מועדון התעסוקה של עמותת אנוש ברחוב החלוץ (צילום: יח"צ)
מועדון התעסוקה של עמותת אנוש ברחוב החלוץ (צילום: יח"צ)

מועדון תעסוקתי של עמותת אנוש ייפתח בהדר

מועדון התעסוקה יתמקד בעבודות עץ וישרת 15-10 אנשים עם מוגבלות נפשית הזכאים לשיקום. אחרי הצהריים ייפתח המועדון לתושבים מהקהילה שירצו לעבוד בעץ בהדרכתם של בעלי המוגבלויות. ראש תחום תעסוקה בעמותת אנוש עופר מלאכי: "חלק מרכזי בפעילות שלנו הוא מלחמה בסטיגמה"

פורסם בתאריך: 15.1.19 10:45

העמותה הישראלית לבריאות הנפש – אנוש תפתח בקרוב מועדון תעסוקה בשכונת הדר לאנשים עם מוגבלות נפשית מחיפה ומהצפון. בימים אלה עוסקים בעמותה באיתור משתתפים ומקווים שנוכחות המועדון תתקבל יפה בשכונה.

המועדון שייפתח ברחוב החלוץ 39 ישרת 15-10 זכאים לשיקום מטעם משרד הבריאות. בשעות אחר הצהריים ייפתח המקום גם לתושבים שמעוניינים לעבוד בעבודות מעץ בהדרכתם של בעלי המוגבלויות הנפשית. לכל משתתף שיגיע למועדון התעסוקה תיבנה תוכנית שיקום אישית תוך ליווי מערכתי של צוות בית המלאכה ושל מתאמת הטיפול של מועדון התעסוקה.

לאחר ההתנסות ייכתב דוח תפקודי שיסייע לתהליך השיקומי של המטופל, תוך התמקדות בכישוריו, במטרה לסייע לו להתמודד במסגרת תעסוקתית בעתיד ולהצליח בה.

 

 

ראש תחום תעסוקה בעמותת אנוש עופר מלאכי: "המטרה של פתיחת הסדנה היא שיקום תעסוקתי, ובמסגרת זו ניתן לאנשים עם מוגבלויות נפשיות להתנסות במסגרת מוגנת. בחיפה בחרנו שזה יהיה במסגרת סדנת עץ כדי שהם יוכלו לתרגל יכולות של אדם עובד".

איך מגיבים האנשים בשכונות כשהם מגלים שבקהילתם עובדים אנשים עם מוגבלות נפשית?

"חלק מרכזי בפעילות שלנו הוא מלחמה בסטיגמה שרודפת אנשים עם בעיות נפשיות. יש בציבור סטיגמה קשה ואנשים נרתעים מלקבל אותם לקהילה. ככל שאנחנו חושפים יותר את הפעילויות ואת הפונים לציבור, כך יש יותר הבנה. אנשים שלנו מארחים קבוצות מבחוץ כדי שיכירו את התחום ויסירו את האי ודאות ואת החרדה. לכן אנחנו פותחים את הסדנה הזו גם לקהילה, והציבור יוכל לבוא ולהשתמש במכשור בהנחיה ובהדרכה של המתמודדים שהם מקבלי השירות שלנו".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר