כיתת כוננות נוה שאנן
כיתת כוננות נוה שאנן

"המטרה – ביטחון": גם בנוה שאנן הוקמה כיתת כוננות

מוריאל מזרחי - איש קבע, מתנדב בשיטור העירוני, חבר בארגון ידידים, מקים קבוצת הווטסאפ "נוה שאנן מדווחים" וקבוצת הפייסבוק "נוה שאנן מצייצים" - הקים בשכונה כיתת כוננות אשר מונה כבר 20 חברים: "מה שכולם פוחדים ממנו - הרבה יותר מהטילים - זה חדירה של מחבלים מהשטחים והגעה של אנשים מהכפרים מסביב"

פורסם בתאריך: 15.10.23 10:44

כשהוא לא בבסיס כאיש צבא קבע, לא מתנדב בשיטור העירוני או נמצא במשמרת בארגון ידידים, כשהוא לא עונה ל-700 משתתפים בקבוצת הווטסאפ שהקים או מאשר פוסטים בקבוצת הפייסבוק שפתח, תמצאו את מוריאל מזרחי מסייר בנוה שאנן כשהוא עומד בראש כיתת כוננות חדשה שפתח. ונראה שהקמת משמרים שכונתיים בחיפה רק הולכת ותופסת תאוצה.

מזרחי (33), נשוי לאורטל ואב לבן ובת, הוא דמות מוכרת בשכונה. עוד בתקופת הקורונה הוא היה מסתובב ברחובות במכונית עם רמקולים ומשמיע מוזיקה לשמחתם של הילדים. בזמן מבצע שומר חומות הוא היה חלק מ"מלאכי כוחות הביטחון" שהתרוצצו בין השוטרים, היס"מניקים והחיילים, חילקו אוכל והשיגו תרומות. גם עכשיו, אם תכנסו לדירה שלו, תמצאו שהסלון מלא עד אפס מקום בחבילות ובשקיות – תרומות שתושבי השכונה מביאים אליו – והוא מפיץ אותם בין חיילי צה"ל.

מזרחי, מה אתה עושה בזמן הפנוי?

"אני איש של עשייה. בזמני הפנוי אני מתנדב בשיטור העירוני ובארגון ידידים. יש לי קבוצת פייסבוק בשם 'נוה שאנן מצייצים' ויש לי קבוצת ווטסאפ המונה 700 איש שנקראת 'נוה שאנן מדווחים', ששם ניתן מענה כמעט מיידי לכל דבר לא טוב שקורה בשכונה. אנחנו עוזרים האחד לשני. אפילו הכנסתי לקבוצה את השוטרת השכונתית, וגם משטרת חיפה נעזרת בי כשיש פה אירועים חריגים. בעקבות מה שקרה השבוע בדרום החלטתי לפתוח כיתת כוננות, והצטרפו אלי לא מעט אנשים חמושים וכאלו עם רישיון נשק. לפני כמה ימים התכנסנו אצלי ברחוב, עשיתי להם תדריך והתחלנו לעשות סיורים בחלוקה למשמרות. רכשתי מכספי האישי צ'קלקות ומכשירי קשר, אמנם לטווחים די קצרים אבל זה בינתיים משהו שאפשר לעבוד איתו, כדי לתת ביטחון לתושבים. כי מה שכולם פוחדים ממנו – הרבה יותר מהטילים – זה חדירה של מחבלים מהשטחים וגם הגעה של אנשים מהכפרים מסביב".

כמה אנשים יש לך?

"כרגע אנחנו 20 אנשים והבנתי שיש עוד 30 חבר'ה שרוצים להצטרף אלינו. יש לנו מפגש הערב (ראשון), זה כבר ממש צוות, יש עם מי לעבוד. בינתיים מה שעשינו זה חלוקה לצוותים ולמשמרות וסיורים עם הנשקים האישיים וברכבים הפרטיים עם צ'קלקות פעילות. כל דבר שהסיירים רואים הם מיד מדווחים".

למי?

"אנחנו מדברים בינינו, מגיעים למקום, חותרים למגע. בשישי בערב היה לנו אירוע כשאחד מהסיירים זיהה תנועה בתוך אתר בנייה ליד קפה שני. הוא הקפיץ אותנו, וראינו שמדובר בילדים ששיחקו בתוך האתר – דבר שלכשעצמו אינו תקין. באותה מידה אלו היו יכולים להיות שב"חים (שוהים בלתי חוקיים; ח"ה). אנחנו מסתובבים ושומרים על הבית. כל המטרה של כיתת הכוננות היא לתת מענה בחירום, וזה יכול להיות פינוי פצועים או טיפול בחדירה של מחבל או בפעילות של פורעי חוק שמסתובבים כאן. אנחנו ניתן מענה לכל דבר ועניין, ולא רק בשעת לחימה אלא כל הזמן".

 

 

אתם מסיירים כל יום?

"כל יום מרדת החשיכה, אבל אתמול סיירנו משעות הצהריים ועברנו בין בתי הכנסת. העמדנו סיירים בכל הפארקים וגני השעשועים. בלילה סיירנו גם בשכונות הסמוכות כמו רמת חן, רמת ספיר, רמות רמז ורמת אלון. זו המטרה – ביטחון. להגיד לך שראיתי הרבה ניידות בזמן הסיורים? לא, אבל אנחנו פה בשביל להגן על הבית במעט הזמן הפנוי שיש לנו". 

תושבים יכולים לפנות לכיתת הכוננות?

"אתמול קיבלתי הודעה פרטית ממישהי שאני לא מכיר ואני אקריא לך. 'שלום, לא ידעתי למי לפנות. היה בן אדם בפרץ מרקיש עם קפוצ'ון לבן, שם את הכובע על הראש, היה לו מכנס של פועלים, החזיק משהו שלא בדיוק הבנתי מה זה. הוא הסתכל עלי והלך מאחורי הגן, כאילו הוא מתחבא'. שלחתי לה ישר הודעה 'יוצאים לשם', ותוך דקה וחצי היה לנו צוות שעשה סיורים מסביב אבל לא זיהה משהו חשוד. השארתי שם בן אדם במשך שעה כדי שיסייר מסביב ויפקח עיניים. הפכנו לגורם שאפשר לפנות אליו".

אתם מאורגנים, אבל חסר לכם ציוד.

"חסרים לנו מכשירי קשר נורמליים לטווח ארוך, אם חלילה יקרה משהו רציני. אתמול היה לנו מצב ששני סיירים היו במרחק לא גדול אחד מהשני, אבל מכשיר הקשר לא תפקד כמו שצריך. בסופו של דבר אלה מכשירי קשר שקנינו בכספנו, לפי יכולתנו. שמעתי שבקרית אתא נפתחה כיתת כוננות ושהעירייה עזרה ונתנה להם מכשירי קשר. לא המשטרה, העירייה".

פניתם לעיריית חיפה?

"פניתי אתמול בערב בהודעת ווטסאפ לעינת קליש רותם באופן אישי. היא אמרה לי שהיום היא תיפגש עם מפקד תחנת חיפה ותבדוק איתו. אני כבר כמה ימים בקשר עם השוטרת השכונתית בנוה שאנן בנושא. היא יודעת על כיתת הכוננות שלי, ובכל פעם שאנחנו יוצאים לסיור היא מקבלת דיווח כדי שהשוטרים יידעו שאנחנו בשטח. אבל אנחנו צריכים ציוד. לאנשים שלי אין קסדות, אפודים, סימן זיהוי כלשהו, אולי חולצה אחידה. אלו דברים בסיסיים כי רכבים, דלק ונשק זה על חשבון כל אחד מאיתנו. מה שניתן לעשות זה לצייד אותנו באופן בסיסי".

עם המשטרה זה מוסדר?

"אף אחד עדיין לא דיבר איתי מלבד השוטרת השכונתית שאמרה שהיא מטפלת בזה. אני אוהב אנשים שמריצים את העניינים, מניעים אותם ולא מתעכבים. אין לנו זמן להתעכב. האינטרס של מפקד תחנת חיפה הוא שיקום לו בן אדם כמוני, איש צבא במשך 16 שנים, מתנדב במשטרה, שמכיר את כל שכונת נוה שאנן, שיש לו סיירים ורכבים וצ'קלקות ושיצא לדרך. שרק ייתן לו איזה אפוד, קסדה ומכשיר קשר. סמל יחידה כבר יש לנו – אנחנו נקראים כיתת כוננות נוה שאנן. זה האינטרס הכי גדול שיכול להיות לו. מה יותר טוב מזה? הוא יכול לאוורר את השוטרים שלו. המצב פה נהיה קשוח ללא ספק, וזה קשוח לכולם. אני מקווה שהכל יסתיים מהר, ואנחנו נמשיך בשלנו לעשות את מה שאנחנו יודעים לעשות הכי טוב".

יו"ר ועד נוה שאנן יעקב שטרית מסר: "בעקבות המצב קמו ביוזמת תושבים פעילים ברובע כמה קבוצות המהוות סיירת ביטחון. על מנת לתת מענה מקצועי ובעיקר על פי חוק אכנס הערב את כל ראשי הקבוצות. בקבוצות שקמו יש מפקדים בכירים בצה"ל, ובהם מי שהוביל את הרובע כשיטור קהילתי במשך יותר משני עשורים. המטרה במפגש היא לתכלל את פעילות הסיורים בצורה מקצועית ולספק ארגז כלים לסיירים על מנת שיבצעו את פעילותם ההתנדבותית על פי חוק, ובעיקר בגב של המשטרה או של העירייה. מיזם של הקמת סיירות ביטחון ללא גב של המשטרה או העירייה עלול להיות מסוכן ולסכן את המתנדבים בלקיחת החוק לידיים, ואת זה אני רוצה למנוע. מנגד, אעשה הכל על מנת לתת להם את הכלים לבצע משימה זאת כחוק".

להצטרפות לקבוצת הווטסאפ

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. ולמה הלוגו המביך?

    איפה המשמר האזרחי תחת המשטרה או פיקוד העורף?!
    בכלל נראה שפיקוד העורף לא מתפקד, מצער לומר

  2. יעקב

    משמעות זניחה.
    כל קצין צה"ל בעבר היה צריך לקבל, היום, מעטפה עם רשיון נשק בתוכה.
    כיתת כוננות לא מספיקה, לא לנווה שאנן ולא בשום מקום.

  3. איש

    תראו בחברה הערבית מה קרה כשאזרחים חימשו את עצמם להגברת הביטחון האישי…

  4. אייל

    לצייד עד גיל 60 כל מי שסיים שירות צבאי קרבי או תומ"ל בנשק למשך שנה, לאחר מטווח ומתן ערבות של אלפיים ש'..
    חייבים להגביר את הבטחון בכל ישוב בישראל מפני חדירה, טרור פנימי ואיומי פרעות. בכל רחוב בישראל צריכה להעות כיתת כוננות של לפחות 4-5 אנשים חמושים עם רשימת קשר שכונתית שתיצור בהת אחת כח משימתי לוחם.

  5. מתבייש בעירייה כזאת

    שימו לב עיריית חיפה – אחפי פקידים לא מתגייסים למאמץ להגנה על העיר וסיוע למשפחות . כלום, שיתוק מוחלט וראש עיר בדממה מוחלטת
    בזיון של עירייה
    בנוסף תלו שלטי תודה לביידן וארה"ב אבל לא לחיילי צה"ל הלוחמים?? יש יותר הזוי מזה?!

  6. סתם אחד

    ומי אמר לך שהאזרחים הטובים שגרים בסמיכות אליך או אלו אשר מתגוררים באזורי הבניה לא העיבור כבר את המידע ל"אחים" שלהם , הרי ערית חיפה לא מסוגלת לעשות כלום ושום דבר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר