אבישלום "רינגו" פישגנג ז"ל (צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
אבישלום "רינגו" פישגנג ז"ל (צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

רינגו – איש השעונים ממרכז הכרמל – הלך לעולמו

אבישלום פישגנג, שמוכר לכל חיפאי כרינגו איש השעונים, הלך לעולמו בגיל 75. רינגו נהג להסתובב במרכז הכרמל לאורך כל שעות היום, כששעונים מעטרים את ידיו וטבעות את אצבעותיו, לבוש בבגדים צבעוניים וחבוש בכובע תואם, והיה לאטרקציה

פורסם בתאריך: 18.4.24 09:51

אבישלום פישגנג, שמוכר לכל חיפאי כרינגו איש השעונים ממרכז הכרמל, הלך לעולמו ביום שלישי, והוא בן 75. רינגו נהג להסתובב במרכז הכרמל לאורך כל שעות היום, כששעונים מעטרים את ידיו וטבעות את אצבעותיו, לבוש בבגדים צבעוניים וחבוש בכובע תואם, והיה לאטרקציה.

פישגנג גדל בכרמל, ובשנת 1961 סיים את בית הספר היסודי מעלה כרמל ונשלח לחווה חקלאית בעפולה. מדי חודש הוא הגיע לבקר את אמו בלוק אחר. את מראהו המוכר, כך סיפר, הוא סיגל לעצמו בגלל תמונה שהגיעה לידיו מאמריקה הרחוקה, ובה נראה גבר ארוך שיער עם פאות לחיים ארוכות, לבוש בגדים צבעוניים של כוכבי רוק ועונד שרשראות, צמידי ברזל ועשר טבעות עם גולגולות – אחת על כל אצבע.

הוא התגייס לחיל הים, ולאחר כמה חודשים הוא נפצע. "לאחר הפציעה התמכרתי לסמים", הוא סיפר ל"כלבו – חיפה והקריות" לפני חמש שנים, "אשפזתי את עצמי מרצון באשפוז יום ברמב”ם. הגעתי לשם מדי יום במשך שלוש שנים, וזה מה שהציל אותי. אם לא האשפוז הייתי משתגע. עד היום אני פונה לבני נוער ומתחנן שלא ייגעו באלכוהול, בסיגריות ובסמים. אני מתנגד לזה ומטיף לכל מי שרק מוכן לשמוע”.

 

 

לאחר מות אמו עבר רינגו משבר גדול. “סעדתי את אמי היקרה עד גיל 94”, הוא סיפר, “היינו הולכים ביחד לקונצרטים ולהצגות, ועשיתי כל מה שמטפלת פיליפינית טובה עושה. אמא היתה הכל בשבילי – לביאה ששמרה והגנה עלי מפני כולם – וכשהיא הלכה ממני הרגשתי שחרב עלי עולמי. לאט לאט השתקמתי, ובעזרתה של גילה גרזון, שהיתה אחראית על האירוח של חיילי הצי השישי האמריקאי בארגון USO, התנדבתי במשך שנים בארגון וביקרתי על נושאות מטוסים כמו ‘אייזנהאוור’, ‘נימיץ’, ‘תאודור רוזוולט’, ‘ג’ורג’ וושינגטון’ ו‘ג’ורג’ בוש’. היום כל מה אני מבקש זה בריאות".

ביום שלישי כאמור הלך פישגנג לעולמו, ונטמן בבית העלמין תל רגב.

 

אבישלום "רינגו" פישגנג (צילום: איציק כרסנטי)

אבישלום "רינגו" פישגנג ז"ל (צילום: איציק כרסנטי)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    החברה הישראלית אכזרית מאין כמוה למי שנשארים בודדים מכל מיני סיבות. מיד מתייגים, מיד זונחים ומיד שמים תוויות.
    ביחד ננצח, ביחד ננצח – ממש …

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר