נמל חיפה (צילום: ורהפטיג וניציאן)
נמל חיפה (צילום: ורהפטיג וניציאן)

חנ"י נגד העירייה: לא מוכנים לשלם על גינת כלבים

בעקבות דרישת תשלום להיטל שצ"פ בסך של יותר מ-1.6 מיליון שקל שהגישה עיריית חיפה לחברת נמלי ישראל, עתרה החברה נגד העירייה בבקשה לבטל את ההיטל: "במענה לפנייתנו, כל שנשלחו לנו הן חשבוניות בגין ביצוע עבודות להקמת גינת כלבים"

פורסם בתאריך: 21.5.24 07:58

חברת נמלי ישראל (חנ"י) עתרה אתמול (שני) לבית המשפט המחוזי בעיר נגד עיריית חיפה וממגורות דגון בשל דרישת תשלום להיטל שצ"פ (שטח ציבורי פתוח) בסך של יותר מ-1.6 מיליון שקל שהגישה העירייה לחנ"י באוגוסט 2022.

בעתירה נכתב כי היא עוסקת בדרישה לאקונית וחסרת פרטים מהותיים לתשלום היטל שצ"פ בסך של 1,655,427 שקל שהושתה על העותרת ועל חברת דגון ביחס לנכס שהוחזק והופעל על ידי האחרונה עוד משנת 1951 ועד לסוף שנת 2021 מכוח הסכם זיכיון עם מדינת ישראל. קרי, דרישה שהושתה על העותרת על אף העובדה כי היא אינה מחזיקה בשטח ולא היתה מפעילתו זה יותר מ-70 שנה".

עוד נכתב בעתירה כי בעקבות דרישת התשלום פנתה חנ"י בנובמבר 2022 לעירייה "וטענה כי היא אינה החייב הרלוונטי לצורך דרישת התשלום וביקשה הבהרות ואסמכתאות שונות לעניין הדרישה על מנת להבין את מהות עילת החיוב ומהו המועד שבו היא התגבשה. במענה לפנייתה ולפניות חוזרות, כל שנשלחו לעותרת הן חשבוניות בגין ביצוע עבודות להקמת גינת כלבים".

 

 

חנ"י טוענת כי דרישת התשלום היא פסולה וכי יש להורות על ביטולה מטעמים שונים, ובהם הטעם שחנ"י אינה החייבת הרלוונטית לדרישת התשלום על פי דין אלא חברת דגון, שהפעילה את הנכס והשתמשה בו בתקופה הרלוונטית לדרישת התשלום; והטעם שלא קמה עילה לחיוב בהיטל שצ"פ מכיוון שהעבודות לא התבצעו בהתאם לחוק השצ"פ שכן "מדובר בעבודות להקמת גינת כלבים אשר כלל לא מופיעה בהחלטת המהנדס, והעבודות אף לא מתאימות במהותן להיקרא שצ"פ".

חנ"י מבקשת מבית המשפט לקבוע כי דרישת התשלום כלפיה מבוטלת, ולחילופין לקבוע כי דרישת התשלום גבוהה מהחיוב החוקי.

מעיריית חיפה נמסר: "העירייה תלמד את העתירה ותגיב כמקובל בבית המשפט".

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. ארליך

    חברת חני אני בעלים של יאכטה במעגן הדיג קישון הייתי ממליץ לכם לבדוק היטב היטב את המנהל שלכם שם הוא עושה הרבה מאד כרצונו ……

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר