אזרח חמוש (צילום: lucidwaters/depositphotos.com)
אזרח חמוש (צילום: lucidwaters/depositphotos.com)

תושבים חוששים וקוראים להקמת כיתות כוננות

בשל חשש מהסלמה ביטחונית מתגברות הקריאות להקמת משמרים שכונתיים לשמירה על התושבים ולהגברת הביטחון ברחובות. משמר כזה כבר הוקם באחת משכונות הכרמל. ראש העיר עינת קליש רותם: "הבעיה היא שאנשים יתחילו לפעול על דעת עצמם עם נשק חם"

פורסם בתאריך: 9.10.23 12:40

תושבים רבים מביעים חשש מהסלמה ביטחונית בעיר וקוראים להקמת משמרים שכונתיים לשמירה על התושבים ולהגברת הביטחון ברחובות.

משמר שכונתי כזה הוקם באחת משכונות הכרמל. מטבע הדברים מבקשים הפעילים לא לחשוף את שמם ואת שם השכונה. "אנחנו לא יכולים לדבר על זה, אנחנו לא רוצים שזה יצא החוצה", אומר אחד מהפעילים, "הנושא הזה הוא רגיש, ואנחנו רוצים לשמור על עמימות. אנחנו מתארגנים בצורה שקטה ורגועה במסגרת כיתת כוננות על כל צרה שלא תבוא". לדבריו, "פנינו לאנשים עם נשקים בבקשה שיצטרפו לכיתת הכוננות".

הקריאות להקמת משמר שכונתי החלו לעלות מיום שבת בבוקר, כשתושבי ישראל נחשפו למראות מהדרום כשמחבלי החמאס והג'יהאד האסלאמי הסתובבו באין מפריע ביישובים בדרום. אילנית פינקלשטיין, תושבת העיר, כתבה בפייסבוק: "בבקשה, תפזרו לנו בשכונה חיילים, שוטרים, אנשים עם נשק, לא חשוב מי, אפילו בתשלום. אנחנו מבטיחים לדאוג להם. אנחנו רוצים מעט ביטחון, לראות שיש פה משהו שלנו. הפחד הוא כבר לא רק לצאת מהבית, הפחד הוא שייכנסו אלינו לבית".

בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות" אמרה פינקלשטיין: "בדרך כלל המלחמה היא מול צבא. היום אתה יושב במרפסת ולא יודע אם מישהו יעלה לך הביתה. אני בן אדם ריאלי, אבל מה שקרה בדרום זה תרחיש שאיש לא חשב שהוא יכול להתקיים. אני חוששת מתרחיש כזה בחיפה. אני לא יכולה להחזיק נשק אבל הכנתי הגנה עצמית. להגיד לך שברגע האמת אפשר יהיה להשתמש בזה? לא. אם לא שוטרים או חיילים, שיציבו לפחות אזרחים חמושים במסגרת התארגנויות שכונתיות. אנחנו התושבים נקים קופה שכונתית ואפילו נשלם להם. נדאג להם לאוכל, לשתייה, להכל. אנשים מסתובבים פה סהרוריים, רק רוצים להתנדב ולעזור, אז שייתנו להם נשק".

אז נהפוך עכשיו למערב פרוע וניתן לכל אחד נשק?

"אנחנו כבר במערב הפרוע, נקודה. מה שקרה בדרום הוא לא משהו שמישהו מאיתנו דמיין".

 

 

ראש העיר עינת קליש רותם מודעת לחששות כפי שהם באים לידי ביטוי ברשתות החברתיות. "קיימנו שיחות עם הפיקוד הבכיר במשטרה", היא אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות", "הבעיה היא שאנשים יתחילו לפעול על דעת עצמם עם נשק חם. זה ברור לכולם, וכבר שמענו על אזרח שפגע באזרח אחר בגלל שיקול דעת לקוי. הכל חייב להיעשות בצורה מסודרת תחת הפיקוד של המשטרה. הרבה אנשים שרוצים לעזור ולהתנדב ואנחנו מחברים אותם למשטרה".

לנוכח אירועי מאי 2021 אפשר להבין את החששות.

"ביום שבת כבר חשבתי על זה ויצרתי קשר עם מנהיגי של כל הקבוצות והקהילות הערביות בעיר, כולל מנהיגי הדת. ביקשתי להקים צוות שיהיה מודע ומחובר. מה שקרה במאי 2021 זה שביום השני למהומות התחלנו להקים את המנגנון הזה ביחד עם הקהילות כדי לשלוט במה שקורה ברחובות ולהשקיט את הרעש. הפעם עשינו את זה מבעוד מועד כדי להקדים תרופה למכה".

גם במגזר הערבי חוששים.

"ברור. במאי 2021 כל הצדדים נפגעו, ולכן היום אנחנו נמצאים בקשר, כולל עם המשטרה, שמחוברת לקבוצה שהקמנו. זה גם עובד הפוך – אם אנחנו חוששים שמשהו יקרה בעיר, אנחנו מפעילים אותם שיעזרו להרגיע את הרוחות ולשמור על השקט ברחובות".

לדבריה של קליש רותם, השיטור העירוני ומשטרת ישראל מקיימים סיורים משותפים בעיר: "כל הפקחים וכל אנשי הביטחון שלנו נמצאים בכוננות מיוחדת ומסתובבים בכל השכונות של העיר ללא יוצא מהכלל, כולל אנשי הביטחון של מוסדות החינוך שגם מגויסים לשמירה על הרחובות ביחד עם המשטרה ועם הפיקוח. יש לנו היום שיטור עירוני מלא, ועשרות צוותים מסתובבים ברחבי העיר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. תתפטרי נבלה סרוחה!!

    קליש עופי, אינך מייצגת את הציבור היהודי בחיפה וספק אם את מייצגת מישהו בכלל.
    כשהיה רדיפה של יהודים בחיפה שתקת במאי 2021 – נבלה

  2. אנדרה ס

    כעם שעבר את השואה הבטחנו לא עוד
    אך זה אפשריאם נמנע זכות יסוד של כל אדם להגנה עצמית ?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר