נמל המפרץ
נמל המפרץ

רשות הקישון מצטרפת למבקשים לערער על תוכנית נמל המפרץ

הסיבה לבקשתה של רשות נחל הקישון לערער למועצה הארצית על התוכנית המפורטת היא טענתה, שהוועדה המחוזית דחתה, שיש לחייב את חברת נמלי ישראל לסייע לפתח את פארק הקישון כתמורה לשטח הים רחב הידיים שיובש לצורכי נמל המפרץ

פורסם בתאריך: 22.1.19 11:13

מתרחבת הדרישה הציבורית לדיון מחודש באישור התוכנית המפורטת לנמל המפרץ שיוזמת חברת נמלי ישראל (חנ"י). רשות נחל הקישון בניהולה של שרון נסים הגישה ליו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה איתמר בן דוד בקשת רשות ערעור למועצה הארצית על החלטת הוועדה לאשר את התוכנית, ובכך הצטרפה לשלושה מתנגדים נוספים לתוכנית שהגישו לבן דוד בקשה לערער על ההחלטה – חבר מועצת העיר חיפה לשעבר זאב סילס, יו"ר הפורום הישראלי לשמירה על החופים חנה קופרמן ונציגת קבוצת אמהות ואבות מצילים את חיפה והקריות אלה נוה.

הטענה המרכזית של הרשות בבקשתה לדיון מחודש היא דחיית דרישתה לחייב את חנ"י לסייע בפיתוח פארק מורד נחל הקישון ובתחזוקתו, וזאת כתנאי לאישור התוכנית המפורטת.

 

 

בהתנגדותה של הרשות צוין כי במסגרת הקמת נמל המפרץ יובש שטח ים רחב ידיים שבנסיבות אחרות יכול היה לשמש את הציבור הרחב, ולכן יש לחייב את חנ"י בסיוע לפיתוח סביבתי לצורך איזון בין האינטרסים במרחב החיפאי. אלא שהוועדה המחוזית לא השתכנעה וכתבה בהחלטתה לדחות את הדרישה כי ייבוש הים נעשה בהתאם לתוכנית שאושרה בפברואר 2014 וכי התוכנית הנוכחית המפורטת אינה יכולה לגרוע או להוסיף תנאים והנחיות הקשורות לטיפול בתוצאותיו של ייבוש הים.

בבקשת רשות הערעור ציינה הרשות: "טענו כי יש להשית על חנ"י פיצוי סביבתי לנוכח היקפה של התוכנית והשלכותיה הסביבתיות, אך בקשתנו נדחתה וחנ"י לא חויבה בפיצוי סביבתי כלשהו במסגרת התוכנית. אנו סבורים כי מן הראוי למצות את ההליך התכנוני בכך שתינתן לנו רשות לערור על ההחלטה בפני המועצה הארצית".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר