המלונות על רכס הכרמל (צילום: אורי אקרמן)
המלונות על רכס הכרמל (צילום: אורי אקרמן)

עלייה של שמונה אחוזים במספר התיירים המבקרים בחיפה

לפי נתוני משרד התיירות, ברבעון הראשון של שנת 2019 חלה עלייה של שמונה אחוזים במספר התיירים מחו"ל שביקרו בחיפה בהשוואה לרבעון המקביל של שנת 2018. במשרד התיירות לא רואים בעין יפה את הקפאת פרויקט "נמל האורות" על ידי ראש העיר: "המשרד מצפה מעיריית חיפה להבין את המשמעות התיירותית האדירה הטמונה בפרויקט"

פורסם בתאריך: 31.5.19 07:54

משרד התיירות פרסם את נתוני התיירות בחיפה המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ולפיהם חלה ברבעון הראשון של שנת 2019 עלייה של שמונה אחוזים במספר התיירים מחו"ל שביקרו בחיפה בהשוואה לרבעון הראשון של שנת 2018 (שבה חלה עלייה של 12 אחוז במספר התיירים שביקרו בעיר ביחס לשנת 2017).

ממשרד התיירות נמסר ל"כלבו – חיפה והצפון": "כחלק מהתוכנית האסטרטגית של המשרד להגדלת מספר התיירים אנו רואים עלייה מתמדת במספר התיירים שמגיעים לחיפה בשנים האחרונות. תפוסת החדרים בעיר נמצאת גם היא בעלייה בשנתיים האחרונות, כאשר שנת 2018 הסתיימה עם תפוסת חדרים מרשימה בשיעור של 65.8 אחוז. הגנים הבהאיים, רצועת החוף המרהיבה והמוזיאונים הרבים מאפשרים למגוון התיירים המגיעים לעיר למצוא כל אחד את סגנונה ואת אופייה הרצויים של חופשתו. משרד התיירות ימשיך ויפתח את התיירות בכל חלקיה של מדינת ישראל, ואנו מאמינים כי גם בשנים הבאות נמשיך לראות עלייה מתמדת במספר התיירים בישראל".

 

 

עוד מדגישים במשרד התיירות את חשיבותו של פרויקט "נמל האורות", שנמצא בהקפאה לפי הוראתה של ראש העיר עינת קליש רותם, כחלק מהאטרקציות שימשכו תיירים נוספים לעיר. כזכור, לפני יותר משנתיים פורסם כאן כי עיריית חיפה החליטה להקים פרויקט חזיון אור קולי בנמל חיפה, המבוסס על המופע "סימפוניה של אורות" שמתקיים זה 15 שנה בהונג קונג. עלותו של הפרויקט – כ-20 מיליון שקל – אמורה להיות ממונת על ידי העירייה ומשרד התיירות באופן שווה, וכבר נקבע כי החברה הכלכלית היא זו שתוציא אותו אל הפועל. לאחר חילופי השלטון בחיפה הפרויקט לא קודם, ובמשרד התיירות לא רואים זאת בעין יפה.

באשר לעיכוב בפרויקט מסר משרד התיירות כי "המשרד מצפה מעיריית חיפה להבין את המשמעות התיירותית האדירה הטמונה בפרויקט כדי למשוך יותר תיירים לחיפה".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה לדברים.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. קליש צודקת

    סימפוניה של אורות בחיפה מה בדיוק יש להאיר ואיך אנשים יראו את זה כשבחיפה אסור להכנס לנמל ולמעגנה ואי אפשר לשוט שם?
    זה מזכיר לי את מיזם הטיבריום המזרקה המרקדת בטבריה גם שם חשבו שיהיה "כמו בחו"ל"
    ואיך זה נגמר..

  2. חיפאית

    שקליש כבר תוציא את נמל האורות לפועל. היא לא מבינה שהפרויקט כבר סגור עם משרד התיירות??? זה רק יוסיף לעיר. מה ההתקטננות על כל פרויקט?

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    20 מיליון על חשבון התושבים??? איך זה בדיוק יעזור לנו התושבים??? ברור שזה פרוייקט יפה וטוב אבל כרגע במצב שחיפה נימצאת בו זה לא כדאי לעיר שהמצב הכלכלי שלה בשפל חסר תקדים!!! קודם כל שתושבים יפסיקו להגר לערים אחרות אחר כך לדאוג להביא תיירים

  4. כן כן איזה גידול ואוו נפלתי

    יש 1600 חדרי מלון בחיפה אתם עושים צחוק?
    זה בערך 2 כפרי נופש בינוניים באנטליה.

    בערים בגודל חיפה בים התיכון יש 5-10 אלף חדרי מלון.
    ביוון וקפריסין בערים יש 15-20 אלף חדרי מלון.
    שתבינו איפה אנחנו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר