ההפגנה הראשונה נגד השחיתות השלטונית בחוף דדו בשנה שעברה (צילום: אלה אהרונוב)
ההפגנה הראשונה נגד השחיתות השלטונית בחוף דדו בשנה שעברה (צילום: אלה אהרונוב)

ההפגנות נגד השחיתות חוזרות אל חוף הים

לאחר חצי שנה של הפגנות ברחבת האודיטוריום, שהחלו בקול תרועה רמה אך אט אט הפכו למנת חלקם של מעטים בלבד, חוזרים המפגינים אל חוף הים. בשבת בשעה 18:30 מתוכננת צעדה מהכניסה לחוף הכרמל ועד לחוף דדו

פורסם בתאריך: 14.6.18 18:59

לנוכח ההפגנות למען תושבי עזה והפגנות התמיכה במדיניות הממשלה, בחיילי צה"ל ובכוחות הביטחון שנערכו בחיפה בחודש האחרון, נראה שכמעט נשכחה סדרת ההפגנות נגד השחיתות השלטונית. לאחר חצי שנה של הפגנות ברחבת האודיטוריום, שהחלו בקול תרועה רמה אך אט אט הפכו למנת חלקם של מעטים בלבד, חוזרים המפגינים אל חוף הים. זה יקרה בשבת בשעה 18:30, והמארגנים מתכננים צעדה מהכניסה לחוף הכרמל (ליד מסעדת מקסים) ועד לחוף דדו (סמוך למסעדת הכאמל).

סדרת ההפגנות החלה ביולי 2017 – כחצי שנה לאחר ההפגנה הראשונה מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בפתח תקוה. במשך כשלושה חודשים הפגינו הפעילים בימי שבת בערב בחוף דדו, ולאחר מכן עברו למרכז חורב. ב-2 בדצמבר 2017, יומיים לפני שחוק ההמלצות אמור היה לעבור בקריאה שנייה ושלישית בכנסת, עברו המשתתפים להפגין ברחבת האודיטוריום במרכז הכרמל, ובאותו הערב הגיעה ההפגנה לשיאה עם כ-3,000 משתתפים. מאז הלך מספר המפגינים וירד, ובחודשים האחרונים מגיע מספרם לעשרות בודדות.

 

 

אברי רביב, פעיל חברתי וממארגני ההפגנה בחיפה, מסביר שהסיבה לחזרה אל חוף הים היא אלפי האנשים שפוקדים את טיילת החוף בימי שבת בשעות הערב, ולכן קהל גדול ייחשף לתכנים של ההפגנה. "אני לא חושב שהירידה במספר המשתתפים חלה בעקבות ריבוי ההפגנות בחודש האחרון אלא מכך שהאנשים התעייפו. הירידה הזו ניכרת בכל הארץ. הקהל גדל כאשר חל אירוע מעורר כמו הגשת כתב אישום או כשיש בעיה סביב חוק ההמלצות".

מה גורם לכם להמשיך ולהפגין מדי שבוע?

"העובדה שאחת ליומיים אנחנו מדווחים על שחיתות חדשה במדינה. אני כבר לא מדבר על בנימין נתניהו, שבכל פעם מתגלה אצלו סיפור חדש ועל ההשתהות של היועץ המשפטי – אנחנו עומדים בפני בחירות לרשויות המקומיות, ויש 20 ראשי ערים שנמצאים תחת חקירות, כמו גם חברי כנסת ושרים. זה פשוט לא ייאמן. אני לא זוכר עוד תקופה כזאת של שחיתות שפשטה בכל כך הרבה מוסדות. מה שמטריד אותי ואת מי שיוצא להפגנות ביחד איתי הוא שהציבור אדיש לכך. זה לא מטריד אותו, ובינתיים השחיתות הופכת לנורמה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נראה אותכם מוצאים חנייה בשבת בשעה כזו

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר