אירוע של המיזם החברתי קולולם (צילום: קולולם)
אירוע של המיזם החברתי קולולם (צילום: קולולם)

פריצה ראשונה לקו המים: אירוע "קולולם" בנמל

מיזם המקהלה החברתית הפופולרי מגיע לחיפה, והוא יתקיים בהאנגר 15 בנמל, על קו המים. ביום רביעי עתידים להגיע לשם כ-3,000 איש ולשיר בעברית, בערבית ובאנגלית את השיר "One Day" של מתיסיהו

פורסם בתאריך: 11.2.18 12:24

ביום רביעי יעברו בפעם הראשונה זה שנים רבות מבלים את חיץ הרכבת וגדר הנמל כדי לצפות בהופעה על שפת המים. כ-3,000 איש אמורים להגיע להאנגר 15 – מבנה השייך לחברת נמל חיפה – כדי להשתתף במופע "קולולם" שבו הם ישירו ביחד את השיר "One Day" של מתיסיהו. האירוע מופק במשותף על ידי בית הגפן, עיריית חיפה וחברת נמל חיפה, והגרסה המקומית של המקהלה החברתית היא שונה מהרגיל בזכות העובדה שהשיר יושר בשלוש שפות – עברית, ערבית ואנגלית.

"קולולם" הוא מיזם חברתי-תרבותי שבמסגרתו נאספת קבוצה גדולה של אנשים, לומדת שיר, ובתום חזרה משותפת מבצעת אותו ביחד עם נגנים. המיזם זוכה לפופולריות רבה בחודשים האחרונים, מספר המשתתפים בו הולך וגדל, והסרטונים מהמופעים השונים זוכים לעשרות אלפי צפיות ברשת.

במאי 2017 נכחה הילה גושן, מנהלת תחום התרבות בבית הגפן, באירוע "קולולם" בתל אביב וייבאה את היוזמה לחיפה.

גושן: "זה נראה לי מקסים. היה לי ברור שאני רוצה לעשות את זה בחיפה, אבל בתנאי שזה יהיה בדרך החיפאית – בעברית ובערבית. באירוע בתל אביב השתתף קהל מגוון מכיוון שזהו מיזם שחוצה דעות פוליטיות, גילאים ועדות. הוא דומה לפעילויות שלנו בבית הגפן במשך כל השנה. לא הייתי צריכה לשכנע אף אחד מיוזמי 'קולולם', וכשהסברתי שאני רוצה לעשות את זה בעברית ובערבית הם אמרו שאני מתפרצת לדלת פתוחה".

 

האנגר 15 במערב הנמל (צילום: צבי רוגר)

האנגר 15 במערב הנמל (צילום: צבי רוגר)

 

 

גושן מספרת שגם ההיענות בעירייה היתה מיידית. במקומות אחרים מתקיימים אירועי "קולולם" באתרים לא שגרתיים, וגם כאן חיפשו המארגנים מקום יוצא דופן. "עשינו סיורי לוקיישנים, ובסוף כל המארגנים נכנסו להאנגר 15", היא אומרת, "זה האנגר ענק שעומדות בו מכולות ומשאיות, והמשמעות היתה שצריך לבנות בו הכל מאפס".

ההכנות יתחילו ביום שלישי ויכללו פינוי של המבנה והרכבה של הבמה. גורמים נוספים יתגייסו להצלחת הפרויקט, ובהם ממגורות בית דגון שיעצרו את פעילותן למשך שעה, ורכבת ישראל שתתגבר את תנועת הרכבות כדי לאפשר הגעה למופע של קהל מחוץ לחיפה למופע. הכרטיסים אזלו תוך שעה ורבע מרגע הצעתם למכירה, והמשתתפים יקבלו כבר היום (ראשון) את המילים בדואר אלקטרוני כדי שיוכלו ללמוד אותן בעל פה. השערים ייפתחו בשעה 18:30 והאירוע עצמו יתחיל ב-20:00.

גושן: "זה אירוע חלוצי מבחינת הפריצה לקו המים בנמל. זה ממש רגע היסטורי שקשור לחזון של העירייה שקיים כבר הרבה שנים. הכוונה היא להפוך את ההאנגר בהמשך למקום של בילוי ותרבות".

ראש העיר יונה יהב: "חיפה היא עיר שמלכדת עמים, תרבויות, עדות ומגזרים. אין מקום הולם וראוי יותר שיאחד בין השורות את כל בני האדם ויראה לתושבי מדינת ישראל ולעולם כולו את הפסיפס האנושי הייחודי בעיר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר