אילנה דולגיך וולריה ינקובה (צילום: אלכסיי צ'אייר)
אילנה דולגיך וולריה ינקובה (צילום: אלכסיי צ'אייר)

כ-100 עולים לעתיד התעניינו במגורים בחיפה

בפסטיבל "שלום ישראל" במוסקבה ביקרו רבים בדוכן החיפאי, מהם כ-100 שוקלים להגיע לחיפה כבר בחודשים הקרובים. "כל מי ששוחחנו איתו התאהב בעיר" מספרות שתי הנציגות שאיישו את הדוכן החיפאי, אילנה דולגיך וולריה ינקובה מבית עולה

פורסם בתאריך: 2.6.19 10:53

כמאה צעירים דוברי רוסית שהשתתפו בפסטיבל "שלום ישראל" השנתי של הסוכנות היהודית במוסקבה הביעו עניין בעלייה לישראל ובקביעת מקומם בחיפה. לפסטיבל, שמטרתו היא לספק מידע עדכני על ישראל וייעוץ למבקשים לעלות לארץ, במיוחד לצעירים, הגיעו כ-2,000 איש, והשתתפו בו נציגי הסוכנות, נציגים של ערים שונות, נציגים של מוסדות להשכלה גבוהה ועוד.

את חיפה ייצגו שתי נציגות מבית עולה – רכזת הצעירים אילנה דולגיך ורכזת תוכנית מנהיגות לעולים ולריה ינקובה. לדבריהן, הן שוחחו עם כ-100 משתתפים שעתידים להגיע לחיפה בחודשים הקרובים או ששוקלים להגיע לכאן בקרוב. השתיים חילקו כרטיסי ביקור והעבירו הרצאה על חיפה, מלווה בקטעי וידיאו של העיר.

לדבריה של דולגיך, המבקרים בדוכן החיפאי כבר מעורים בנעשה בחיפה ולמדו על העיר דרך קבוצות חיפאיות ברשתות חברתיות. חלקם כבר לומדים עברית באולפן ויש גם כאלה שביקרו בחיפה בעבר, כך שהשאלות שהוצגו לה היו ספציפיות מאוד. "השאלה שהפליאה אותי", היא אומרת, "היא מה יש לנו לומר על ראש העיר החדשה עינת קליש רותם, איך היא בתור ראש עיר". שאלות אחרות נגעו להמלצות על בתי ספר ועל התאמה של שכונות ספציפיות לגידול ילדים קטנים.

 

 

ינקובה: "נשאלתי תוך כמה זמן התחלתי להרגיש שחיפה היא בית ומה צריך לעשות כדי להרגיש בה כמו בבית. שאלה נוספת שחזרה הרבה היא באיזו תדירות יש בעיר אירועים חגיגיים כמו יום העיר חיפה. הסברתי שאצלנו חוגגים את יום העצמאות".

היו גם מבקרים שלא ידעו הרבה על חיפה ולא שקלו אותה כאופציה לעלייה לפני הפסטיבל. דולגיך: "ניגשו אלינו בני משפחה אחת שכולם עברו את גיל 50 ואמרו לנו שהם חשבו על ערים קטנות בצפון כמו מעלות ושהם היו רוצים לדעת יותר על חיפה. סיפרנו להם שהעיר שלנו היא יפה וגדולה, שיש בה שילוב של הרים וים, מוסדות תרבות ומוסדות להשכלה גבוהה, וזה השפיע עליהם. אנחנו בטוחות שכל מי ששוחחנו איתו התאהב בעיר".

ינקובה: "זאת היתה חוויה יוצאת דופן לייצג את חיפה בפסטיבל הזה. אמרו לנו שבדוכן החיפאי היו יותר אנשים מאשר בשאר הערים. עבדתי בסוכנות היהודית בעבר, ותמיד שמתי לב שחיפה היא יעד מועדף של עולים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. חיפאי

    שילמדו עברית קודם ושתהיה להם עבודה מסודרת לפני שהם באים .

    בהצלחה

  2. אמן

    כמה שיותר עולים.
    חיפה זקוקה לתרבות מערבית ולאנשים משכילים.
    העולים הצילו את חיפה וחבל שלא באו עוד מליון.
    אחרת.. נחזור לקסבה המכוערת של "הואדיות" שמרימה ראש.

  3. נועה

    פרייארים. הם לא יודעים לקראת מה הם הולכים . עיר מקסימה עם ראש עיר שמבריחה תושבים ממנה בגלל הגזירות שהיא מטילה עליהם וזאת רק ההתחלה. שום עליה והתיישבות בעיר לא תבלום את נטישת העיר מתושביה הצעירים.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כמה שיותר יהודים רוסים לעלות לחיפה ואז הם יחזרו בתשובה ויהו חרדים או דתיים …ככה זה יהיה תשובת נגד לכל הערבים שכובשים את חיפה

  5. חיפאי

    חיפה נבנתה על ידי הערבים והייתה בשיאה לפני 48 . כמה שיותר רוסים וערבים כמה שיהיה טוב יותר. לא עוד עיר גנרית

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר