חניכי "נירים בשכונת" בגיחה בשטח (צילום: יח"צ)
חניכי "נירים בשכונת" בגיחה בשטח (צילום: יח"צ)

תוכנית "נירים בשכונות" חידשה פעילות בשטח: כ-180 בני נוער יצאו לגיחה מאתגרת

אחרי כמעט חצי שנה ללא לינות בשטח בעקבות המצב הביטחוני, יצאו חניכי "נירים בשכונות" לגיחה מסכמת בכרמל כהכנה לגיוסם לצה"ל. חניך בתוכנית: "הגיחה הייתה חוויה מדהימה. למדנו המון על קושי ואתגרים. הטבע לימוד אותנו עד כמה אנחנו חייבים להיות שם אחד בשביל השני"

פורסם בתאריך: 10.3.24 12:04

אחרי כמעט חצי שנה, שלא אושרו לינות בשטח בגלל המצב הביטחוני, יצאו בשבוע שעבר כ- 180 בני נוער מתוכנית "נירים בשכונות" לגיחה מסכמת בכרמל לקראת הגיוס לצה"ל. בגיחה חוו החניכים את השטח, הקשיים וההתמודדויות, כחלק מההכנה לגיוס.

שותפות חיפה- בוסטון, בשיתוף פעולה עם עיריית חיפה, מאפשרות את פעילותה של עמותת "נירים בשכונות" בקרית חיים, שבה משתתפים בני נוער ובנות נוער העומדים לקראת גיוסם לצה"ל.

הילה פרלמן, מנכ"לית שותפות חיפה-בוסטון: "דווקא בתקופה הזו, חשוב מתמיד להשקיע בבני הנוער, לחזק את החוסן הפנימי שלהם, את תחושת השייכות והמעורבות בחברה הישראלית. שותפות חיפה- בוסטון רואה חשיבות רבה בקידום שוויון הזדמנויות בהשכלה, התעסוקה, והצבא בקרב משפחות יוצאות אתיופיה, ובתוך כך, משקיעה משאבים רבים בהענקת כלים משמעותיים לנוער, לקראת השירות בצבא, ולאחר מכן לחייהם כבוגרים בחברה יצרנית ומתקדמת".

"נירים בשכונות" היא תוכנית הפועלת בשכונות ממעמד סוציואקונומי נמוך המתאפיינות בשיעורי פשיעה גבוהים ושיעור נמוך של גיוס לצה"ל. שלומי אבני, מייסד ומנהל "נירים בשכונות", קצין במיל', מצטיין בשייטת 13, שנולד וגדל באור עקיבא, שם לו למטרה לשנות את השכונה בה גדל. לאחר נפילתו של חברו לנשק, ניר קריצ'מן, הקים אבני את "בית נירים" הראשון בלב אחת השכונות הקשות בעיר מגוריו, אור עקיבא. מאז התרחבה התוכנית, וכיום היא נותנת מענה למאות בני נוער ברחבי הארץ מצפון ועד דרום. התוכנית פועלת בשיתוף פעולה עם משרד החינוך, משרד הרווחה והרשויות המקומיות ומתרחבת מדי שנה.

 

 

אור בלטה, אחד החניכים בתוכנית: "אם הייתי צריך לתאר את 'נירים', הייתי אומר משפחה, משפחה וכל מה שבא איתה, שמחה, כעס והמון אהבה. את תחושות השייכות שאני מרגיש ב'נירים' קשה למצוא במקומות אחרים. בנירים אני לומד המון על בגרות, לקיחת אחריות ומנהיגות, על כמה שהכל בידיים שלי ושאני רק צריך לרצות באמת. אחד הדברים שהכי מורגשים לי ב'נירים' זה התמיכה הרגשית מהמדריכה שלנו. היא מסתכלת עליי בגובה העיניים, מאמינה בי באמת ומכל הלב, יש לה המון סבלנות אלינו כקבוצה ואליי אישית למרות שאנחנו לא עושים לה חיים קלים והיא אף פעם לא מוותרת".

בלטה מוסיף: "הגיחה הייתה חוויה מדהימה. למדנו המון על קושי ואתגרים והבנו איזה כוח יש לנו כקבוצה. היינו בתוך היער ולא היה לאן לברוח, הטבע לימד אותנו, גם אם רצינו וגם אם לא, עד כמה אנחנו חייבים להיות שם אחד בשביל השני, שאסור לנו להרפות. ואם אנחנו משפחה, אז עד הסוף".

אוריה גונן, מנהל "נירים בשכונות" ברחבי הארץ: "השטח מזמן לבני הנוער קשיים והזדמנויות, קור, אוכל, לינה בתנאים קשים, סחיבת משקל ועוד. כשהם צולחים את הקשיים תחושת ההצלחה היא תחושה שבאמצעותה הם יכולים לעשות השלכה לחיים ולצבא, לכן חשוב לנו מאוד להוציא אותם לשטח ולחוות את הדברים. אנחנו משתמשים בשטח ככלי חינוכי טיפולי, היכולת שלנו לעשות תהליך עם החניכים היא בעיקר בשטח".

שותפות חיפה-בוסטון פועלת יותר מ-35 שנה בחיפה בשלושה תחומי ליבה עיקריים: פיתוח מנהיגות, עמיות וחברה משותפת, כשהמטרה היא לתת מענים לצרכים העולים מהשטח בעיר חיפה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר