מופע תופי השלום (צילום: מרכז החינוך ליאו באק)
מופע תופי השלום (צילום: מרכז החינוך ליאו באק)

מסתמן איחוד בין שתי הקהילות הרפורמיות בחיפה

מרכז החינוך ליאו באק שבו פועלת קהילת אהל אברהם מנהל מגעים עם קהילת אור חדש לקראת איחוד אפשרי. כחלק מהמהלך קיימו שתי הקהילות אירוע בהשתתפותם של שמונה מנהיגי דת מהקהילות השונות בחיפה. מטרת האיחוד: הגדלת היקף הפעילות של התנועה

פורסם בתאריך: 4.3.19 13:36

מגעים מתקיימים לאיחוד בין שני המוסדות הרפורמיים הגדולים ביותר בחיפה – מרכז החינוך ליאו באק שבו פועלת קהילת אהל אברהם וקהילת אור חדש. לדבריו של מנכ"ל ליאו באק הרב אופק מאיר, למרות האיחוד הצפוי תשמור כל קהילה על עצמאותה מבחינת מסורות ומנהגים, ושתיהן ישתמשו באכסניה המשותפת למינוף פעילותן לקהלים רבים.

לציון האיחוד העתידי קיים במוצאי שבת מרכז החינוך ליאו באק אירוע בין דתי ביחד עם קהילת אור חדש, שבו נכחו ראשי העדות מהדתות השונות בעיר, ובהם נציגי הקהילות המרונית, הארמנית, האחמדית, הבהאית, הדרוזית והיוונית אורתודוקסית.

 

ראשי העדות בחיפה באירוע המשותף (צילום: מרכז החינוך ליאו באק)

 

 

מאיר: "האיחוד הזה מהווה עבורנו סגירת מעגל. בשנת 1964 הקים מנכ"ל ליאו באק הרב ראובן סמואלס את קהילת אור חדש. זו היתה הקהילה הרפורמית הראשונה בישראל, ושם היה בית הכנסת הראשון של ליאו באק, עוד לפני ייסוד קהילת אהל אברהם בשנת 1978. כל קהילה תשמור על בית הכנסת שלה, ולאחר האיחוד יפעלו כאן שני בתי כנסת. ביחד נעצים את הפעילות שלנו ונמנף אותה בכל העיר".

לדבריו של מאיר האירוע במוצאי שבת היה יוצא דופן בגלל נוכחותם של כל אנשי הדת: "זה היה המפגש הבין דתי הגדול ביותר שהתקיים בשנים האחרונות בחיפה. השתתפו בו מאות אנשים, והוא מהווה סוג של אמירה על סובלנות בין דתית כמטרה משותפת על רקע האיחוד המסתמן. למרות שחיפה חרתה על דגלה את הסובלנות ואת הקיום המשותף, ועל אף שהפעילות הזו נשמעת כדבר כל כך טבעי, זה עדיין לא מובן מאליו".

האירוע נפתח בברכת הבדלה, לאחריה נישאה הברכה בנוסח הרפורמי, ובהמשך הוזמנו כל אחד מראשי העדות לשאת דברי ברכה ותפילה לשלום ולסובלנות. האירוע ננעל בהופעה של להקת תופי השלום שבה ניגנו תלמידים יהודים, נוצרים ומוסלמים מבתי הספר ליאו באק ויוחנן הקדוש בחיפה ומבית הספר באעבלין. המופע כלל שירים של הביטלס, שירים מסידור התפילה היהודי ושירים של הזמרות פיירוז ואום כולתום.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר