"Maersk Hamburg" נכנסת לנמל חיפה (צילום: ורהפטיג ונציאן)
"Maersk Hamburg" נכנסת לנמל חיפה (צילום: ורהפטיג ונציאן)

האונייה הגדולה ביותר שהגיעה לישראל עגנה בנמל חיפה

אוניית המכולות "Maersk Hamburg", בעלת קיבולת של 15,300 מכולות, עגנה בנמל חיפה. האונייה היא באורך של כ-360 מטר וברוחב של כ-54 מטר, והשוקע שלה הוא יותר מ-15 מטר. יו"ר דירקטוריון נמל חיפה אשל ארמוני: "זהו צעד נוסף של הנמל בדרך להבטחת עתידו, ומסר חשוב מאוד בדרך למימוש התוכנית האסטרטגית שלנו"

פורסם בתאריך: 2.5.19 10:40

האונייה הגדולה ביותר שהגיעה לישראל אי פעם – אוניית המכולות "Maersk Hamburg" – עגנה הלילה (בין רביעי לחמישי) בנמל חיפה. האונייה, בעלת קיבולת של 15,300 מכולות, היא באורך של כ-360 מטר וברוחב של כ-54 מטר, והשוקע שלה הוא יותר מ-15 מטר. ניתוב האונייה לרציף נעשה על ידי מ״מ רב חובל הנמל עודד גול ורדי ועל ידי הנתב סטס בולוטין בסיוען של חמש גוררות.

בנמל חיפה מציינים כי עד לאחרונה נדמה היה שאוניות בסדר גודל כזה יוכלו להיכנס לנמל ישראלי רק לאחר פתיחתם של נמל המפרץ והנמל החדש באשדוד, אך היערכות של נמל חיפה, שכללה רכישת שני עגורנים שמסוגלים לשנע מכולות מאוניות גדולות כל כך והעמקת המים באזור הרציף כך שיתאימו לשוקע של אוניות כאלה, הביאו את מסוף הכרמל בנמל חיפה ליכולת הדרושה לקבלת האונייה.

 

" Maersk Hamburg" בנמל חיפה (צילום: ורהפטיג ונציאן)

" Maersk Hamburg" בנמל חיפה (צילום: ורהפטיג ונציאן)

 

 

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והצפון", האונייה הגיעה לחיפה כחלק מקו מכולות קבוע שמפעילות שתי חברות הספנות הגדולות בעולם – Maerak ו-Msc. הקו מתחיל את מסעו במזרח הרחוק, ומשם הוא ממשיך דרך תעלת סואץ לנמל חיפה. מחיפה ממשיך הקו לים האדריאטי, ובחזרה למזרח הרחוק. האונייה הגדולה הבאה שתגיע לנמל חיפה היא ה-"Maersk Havana" שהושקה בינואר, והיא תעגון בנמל ביום העצמאות.

יו"ר דירקטוריון נמל חיפה אשל ארמוני: "זהו אירוע מרגש שחל בעיתוי מרגש. מדובר בהבעת אמון של שתי חברות הספנות הגדולות בעולם ביכולות של נמל חיפה. זהו צעד נוסף של הנמל בדרך להבטחת עתידו, ומסר חשוב מאוד בדרך למימוש התוכנית האסטרטגית שעליה אנו עמלים בשנתיים האחרונות".

מנכ"ל חברת נמל חיפה מנדי זלצמן: "אוניות בסדר גודל כזה לא מגיעות לפני שהן בודקות היטב את היכולות הפיזיות של הנמל להכילן ואת היעילות התפעולית שתמזער את שהייתן בנמל. חברות הספנות זוכות לשירות מצוין בנמל חיפה וליעילות תפעולית ברמה עולמית ששווה להן כסף רב".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. גיל

    שלא יספרו לכם סיפורים… התחזית הזו הזו בשדרוג הנמל הינו בראש ובראשונה תולדה של הנמל החדש שעומד להיפתח, התפעול הפרטי שימנע את מה שהתחולל בנמלים ישראל עד לפני שנים ספורות..

    הסינים וגם ההולנדים מרימים פה אלטרנטיבה לכל זב חותם ששכח את מיקומו ומקומו, חברים יד על ציבור הצרכנים בישראל..

    תחרות, תחרות תחרות.. אין בילתה… כמו בשמיים הפתוחים שהציפו את המדינה התעופה סבירה, או הטלפוניה הניידת.. עשו המון, ויש לא מעט קדימה…

  2. לנמלי חיפה ואשדוד אין כל סיכוי מול הנמל הסיני במפרץ ונמל ההולנדי באשדוד... הם יבלעו את כל כמות המכולות בלי להרגיש !

    ועל שאריות המטענים הכלליים יתחרו מספנות ישראל, נמל אשדוד ונמל חיפה…
    תחזית קודרת למדי
    אך זו תהיה המציאות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר