הפגנת חד"ש ועומדים ביחד בכיכר אונסק"ו (צילום: אלה אהרונוב)
הפגנת חד"ש ועומדים ביחד בכיכר אונסק"ו (צילום: אלה אהרונוב)

המשטרה מנעה עימות בין שני הצדדים בהפגנות בבן גוריון

כוחות השיטור מנעו מהמשתתפים בהפגנת ההזדהות עם מדיניות ישראל לצעוד לעבר ההפגנה שאורגנה על ידי חד"ש במעלה שדרות בן גוריון. בשעות אלה מתקיימות שלוש הפגנות במוקדים שונים בעיר התחתית

פורסם בתאריך: 20.5.18 21:23

"אנחנו בעד חיפה שפויה" – כך אמר הערב (ראשון) מזכיר המחוז של מפלגת העבודה ישראל סביון בהפגנה שארגן המועמד לראשות העיר ופעיל מפלגת העבודה ניר שובר בעד מדיניות ישראל בעזה ונגד ההפגנות שהתקיימו בימים האחרונים בחיפה. את ההפגנה ארגן פעיל מפלגת העבודה ניר שובר. סביון הוסיף: "חיפה היא אי של שפיות, של שלום, של חיים בצוותא, של דו קיום, של רעות ושל חדווה, כפי שהיה בעבר הרחוק ובעבר הקרוב ובהווה".

 

הפגנה בתמיכה במדיניות ישראל בעזה (צילום: בועז כהן)

הפגנה בתמיכה במדיניות ישראל בעזה (צילום: בועז כהן)

 

סביון נראה מחובק עם סגן ראש העיר מטעם הליכוד שמשון עידו שאמר: "ההפגנות האלה שעושות המפלגות הערביות בארץ ישראל, כאילו בחסות הדמוקרטיה, גורמות נזק גדול מאוד לחיפה. הם מצאו כר דשא נרחב פה, דווקא בחיפה, כדי לבצע את ההפגנות האלה, והם רובם לא תושבי חיפה. רובם ככולם מגיעים מהכפרים בגליל, הם מרוכזים ומאורגנים על ידי הרשימה המשותפת שבראשה עומד ח"כ איימן עודה, ועל זה אנחנו מצרים. הדו קיום בחיפה נשמר לאורך כל השנים ואנחנו רוצים לשמר אותו. אנחנו לא רוצים להגיע למצב שהיהודים בחיפה יצטרכו אפליה מתקנת".

 

 

 

בשעות אלה מתקיימות בעיר שלוש הפגנות, שרק אחת מהן היא ההפגנה הנזכרת ברחבת הסיטי סנטר בשדרות בן גוריון. ההפגנה השנייה מתקיימת בשעות אלה מול בית המשפט בחיפה בתמיכה בעצורים שהשתתפו במחאה שלשום לקראת הדיון בהארכת מעצרם בשעה 21:00. בהפגנה זו משתתפת ח"כ חנין זועבי מהרשימה המשותפת. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם בחמישה ימים.

 

הפגנה מול בית המשפט בתמיכה בעצורים (צילום: אלה אהרונוב)

הפגנה מול בית המשפט בתמיכה בעצורים (צילום: אלה אהרונוב)

 

הפגנה שלישית – בכיכר אונסק"ו במעלה שדרות בן גוריון – אורגנה על ידי חד"ש ותנועת עומדים ביחד והיא מוגדרת כהפגנה משותפת יהודית-ערבית. מאות המפגינים עומדים עם שלטים שעליהם כתוב בערבית ובעברית "מתנגדים לכיבוש" וצועקים סיסמאות כגון "עזה, עזה אל ייאוש, עוד נגמור עם הכיבוש" ו"נתניהו התפטר, השלום שווה יותר". כמו כן נשמעות בקהל צעקות "שוטרים, שוטרים, על מי אתם שומרים?". בהפגנה משתתף ראש הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה.

 

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עופר

    מזלנו שזה סגן ראש העיר מטעם הליכוד. ילד בן 4 היה מתראיין יותר טוב ממנו

  2. חיפאי עצוב

    ניר שובר פופוליסט בשקל שיעשה הגל בשביל תשומת לב

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר