מסיבת יום ההולדת 76 שערכו הגולשים לליאוניד קלוצמן (צילום: יניב גוגו)
מסיבת יום ההולדת 76 שערכו הגולשים לליאוניד קלוצמן (צילום: יניב גוגו)

אבל בקהילת הגולשים: הצלם האגדי הלך לעולמו

במשך שנים ובכל מזג אוויר התייצב ליאוניד קלוצמן מקרית ים בכל חוף שבו התקבצו גולשי גלים וצילם אותם. בחודש יוני ערכה לו קהילת הגולשים מסיבת הפתעה לכבוד יום הולדתו ה-76, ואתמול ליוו אותו עשרות מהם בדרכו האחרונה. שדרנית הספורט שרון פרי: "הוא היה רב אמן והפך למוסד בקרב הגולשים"

פורסם בתאריך: 21.12.23 11:39

קהילת הגולשים בחיפה מתאבלת על ליאוניד קלוצמן – צלם שהפך למוסד כשהתייצב באופן קבוע ובכל מזג אוויר כדי לתעד אותם בזמן גלישה. אתמול (רביעי) נודע על מותו של קלוצמן, ורבים מהגולשים הקבועים בחופי העיר ליוו אותו בדרכו האחרונה.

 

ליאוניד קלוצמן (צילום: יניב גוגו)

ליאוניד קלוצמן (צילום: יניב גוגו)

 

שדרנית הספורט שרון פרי, שידועה בחיבתה הגדולה לגלישה, אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "ליאוניד צילם אותי המון, וקיבלתי ממנו הרבה תמונות. הוא היה מגיע מקרית ים, יושב באיזו פינה, וכמעט לא ראינו אותו. הוא היה מגיע לריפים מול מרידיאן, בחוף הבק דור ליד הקזינו בבת גלים, בנירוונה – כל החופים בחיפה. הוא היה אדם מכונס וסגור, אבל גם חמוד ונעים. הוא היה רב אמן בצילום והפך למוסד בקרב הגולשים. היה לנו איתו קטע כזה שהודענו לו לאיזה חוף אנחנו הולכים כשיש גלים. הוא ישב בשקט במשך שעות וצילם. מי שאי פעם התעסק בצילום גלישה יודע שזה הדבר הכי קשה בעולם, כי זה לשבת ולחכות המון זמן. הוא היה שם בכל מזג אוויר כדי לתפוס את הרגע הכי טוב. כל תמונה שלו בצבע".

 

שרון פרי תופסת גל (צילום: ליאוניד קלוצמן)

שרון פרי תופסת גל (צילום: ליאוניד קלוצמן)

 

 

טל אלקיים, גולש ותיק: "ליאוניד היה איש טוב ויקר. הגדולה שלו היתה שבמשך הרבה שנים הוא היה בא לצלם את הגולשים בכל מזג אוויר, גם בסערות ובגשם. והוא עשה את הכל באהבה ובחינם, בלי כסף, רק מאהבת הגולשים. הוא היה בא לכל החופים – בת גלים, הריפים מול מקסים, חוף הכרמל. אני חושב שאף אחד לא הכיר אותו באופן אישי, יום אחד לפני כמה שנים הוא הופיע והתחבב על כל הגולשים. הוא הכיר את כולם, וכולם היו ניגשים אליו להגיד 'בוקר טוב, ליאוניד'. הוא היה מגיע מוקדם מאוד בבוקר, יושב ומצלם אותנו שעות על גבי שעות. אחרי זה הוא היה מעלה את התמונות לדף הפייסבוק שלו, והכל באהבה. הוא יחסר מאוד לכל קהילת הגולשים".

יוסי פרץ, מייסד העמותה רואים את האופק בים, שמפעיל מועדון גלישה בקרית חיים: "ליאוניד היה צלם ברמה בינלאומית בתחום הגלישה, איש צנוע וענו שהפך להיות כמו סבא ואבא לכל הגולשים. הוא תמיד היה שם, גם בסערות, ותיעד בצורה מקצועית מאוד ממרחקים עצומים. קשה לתפוס מישהו במהירות של גלישת גלים כי הצילום מצריך ממך מקצועיות ודיוק, והוא הצליח להוציא את המקסימום בכל תנאי. הוא תמיד הוציא אותך הכי טוב שאפשר בתמונות, כמו מישהו שמצלם אותך לתמונת פרופיל לפייסבוק ומוציא לך תמונה הורסת. בשביל זה צריך איש מקצוע, והוא היה כזה".

לדבריו של פרץ, "ליאוניד הפך לבן משפחה אצל כל קהילת הגולשים בחיפה והצפון. להלוויה שלו הגיעו יותר מ-50 גולשים. כולם הגיעו, כולם. הוא נגע ללב של כולם. ביוני הוא חגג יום הולדת 76, ועשינו לו מסיבת הפתעה. קראנו לו כאילו לצלם גלישה והפתענו אותו עם בירות ועוגות. הוא כמעט התעלף, לא האמין שעשינו לו את זה. מי היה מאמין שמסיבת יום ההולדת האחרונה שלו תהיה אצלי במועדון. ככה יצא שאמרנו לו תודה עוד בחייו, זכינו".

 

יוסי פרץ והגלשן (צילום: ליאוניד קלוצמן)

יוסי פרץ והגלשן (צילום: ליאוניד קלוצמן)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דבי

    קשר יפה בין הצלם לקהילת הגולשים. תמונות מדהימות. אולי כדאי לעשות תערוכה לזכרו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר