגרם לנאשם מצוקה נפשית אשר בגינה הוא פעל "מתוך היעדר מוחלט של שיקול דעת".

בערעור מדגישה הפרקליטות כי ז'לקוב הודה שהחביא את אקדחו מתחת הכרית, פנה ליונגרוב בשאלה אם הוא מעוניין להתפלל טרם ירה בו, ואף הודה שניסה לשבש את הזירה בעוד יונגרוב גוסס לצדו. עובדות אלו, לצד הודאתו בעבירת רצח ביסוד נפשי של כוונה, לא מתיישבות עם הקביעות בדבר היעדר מוחלט של שיקול דעת ומידת תכנון מינימלית.

המדינה טוענת כי המשקל הרב שהעניק בית המשפט לנסיבות שהובילו לרצח ואשר אינן חלק מכתב האישום הוא שגוי וכי גזר הדין משדר מסר שיש בו סלחנות יתרה כלפי אדם שכדי לפתור בעיה שגרמה לו למצוקה ביצע מעשה רצח מחריד, ולכן ראוי להחמיר בעונשו.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר