נאות פרס (צילום: דוברות עיריית חיפה)
נאות פרס (צילום: דוברות עיריית חיפה)

תושבי נאות פרס חותמים על עצומה: לא רוצים מטרונית

כ-350 תושבים מנאות פרס כבר חתמו על עצומה לשנות את מסלול המטרונית שמתוכנן לעבור בשכונתם, כשהמטרה היא להגיע ל-2,000 חתימות, וגם פתחו קבוצת ווטסאפ בשם "מתנגדי המטרונית למתווה הקיים". תושבת השכונה: "מי שתכנן את מתווה המטרונית מנותק לגמרי מהשטח"

פורסם בתאריך: 4.6.24 12:09

מאות מתושבי נאות פרס חתמו עד כה על עצומה אשר קוראת לשנות את מסלול המטרונית שמתוכנן לעבור בשכונתם. כזכור, לפני כשבועיים וחצי החלה חברת חוצה ישראל, המשמשת זרוע ביצועית של משרד התחבורה, בעבודות תשתית בפרויקט המטרונית חיפה מערב וטירת כרמל במקטע סמי עופר. העבודות מבוצעות ברחוב רוטנברג, בקטע שבין רחוב נתיב האור לשדרות ויצמן, ובצומת של רחוב ויצמן וקניון קסטרא, והן יימשכו כארבעה חודשים.

בעצומה כתבו התושבים: "פרויקט המטרונית מתוכנן לעבור בשכונה שלנו, נאות פרס. המסלול המתוכנן פוגע בנו פגיעה קשה, הן בהיבט הבטיחותי והן בהיבט איכות החיים. עזרו לנו לשמור על השכונה שלנו. בואו נשנה את המסלול כך שתהיה לנו תחבורה ציבורית יעילה, תוך שמירה על צביון השכונה".

לצורך מסירת מידע נוסף פתחו התושבים קבוצת ווטסאפ בשם "מתנגדי המטרונית למתווה הקיים" ובה חברים כבר כ-200 תושבים. בעצומה שנפתחה רק אתמול חתמו כבר יותר מ-350 תושבים, והמטרה היא להגיע ל-2,000 חתימות.

 

 

"מי שתכנן את מתווה המטרונית מנותק לגמרי מהשטח", אומרת תושבת השכונה, "יש פה כשלים וענייני בטיחות חמורים. נוסף על נושא הבטיחות, יש פגיעה חמורה מאוד בתושבים שגרים ברחובות כמו נוי, הוד, חמדה ונועם".

למה הכוונה בפגיעה בטיחותית?

"נתיב המטרונית אמור לעבור צמוד לצומת שבו נמצא גן הילדים דובדבן, שהוא גן של ילדים קטנטנים מאוד, וזה מסוכן. נתיב המטרונית שעובר בין גני ילדים בשכונה אמור לעבור קרוב לבתים בשכונה, זה לא נתפש. לצורך הקצאת הנתיב למטרונית מבטלים לאורך רחוב נוי 30 חניות, והכניסה לרחוב והיציאה ממנו יהיו בכביש הסואן הזה. בשבוע שעבר נפגשנו עם נציגי חוצה ישראל ועיריית חיפה, אך לא קיבלנו מענה לדאגותינו".

תושב נוסף: "השינויים בהסדרי התנועה בתוך השכונה יפגעו בתושבים. למשל אחת מהיציאות לדרך פרויד תבוטל, וזה ייצור עומס על היציאה האחרת מהשכונה. בזמן משחקי הכדורגל באיצטדיון יהיו פה פקקים לא נורמליים, אפילו גדולים יותר מהמצב כיום. הולכים להכניס רמזורים לשכונה, וגם הם יגרמו לפקקים. המטרונית עובדת גם בשבת, ואם עד עכשיו נהנינו משקט בשכונה בשבת בבוקר, הרי שעכשיו ניחשף לרעש כל כמה דקות. זה איום ונורא שלא מתחשבים בתושבים".

 

תגובות

9 תגובות
9 תגובות
  1. רון

    חבורה של קשקשנים, בגלל שלוקחים להם את החנייה לרכב השלישי, דופקים את כלל תושבי השכונה עשורים קדימה…

  2. צחי

    מי שתכנן את התוכנית הזו מנותק לחלוטין ולא היה בשטח. אך יתכן מרחוב נועם שבו בקושי עוברים 2 מכוניות מציבים רמזור? אך מבטלים יציאה לכביש פרויד? אך מציבים תחנת מטרונית מול חמדה 5 מתחת לחלונות של הבניין? התיכנון הקיים היום פוגע מאד באיכות החיים.
    צריך להתחשב בכל הדברים בטיחות של הדיירים לא ליצור לחץ תנוע בגלל רמזורים גם כך כל בוקר וערב יש לח על הכבישים של השכונה בגלל מת"מ. בקיצור שיתכננו אחרת

  3. ערן

    תכנון מסלול הזוי לחלוטין.
    מטרונית שלא עוצרת בשכונה (אז למה לעבור ממש דרך השכונה ולא מרחוב וייצמן???) ולא מביאה לרכבת מצד אחד, ומבטלת חניות, יוצרת פקקים מיותרים (ע"י ביטול פניות ושינוי איי תנועה לרמזורים) ומקשה על חיי התושבים מצד שני.
    לפי הבנתי היא אפילו לא תפעל בזמן משחקים שזה בכלל שיא הטמטום והחוצפה.
    אסור בשום פנים ואופן להקים את הפרוייקט הזה במתכונתו הנוכחית.

  4. תחתמו על העצומה

    הכניסה של מטרונית לשכונה לא פותרת אף בעיה, מוסיפה המון בעיות חדשות ופשוט הורסת את השכונה. אין שום הסבר הגיוני למה עושים את זה חוץ משחיתות, כנראה מישהו ממש מרוויח מזה.

  5. חיפאי אמיתי

    השכונה הולכת להגיע ל30 אלף תושבים בגלל ביטול כמה חניות תוספת כאשר לכל דירה יש 2 חניות. אז חבורת בכיינים החליטו אחרי 7 שנים לבכות שזה מפריע להם. במקום להבין שזה הולך לפתור פקקי ענק במקום עוד כמה שנים. חיפאים תמיד יודעים לבכות ולהתנגד לכל דבר שזה מדהים

  6. מני

    חיפאים מתנגדים לכל דבר אפשרי ואז שואלים למה חיפה תקועה ולא זזה

  7. עמיקם

    הבעיה שליהב יש אובססייה על המטרונית. אחרי שהרסה את התחבורה בהדר, הגיע הזמן להרוס את התחבורה בנאות פרס. אבוד לכם.

  8. אייל

    אני לא מבין על מה ההתנגדות, שיהיה קו אוטובוס לנאות פרס?
    באיזו הזייה הם חיים – יש אלפי תושבים בשכונה בלי רכב, בני נוער, כל דבר צריך להסיע
    לא פלא שהם בוכים על 30 חניות !!! כשלכולם שם יש 2 חניות בבניינים.
    לא מפריע להם שבכביש הראשי בשכונה עוברות משאיות, רק אוטובוס מטרונית יפריע לילדים בגן???
    תגידו אתם באמת עד כדי כך הזויים תושבי חיפה?? בכל עיר אחרת היו חוגגים שיש קו אוטובוס
    בתדירות טובה לשכונה.

  9. דוד

    המטרונית בקריות ובחיפה נוסעת רק על עורקי תחבורה ראשיים ,לא נכנסת לקריות למה צריכה להיכנס לתוך השכונה תנועה מסביב

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר