מפגש ההתנעה של פרויקט רובע החדשנות (צילום: דוברות עיריית חיפה)
מפגש ההתנעה של פרויקט רובע החדשנות (צילום: דוברות עיריית חיפה)

העירייה תקים רובע חדשנות בחיפה

פרויקט רובע החדשנות, שמיקומו עדיין לא נקבע, מבוסס על מודל אורבני שלפיו מוסדות עוגן, חברות מובילות וחברות סטרט אפ ויזמות שוכנים במתחם משותף ויוצרים ביחד חדשנות. עיריית חיפה: "זהו פרויקט של משרד ראש הממשלה שלא אומץ ולא קודם על ידי הנהלת העיר הקודמת"

פורסם בתאריך: 28.5.19 09:51

עיריית חיפה תשתתף בפרויקט של משרד ראש הממשלה ותקים רובע חדשנות בעיר. רובע חדשנות הוא מודל אורבני שלפיו מוסדות עוגן, חברות מובילות וחברות סטרט אפ ויזמות שוכנים במתחם משותף ויוצרים ביחד חדשנות. המודל מתבסס על זיהוי תחומי הידע והמסחר הקיימים בעיר ועל יצירת שיתופי פעולה למטרת פיתוח כלכלי והצמחת העיר. את הפרויקט מובילים משרד ראש הממשלה, רשות מקרקעי ישראל, משרדי הפנים ומשרד האוצר.

מפגש ההתנעה של הפרויקט, שמיקומו עדיין לא נקבע, התקיים בשבוע שעבר בעירייה בהשתתפותם של ראש העיר עינת קליש רותם, ממלא מקומה נחשון צוק, מנכ"ל העירייה איתן שטיאסני, נציגים ממשרד ראש הממשלה, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, נציג מינהל התכנון במשרד האוצר במחוז חיפה, יו"ר דירקטוריון נמל חיפה, מנהלי שלושת בתי החולים הגדולים בחיפה – רמב"ם, כרמל ובני ציון – ונציגי הנהלת הטכניון ואוניברסיטת חיפה. את הפרויקט ילוו חוקרים בין לאומיים ממכון ברוקינגס בוושינגטון אשר מתמחים בתוכניות להקמת רובעי חדשנות אורבניים בעולם.

 

 

קליש רתם אמרה במפגש כי המבנה הטופוגרפי הייחודי של העיר מהווה יתרון והזדמנות ליצירת סיטואציות עירוניות ייחודיות ואטרקטיביות: "נבחרתי כדי להוביל את חיפה לשינוי גדול, ולא אשאיר אבן אחת לא הפוכה. קיום המפגש מהווה נקודת ציון משמעותית שבה קיבלתי הסכמה ותמיכה מלאות של כל גורמי הממשל הרלוונטיים ביחד עם השותפים החשובים של חיפה – האוניברסיטאות, בתי החולים, הנמל ועוד. רק אם נביא את כולם לשבת סביב שולחן אחד נוכל להוציא לדרך את פרויקט רובע החדשנות ולהתחיל לבנות מחדש את כוחה הכלכלי והיזמי של חיפה. אני פועלת לילות כימים כדי לקדם את הנושא. חיפה צמאה לשיתופי פעולה כלכליים ולבנייה של מערכות כלכליות מהמתקדמות בעולם. אין לי ספק שיהיו לנו שותפים נפלאים".

מדוברות העירייה נמסר: "מדובר בפרויקט של משרד ראש הממשלה שלא אומץ ולא קודם על ידי הנהלת העיר הקודמת. ראש העיר נענתה להזמנה וקידמה את המפגש".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. לילך חיפאית לשעבר, ותמיד חיפאית

    מרגשת. תודה ובהצלחה קליש רותם.

  2. חיפאי

    קרית אליעזר… רצף הגיוני בהמשך למושבה הגרמנית והעיר התחתית. עם גישה למטרונית ותחנות רכבת. רק קרית אליעזר

  3. אבנר בן נר

    זהו? נגזר עלינו לראות תמיד את נחשון צוק ליד עינת קליש? הרי היא נבחרה לראשות העיר….

  4. מחרטטים עלינו ביג טיים

    רובע חרטטנות
    עוד הודעות לתקשורת
    עוד ועדות שכל המטרה בהן להצטלם לתקשורת
    מישהו קונה את ההבטחות הריקות האלה?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר