פעילי שכונת הדר ליד בניין העירייה (צילום: אלה אהרונוב)
פעילי שכונת הדר ליד בניין העירייה (צילום: אלה אהרונוב)

"הדר יוצאת להפגנה – תנקו את השכונה" (וידאו)

יוזמה שכונתית של פרסום תמונות של לכלוך בהדר הפכה היום לצעדה של תושבים שקוראים לעיריית חיפה לתת תמורה לארנונה: "כוונות טובות כבר לא מספיקות לנו. לא מספיק שינוי קוסמטי"

פורסם בתאריך: 7.8.18 18:37

כמה עשרות תושבים משכונת הדר צעדו היום (שלישי) מגן המדעטק לעבר בניין עיריית חיפה במסגרת יוזמה שכונתית שזכתה לשם "פסטיבל פחים פתוחים". היוזמה התעוררה לפני כעשרה ימים, כאשר קבוצה של תושבים פתחה עמוד בפייסבוק שנקרא "פחים פתוחים – הדר הכרמל", שבו הובעה תרעומת על מצב הניקיון של השכונה ועל כך שלמרות התלונות החוזרות ונשנות היא עדיין מוזנחת. התושבים דורשים התערבותה של העירייה במצב התברואתי, ובעמוד הפייסבוק הם פרסמו תמונות של לכלוך שמפוזר ברחובות.

בשעה 16:30 נפגשו התושבים בגן המדעטק והכינו שם שלטים שעליהם נכתב "רוצים הדר נקייה", "מסים תמורת שירותים" ו"חבל שלא נולדתי תתרן".

"אנחנו תושבים כמו בשאר השכונות ומשלמים את אותה ארנונה גבוהה", אמרה אחת ממארגנות הצעדה, "מגיע לנו טיפול כמו בשאר התושבים. תפקידה של העירייה הוא לשמור על השכונה, ולא שאנחנו כל הזמן נדווח על המצב. כאשר פונים למוקד 106 הם מטפלים בפנייה הנקודתית אבל לא מתייחסים ללכלוך ולבעיות האחרות. מדובר בהזנחה של כל השכונה, ולא רק של רחובות ספציפיים".

 

 

 

בשעה 18:00 יצאה הצעדה מגן המדעטק לבניין העירייה, והתושבים צעקו ססמאות ובהן "הדר יוצאת להפגנה – תנקו את השכונה" ו"מהשוק ועד עבאס – מהזוהמה נמאס".

"בשנים האחרונות תושבי הדר מנסים לתקשר עם העירייה בכל פלטפורמה אפשרית – מוקד 106, דף הפייסבוק של העירייה והדף של השכונה", אמר אחד מהנואמים, "אנחנו פה כי כוונות טובות כבר לא מספיקות לנו. החלטנו לצאת מהאינטרנט אל הרחוב ולהזכיר למערכת שהמצב הוא לא טוב. נמאס לנו שהילדים שלנו לא יודעים מה זה רחוב נקי. השינוי שאנחנו דורשים הוא לא קוסמטי אלא הוליסטי. העובדים בשטח נותנים את הלב והנשמה אבל קורסים מרוב עומס. זאת לא פריבילגיה, אנחנו משלמים על זה. דברים קורים מעט מדי ולאט מדי. לא ייתכן שהשכונה תהיה מופקרת".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר