אוטובוסים של אגד (צילום: אמיל סלמן)
אוטובוסים של אגד (צילום: אמיל סלמן)

גם תושבי רחוב סולומון בנוה שאנן רוצים תחבורה ציבורית

ברחוב סולומון בנוה שאנן מתגוררים אלפי תושבים, שמאז הקמתו של הרחוב לא זוכים לתחבורה ציבורית בגלל קשיי תמרון של אוטובוסים ומיניבוסים. חבר מועצת העיר צביקה ברבי מפנה אצבע מאשימה לעבר משרד מהנדס העיר: "מי שאין לו רכב פרטי פשוט קבור שם"

פורסם בתאריך: 20.2.19 15:02

אל תושבי נאות פרס שמתלוננים על סידורי התחבורה הציבורית בשכונתם ואל תושבי רמת גולדה שמתלוננים על היעדר מוחלט של תחבורה ציבורית בשכונתם מצטרפים כעת גם אלפי תושבי רחוב סולומון בנוה שאנן, שאינם נהנים משירותי תחבורה ציבורית מאז הקמתו של הרחוב בגלל קשיי תמרון של אוטובוסים או מיניבוסים השכונתיים.

חבר מועצת העיר צביקה ברבי טוען שהבעיה ידועה למשרד מהנדס העיר כבר שנים רבות, אך דבר לא נעשה כדי לתת מענה לתושבים: "אם היו קוראים לרחוב הזה דניה, נורבגיה או שבדיה והוא היה בשכונת דניה אז היה שווה להשקיע. פה זה רק רחוב סולומון אז לא שווה להשקיע".

הצעה לסדר שהגיש ברבי בעניין תידון במועצת העיר רק בחודש אפריל. "ברחוב הזה גרים אלפי תושבים, שחלקם סובלים מבעיות רפואיות, ומי שאין לו רכב פרטי פשוט קבור שם. בכל שעות היום צועדים חולי סרטן ומטופלי דיאליזה לתחנות אוטובוס מרוחקות ברחובות אחרים כי אין תחנה ברחוב. בשעות הבוקר והצהריים הולכים שם ילדים בגשם בחורף או בשמש הקופחת בקיץ. לאף אחד לא אכפת ואת אף אחד זה לא מעניין. אני מטפל בנושא הזה כבר שלוש שנים, עוד מהימים שבהם הייתי יו"ר ועד נוה שאנן, וקיבלתי אין ספור הבטחות, אבל בפועל דבר לא נעשה. אנשים גרים במובלעת ללא תקווה".

 

 

מה מונע להפעיל קו אוטובוס ברחוב?

"גם אוטובוסים וגם מיניבוסים לא יכולים להסתובב ברחוב. אסור להם לנסוע בהילוך אחורי כי זה לא בטיחותי. הפתרון הוא פשוט מאוד – צריך להביא שתי משאיות עם אספלט ולבנות משטח שעליו יוכל אוטובוס או מיניבוס להסתובב. בעירייה אמרו לי שזה עולה שלושה מיליון שקל, אבל הסכום הזה נשמע לי מוגזם. לא ביקשתי שיפוץ של כל הרחוב אלא הכשרה של מקטע קטן. בעירייה אמרו לי גם שצריך לבנות מעלון שיוביל את האנשים לתחנה, אבל מה, הם חושבים שאנחנו מטומטמים? מתעמרים בתושבים ולא סופרים אותם. הטרנד עכשיו הוא לעסוק במפרץ חיפה, והבעיות של האזרח הקטן כבר לא מעניינות איש. בשביל הפקידים בעירייה התושבים הם סמרטוטי רצפה. לבעיה הזו יש גם השלכות אחרות, כמו למשל בחינוך, כי הילדים שגרים שם לא מקבלים שיעורי עזר ולא הולכים לחוגים כי אין להם דרך לצאת מהרחוב בשעות אחר הצהריים והערב. מי שמגיע לרחוב ורואה את המצב יכול בטעות לחשוב שהוא נמצא בעזה".

למי אתה מפנה את האצבע המאשימה?

"למשרד מהנדס העיר. הוא זה שאמור לטפל בעניין. דיברתי עם קואופרטיב אגד ועם החברה העירונית יפה נוף לתשתיות ותחבורה. לפני שלוש שנים לקחתי אותם סיור ברחוב והם אמרו לי שהם מוכנים להכניס מיניבוס לרחוב אבל הוא לא יוכל להסתובב. מהנדס העיר צריך להורות על ביצוע של עבודה פשוטה, אבל זה לא קורה. למה לעשות לתושבים דווקא? אני לא מתכוון לוותר".

מחברת יפה נוף נמסר בתגובה כי בשלב הזה החברה אינה מעורבת וכי יש לפנות לקבלת מענה לעירייה.

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "מדובר ברחוב ללא מוצא שבו אין כיום אפשרות כניסה לאוטובוסים, גם לא זעירים, משום שהם אינם יכולים לבצע פניית פרסה בסוף הרחוב. העירייה בוחנת ביחד עם משרד התחבורה, האחראי על התחבורה הציבורית, פתרונות חדשניים כגון מעליות ודרגנועים וכן שירות הסעות לפי דרישה של רכבים קטנים שיוכלו להיכנס לרחובות צדדים כמו רחוב סולומון. לטווח הארוך יותר מקדמת העירייה תב"ע (תוכנית בניין עיר) להמשך סלילתו של הרחוב ולחיבורו לרחוב נוסף באופן שיאפשר גם כניסת אוטובוסים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. חיפאי

    כל הכבוד לוועד השכונה החדש, אשר שלמון, שדואג שתהיה תחבורה ציבורית לרחוב רטנר ופועל למען תושבי השכונה יום יום.

  2. איפה הייתם שנים על שנים של סבל

    אני שואל שנים צביקה ברבי ראש ועד השכונה, מה לפתע הוא נזכר בזה ???
    אם זה כשל של שנים, מדוע תמך ביונה יהב ואנשיו הכושלים ???
    לפתע לאדון ברבי אכפת מתושבי הרחוב.. לפתע נזכרים שהתחבורה הציבורית בחיפה כשלון??
    בוקר טוב באמת!!!!

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אזרח ותיק-ללא ספק ראשת העיר תסדיר במהרה את התיקון הנידרש-למרות שזה לא בדניה

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בבקשה תחבורה לרחוב נעמ"ת. יש הרבה פנסיונרים הנאלצים לעזובאת המקום. אין כל הצדקה שלא תהחה ץחבורה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר