סמ"ר הילה, מפקדת טנק בגדוד קרקל (צילום: דובר צה"ל)
סמ"ר הילה, מפקדת טנק בגדוד קרקל (צילום: דובר צה"ל)

עירוני ה': הלב מתפוצץ מגאווה על סמ"ר הילה

ב-7 באוקטובר, סמ"ר הילה, מט"קית בקרקל, וחברותיה עשו היסטוריה כנשים הראשונות בישראל שלחמו בקרב שריון, ואף הרגו עשרות מחבלים והצילו קיבוץ שלם. חגית לוי, מנהלת בית הספר עירוני ה' שבו למדה הילה: "הלוחמות הוכיחו כי האשה בטנק תנצח. הילה היא אחת מהגיבורות של המלחמה"

פורסם בתאריך: 26.11.23 12:33

"קוראים להן הגר, הילה, טל שרה, מיכל, קרני, אופיר ותמר. רק בנות 20 פלוס-מינוס, אבל הטנקיסטיות האלה והחברות שלהן בפלוגה עשו ב-7 באוקטובר היסטוריה – הנשים הראשונות בישראל, וכנראה בעולם כולו, שלחמו בקרב שריון, קרב הרואי שבו הרגו עשרות מחבלים והצילו קיבוץ שלם" – כך נפתחה הכתבה של דני קושמרו ששודרה באולפן שישי ובה "נראה לראשונה התיעוד של הטנק של קרני, מפקדת הפלוגה, פורץ את השער של קיבוץ חולית בדרכו לטהר את הקיבוץ ממחבלים. יום הקרב שלהן התחיל בבוקר של שמחת תורה, 7 באוקטובר, כשהמחבלים פורצים את הגדר מעזה לעוטף, הטנקיסטיות נמצאות בכלל הרחק משם בגזרה אחרת – בגבול מצרים, בבסיס שלהן בניצנה. הן מתחילות לנסוע לשם בשני כלים – טנק וקטלן, סוג של רכב משוריין, לכיוון צפון".

סמ"ר הילה, מט"קית בקרקל, היא בוגרת בית הספר עירוני ה', ובכתבה המרגשת היא מודה: "צריך להגיד – אף אחת מאיתנו לא יודעת איך להשתמש בקטלן, זו הסמכה שצריך לעבור בצבא. אף אחת מאיתנו לא ידעה, ובתוך בערך עשר דקות הפכנו כולנו להיות מומחיות למערכת, יודעות בדיוק איך להפעיל אותה, איך לירות, איך לתפעל כל מעצור". 

קושמרו המשיך לתאר: "הטנק דוהר בצורה יוצאת דופן עשרות קילומטרים על כביש 232, בדרך ליישובי עוטף עזה. ליד מוצב סופה הן נתקלות בעשרות מחבלים ששועטים לעברן ומתקדמות לכיוון הגדר. בגדר המערכת של רצועת עזה הן מבחינות באותו פתח ענק שיצרו המחבלים ומשאירות שם טנק אחד לשמור – הטנק של מפקדת המחלקה שקד, שמונע עכשיו מהעזתים להמשיך ולעבור דרכו לכיוון עזה או לכיוון ישראל. בינתיים הן מחליפות את הקטלן בטנק נוסף, וכך יש כבר שני טנקים של לוחמות שממשיכות לכיוון קיבוץ חולית. במקביל מיכל מפקדת המחלקה יוצאת עם הטנק שלה לסייע בקרב בקיבוץ סופה. במשך שש שעות הן נלחמות לצד לוחמי לוט"ר אילת, שלדג וסיירת גולני, פוגעות בעשרות מחבלים, מנקות את הקיבוצים מרוצחים. השבוע, חודש וחצי אחרי, פגשנו אותן לשחזור ראשון של יום הקרב שייכנס לספרי ההיסטוריה".

 

 

בסיום הכתבה, התייחסה סמ"ר הילה לעניין המגדר ואמרה: "בנים, בנות, מה זה משנה. המחבלים ידעו שהם נלחמו נגד בנות? לחמנו כדי להגן על אנשים. זו היתה המטרה שלנו. בהתקפת המחבלים, כשראינו את החדרים השרופים, ידענו – זה היה קרב מול מחבלים ללא צלם אנוש".

בעירוני ה' הלב מתפוצץ מגאווה על סיפור הבוגרת שהצילה עם חברותיה לטנק את קיבוץ חולית. "הילה כבר הוכיחה בעבר את יכולותיה ואת הצטיינותה, והיתה בין 120 החיילים מצטייני נשיא המדינה לשנת 2023", אומרת מנהלת בית הספר חגית לוי, "ביום התקפת המחבלים לחמו השריונריות במשך 17 שעות, הרגו עשרות מחבלים, הצילו את קיבוץ חולית מידי מחבלי החמאס ושברו את המשך ההתקפה. בזכותן נמנעה התקפה על יישובים דרומה לחולית. הרמטכ"ל שפגש את הלוחמות בעיצומה של המלחמה יודע כי הסתיים הוויכוח על שילוב נשים בשריון. הלוחמות הוכיחו כי האשה בטנק תנצח. הילה היא אחת מהגיבורות של המלחמה. תמיד ידענו שהיא נחושה, יכולה לעמוד מול כל אתגר ועושה את הבחירות הנכונות ביותר. אוהבים ומעריכים אותך, הילה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. בושה וחרפה

    הלב מתפוצץ מאימת כל זרועות המודיעין בצה"ל שהביאו לכשלון הבטחוני הנוראי ביותר אי פעם בתולדות המדינה
    ואיש מהם לא בכלא ולא עומד לדין ולא מתפטר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר