מרוץ המדרגות צילום: ראובן כהן)
מרוץ המדרגות צילום: ראובן כהן)

נבחנת האפשרות לקיים את מרוץ המדרגות במתכונת שונה

למרות שנראה היה כי קיומו של מרוץ המדרגות השנתי של חיפה מוטל בספק, ראש העיר עינת קליש רותם מבקשת לקיימו במתכונת שונה ועם חברת הפקה אחרת. היזם והמפיק של המרוץ דידי נישליס: "אם העירייה תנסה לעשות מהלך חד צדדי ולנשל יזם מהנכס שלו, הסיפור ייגמר בבית המשפט"

פורסם בתאריך: 21.3.19 07:58

ראש העיר עינת קליש רותם שוקלת לקיים בכל זאת את מרוץ המדרגות השנתי, למרות שלפני כחודש אמרו מקורביה ל"כלבו – חיפה והצפון" כי קיומו מוטל בספק בשל רצונה לקצץ בעלויות. עם זאת, את המרוץ צפוי להפיק גוף אחר, ולא דידי נישליס שהיה אחראי על ההפקה בשבע שנות קיומו.

בכל שנה השתתפו במרוץ אלפי ספורטאים מקצועיים וחובבים בשלושה מקצים, שנקודת הזינוק שלהם היתה בעיר התחתית והם הסתיימו במרכז הכרמל בהפנינג המוני שנערך בגן האם. לפני כחודש אמר נישליס ל"כלבו – חיפה והצפון": "כיזם וכמפיק המרוץ ביחד עם העירייה, מצער אותי שמסורת חשובה ומשמעותית כל כך מוטלת בספק. זו מסורת ספורטיבית שמקדמת אורח חיים בריא ומביאה אל העיר ספורטאים מכל רחבי הארץ, כולל אלופי הארץ בטריאטלון. חבל שאנחנו נמצאים בחוסר ודאות. בשלב הזה בשנה כבר היינו אמורים לקבוע תאריך ולהתחיל בשיווק לנרשמים. אני מקבל מאות פניות מאנשים ששואלים ומתעניינים".

 

 

כעת כאמור מתברר שקליש רותם בוחנת בכל זאת את קיומו של המרוץ, אך במתכונת שונה. בהתאם להחלטתה כי כל אירועי התרבות והספורט בעיר יופקו על ידי החברה העירונית אתו"ס, גורמים בעירייה מצביעים על כך שהכוונה היא שנישליס לא יהיה זה שיפיק. בכל מקרה, כמו בעבר גם הפעם תהיה מעורבות של רשות הספורט העירונית, בראשותו של שמואל זגגי, בהפקה. במחלקה המשפטית של העירייה נבדקת כעת האפשרות לקיים את המרוץ בהפקה אחרת, ובין הנושאים שנבחנים הוא אם העירייה רשאית להשתמש בשמו המקורי – מרוץ המדרגות. עוד מציינים בעירייה כי הם רואים בעיה בהתקשרות עם מפיק כלשהו לאורך תקופה ארוכה כל כך.

נישליס מסר בתגובה: "אני הוא היזם שהמציא את הפורמט, עבד במשך שנה וחצי כדי להרים אותו לראשונה, הביא חסויות, מיתג, שיווק ובנה את המסלול, והכל מכיסי הפרטי כולל הפסד כספים בשנתיים הראשונות של המרוץ. במהלך כל שנות הפעילות המשותפת עם העירייה נחתם מדי שנה חוזה שבו נכתב במפורש שאני הוא הבעלים ובעל זכויות היוצרים על הפורמט, על השם, על החסויות ועל זכויות ההפקה. אם העירייה תנסה לעשות מהלך חד צדדי ולנשל יזם מהנכס שלו, הסיפור ייגמר בבית המשפט. מהלך חד צדדי שמנסה סדרי עולם והסכמות חוזיות יגרום לכך שאף יזם, אף חברת הפקה, אף אמן ואף יוצר לא ירצה ליזום בחיפה מחשש שיגנבו לו את זכויות היוצרים על היצירה שלו".

תגובת העירייה לא התקבלה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. המדרגה

    נישליס יא נחש.
    אני בטוח שאתה מסכן כמו שאתה מציג את עצמך.

  2. עדינה, כרמל

    משפחת נישליס – כדאי שתתרגלו, העידן הרקוב של יונה יהב הסתיים. תמשיכו להשמיץ אותה ברדיו חיפה, זה כל מה שנותר לכם. עינת היקרה כל חיפה תומכת בך. ראוי שיגיע מפיק חדש לאירוע הזה באם תחליטי לקיימו. בהצלחה.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נשמע כמו אבא שלו …שפת האיומים זה השפה שלהם!! בושה מה זה פה סיציליה הם חושבים??? תם עידן המאפיות בחיפה שכל אחד יפנים זאת כולל משפחת מישליס !!!! נ.ב. יש איזה אחת בשם שווץ ברדיו חיפה שכל היום מחפשת לדבר דברי רעל על קליש…גועל נפש אי אפשר לשמוע אותה לכן אנחנו כבר לא שומעים את הרדיו הזה עד שיעפו את המתלעמת החזירה שווץ

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    על איזה זכויות הוא מדבר בדיוק? לקיים מרוץ זה לא נחשב נכס ולא נעליים. זכותו של כל אחד לעשות מירוץ איפה שבא לו. ראוי שמדי שנה יקיימו מכרז בין יזמים או שהעירייה תנהל את זה ותביא ספונסרים בעצמה

  5. חיפאי

    נא לתבוע את קליש אישית ולא את העיר, כספי הארנונה שלי לא צריכים ללכת לשגעונות ולאובססיביות של קליש
    קליש, נקמנית כזו!

  6. המראה שעל הקיר

    נישליס שכח שהיו בחירות.
    מה לעשות כנראה הגיל משפיע על הזכרון.
    מה שעצוב שיש כאן קבוצה של אנשים פרטיים שחיו שנים מכספי ציבור וחושבים שהכל מגיע להם.
    ככה חיפה מתנהלת שנים ומצשיכה לשקוע מזה 30 שנה כמה ביריונעם בעלי זרוע בעזרת ראשי העיר חלבו את העיר והביאו אותה למקומה הגרוע בתולדותיה.
    בכל מישור כלכלי תרבותי חינוכי….

  7. ניצול כח

    קליש מנצלת את הכח שלה לנקמות אישיות.
    דידי לא רק הפיק את מירוץ המדרגות, הוא יזם, הגה והמציא את הפורמט. הוא השקיע מכספו האישי כדי להרים את האירוע הזה ועוד אירועים אחרים בחיפה.
    קליש ועיריית חיפה לא יכולים לקחת מיזם את הקניין שלו, שהשקיע בו ובנה במו ידיו. תקדים כזה עלול לגרום ליזמים אחרים לא לרצות להשקיע בעיר.
    לכל היותר שיקנו את הזכויות להפקת אירוע באותו פורמט.

  8. חיפאית

    עינת היקרה – כל חיפה לצידך, אל תיכנעי לאיומים והפחדות. אין לו קייס, מירוצים כאלה קיימים בכל עיר בישראל כבר לפחות 20 שנה. הוא לא המציא כלום.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר