אוטובוס (צילום: חברת אגד)
אוטובוס (צילום: חברת אגד)

גם ברמת גולדה מתלוננים על היעדר תחבורה ציבורית

שכונת רמת גולדה הוקמה בשנת 1986, ומאז לא זכו תושביה לתחבורה ציבורית. משאילתה שהגיש חבר מועצת העיר אלי לנדאו לראש העיר עינת קליש רותם עולה כי אזרחים ותיקים מתלוננים על היעדרם של קווי אוטובוס בשכונתם

פורסם בתאריך: 10.2.19 12:10

אזרחים ותיקים בשכונת רמת גולדה מתלוננים על היעדר תחבורה ציבורית בשכונתם – כך עולה משאילתה בנושא שהגיש יו"ר שדולת הגמלאים וחבר מועצת העיר אלי לנדאו לראש העיר עינת קליש רותם.

שכונת רמת גולדה הוקמה בשנת 1986, ומאז לא זכו תושביה לתחבורה ציבורית. לדבריו של לנדאו, מצב זה מקשה בעיקר על דיירי הרחובות קאופמן, גולדה, פנחס רוזן, יונה אנגל ולסקוב, שחלקם רחוקים מאות מטרים מדרך אבא חושי – הכביש הראשי של רכס הכרמל שבו נמצאת תחנת האוטובוס הקרובה ביותר לשכונה. "כתוצאה מכך עליהם להגיע מהשכונה לדרך אבא חושי על מנת להשתמש בתחבורה ציבורית", כתב לנדאו בשאילתה, "הדבר קשה מאוד בימי הקיץ החמים ובימי החורף הקרים והגשומים".

לנדאו אמר ל"כלבו – חיפה והצפון": "פנו אלי תושבים מהשכונה ואמרו לי שהיעדר תחבורה ציבורית בשכונה פוגע בהם. צריך להביא בחשבון שבשכונה מתגוררים גם אנשים מבוגרים שבשבילם ללכת יותר מ-200 מטר זה משימה קשה. מי שגר בחלקה התחתון של השכונה צריך להתמודד גם עם עלייה תלולה. החום בקיץ והגשמים בחורף לא מקלים על המצב. אומרים לי 'זה רק 200 מטר, זה לא נורא', אבל בשביל אזרחים ותיקים שמתקשים בהליכה זה איום ונורא. אני לא מבין – האם העירייה לא אמורה לעודד שימוש בתחבורה ציבורית? האם אף אחד לא רואה את התועלת שבכך?".

 

 

בתשובה לשאילתה כתבה קליש רותם: "במסגרת התוכנית שלי להתחדשות השכונות בחיפה, נושא התחבורה הציבורית עומד בעדיפות עליונה. תכנון של קווי האוטובוסים, מיקומם, תדירותם, פיזור התחנות ועוד הוא נושא שייבדק ויטופל באופק מעמיק בשנים הקרובות".

לדבריה של ראש העיר, אגף התנועה והאגף לשירות פניות הציבור מסרו לעירייה שחלק מתושבי רמת גולדה מתנגד להעברת קו אוטובוס בשכונה: "לטענתם, המרחק בין רוב בתי השכונה לתחנת האוטובוס בדרך אבא חושי אינו עולה על 200 מטר, שהם מרחק הליכה סביר לתחנת אוטובוס. יחד עם זאת, כאשר בעתיד נבחן את פיזור רשת התחבורה נבדוק כמובן אם תושבי השכונה מעוניינים להעביר קו אוטובוס ברחובות מגוריהם. נדון בנושא ונתכנן אותו במסגרת ועדת תחבורה ציבורית המשותפת לעיריית חיפה, למשרד התחבורה, לחברת אגד ולחברת יפה נוף".

קליש רותם הדגישה שמדובר "בפרויקט שנתון להחלטתו ולתקצובו של משרד התחבורה. עיריית חיפה משמשת כגורם המייצג מול משרד התחבורה את צורכי התחבורה הציבורית בעיר ואת בקשות התושבים".

בניגוד לטענות התושבים מסר ועד שכונת רמת גולדה: "הטיפול בתחבורה ציבורית בשכונה צריך להיעשות אך ורק לאחר יישום תוכנית הרחבת הבנייה במורדות רמת גולדה. בשלב הזה הכנסת תחבורה ציבורית לשכונה יהיה בבחינת בזבוז כספי ציבור".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אני ואפסי עוד

    זה נשמע לי כמו "אוי אוי אוי". מכל נקודה ברמת גולדה אפשר להגיע ברגל תוך דקות ספורות לכביש אבא חושי שעוצרים בו שפע קוי אוטובוס. חוץ מזה מי שגר ברמת גולדה יכול להרשות לעצמו רכב פרטי.

  2. אחת שכבר הגיעה...

    מדובר על אנשים בגיל השלישי שלא נוהגים יותר וקשה להם ללככת בגלל הגיל והמחלות.כשתגיע לגיל הזה תבין.

  3. כמה שיותר קווים בלי תושבים עם 4 רכבים פרטיים שמתנגדים

    לא הבנתי למה אי אפשר כמו ברחוב התשבי להעביר מיניבוס באחד מהקווים?
    גם רחוב התשבי נמצא מרחק הליכה 200 מטר משד' הנשיא, מה הקשר??

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר