סגן אלינה פרבוסודובה ז"ל (צילום מתוך חשבון האינסטגרם שלה))
סגן אלינה פרבוסודובה ז"ל (צילום מתוך חשבון האינסטגרם שלה))

גיוס המונים: אמבולנס על שמה של אלינה ז"ל

סרן אלינה פרבוסודובה ז"ל נפלה כשנלחמה עד הכדור האחרון במתקפה של חמאס ב-7 לאוקטובר. חבריה ומכריה פתחו ביוזמת גיוס המונים להנצחתה באמצעות תרומה של אמבולנס על שמה למד"א. חברתה אמילי מוש: "אלינה התנדבה במד"א, כך שבמותה היא תציל חיים"

פורסם בתאריך: 21.11.23 13:08

חבריה ומכריה של סרן אלינה פרבוסודובה ז"ל, שנפלה במתקפה של חמאס ב-7 לאוקטובר, פתחו ביוזמת גיוס המונים להנצחתה באמצעות תרומה של אמבולנס על שמה למד"א.

פרבוסודובה, בת 23 במותה, שהתגוררה עם משפחתה בקרית אליעזר, שירתה כקצינה בפיקוד העורף במחוז דרום. עם מותה היא הועלתה לדרגת סרן, ושלושה ימים אחרי המתקפה היא נקברה בבית העלמין הצבאי בחיפה. חבריה לבסיס סיפרו שהיא נלחמה עד הרגע האחרון ושמרה על קור רוח.

חברתה אמילי מוש מספרת על הצורך בהנצחתה של אלינה: "היא היתה החברה הכי טובה שלי. לפני כמה ימים היתה כתבה ב'עובדה' על הבסיס שלה, והרגשתי שלא דיברו באופן ספציפי על כל חייל ועל כל שם אלא על הסיפור בכללותו. הרגשתי צורך שיכירו את הסיפור של אלינה, שיידעו שהיא היתה גיבורה. זה מגיע לה. דיברתי עם החברות שלה מהצבא, והן יצאו עם מיזם של צמידים עם השם של אלינה. אחר כך חשבתי להפיק מדבקות שאפשר להדביק על רכבים, על ספסלים ועל עמודי חשמל כדי שיכירו את השם, את הפנים והסיפור. עכשיו הכוונה היא לתרום למד"א אמבולנס על שמה. אלינה התנדבה במד"א, כך שבמותה היא תציל חיים. אני מקווה שזה ייצא אל הפועל".

 

 

על סיפור הגבורה של חברתה מספרת מוש: "אלינה היתה בבסיס אורים באותה שבת ארורה. דיברתי איתה 40 דקות לפני חדירת המחבלים לבסיס, והיא עוד לא ידעה כלום. באותו הזמן היו רק טילים. כתבתי לה ב-8:00 וביקשתי שרק תעדכן שהכל בסדר. היא כתבה לי שהכל טוב. כל שעה שלחתי הודעה, והיא לא ענתה לי. כתבתי לבן הזוג שלה ששירת איתה באותו בסיס, כי היה לי מוזר שהיא לא מחוברת. הוא התקשר אלי ואמר שהיתה חדירה של מחבלים לבסיס, שנותק קשר עם החמ"ל ושלא ידוע מה קורה. עד יום שני בערב לא אמרו לנו כלום, ואז קיבלנו את הבשורה הנוראית. שמעתי שהיו איתה בחמ"ל עוד שתי בנות, אז יצרתי איתן קשר והן סיפרו לי את הסיפור. מהרגע שהתחילה חדירת המחבלים אלינה היתה בקור רוח מטורף, תפסה את כל מי שהיה בסביבה וניסתה להכניס כמה שיותר אנשים לחמ"ל. היא היתה עם הנשק דרוך ומכוון לדלת, וירתה עד לרגע שבו הרימון התפוצץ בפנים. היא ניסתה לירות כמה שיותר. לפי חלק מהעדויות היא ירתה בשמונה מחבלים, ולפי עדויות אחרות היא ירתה בשניים, אז אני לא יודעת את המספר המדויק. אנחנו רק יודעים שהיא הרגה מחבלים. אלינה היתה גיבורה, לא עזבה את הנשק לשנייה".

לתרומות: בביט (אמילי מוש) במספר 050-8558725 או בפייבוקס

 

אלינה פרבוסודובה ז"ל (משמאל) ואמילי מוש

אלינה פרבוסודובה ז"ל (משמאל) ואמילי מוש

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר