איתי פרז וברוך דרור מנקים את קרית אליעזר (צילום: אלעד פרץ)
איתי פרז וברוך דרור מנקים את קרית אליעזר (צילום: אלעד פרץ)

תושבי חיפה לוקחים את הניקיון לידיים

איתי פרז משכונת הדר יזם את הפרויקט "שעה בשבוע", שבמסגרתו במשך שעה אחת בשבוע הוא מנקה את הרחובות בשכונה ביחד עם תושבים נוספים. בשבועות האחרונים, לנוכח תלונותיהם של תושבים רבים ברחבי חיפה על מצב הניקיון, התרחבה הפעילות לשכונות נוספות

פורסם בתאריך: 16.6.19 08:28

לפני תשעה חודשים התחיל איתי פרז (28), תושב שכונת הדר בחיפה, את הפרויקט "שעה בשבוע", שבמסגרתו במשך שעה אחת בשבוע הוא מנקה את הרחובות בשכונה ביחד עם תושבים נוספים.

בשבועות האחרונים, לנוכח תלונותיהם של תושבים רבים על מצב הניקיון – לא רק בהדר אלא בשכונות רבות ברחבי העיר – התרחבה הפעילות לשכונות נוספות. פרז שואף שיחברו אליו כמה שיותר תושבים, ולכן החל מהשבוע תתקיים הפעילות ביום ובשעה קבועים – חמישי מ-19:00 עד 20:00. כמו כן הוחלט שבארבעת השבועות הקרובים ינקו המתנדבים את הרחובות ארלוזורוב, בן יהודה, הלל ובר גיורא.

פרז, סטודנט להנדסת תעשייה וניהול, מתגורר בהדר עליון זה שנתיים וחצי, ובטיוליו עם כלבתו הוא הבחין כי כמויות גדולות של זבל מצטברות ברחובות. באוקטובר אשתקד הוא החל לבדו במבצע ניקיון ואסף שקים מלאים של אשפה.

פרז, פנית לעיריית חיפה לפני שלקחת יוזמה והתחלת לנקות?

"לא. עד אז פניתי בעיקר בדברים קטנים. למשל, אנשים משאירים שקיות זבל פתוחות ליד הפח ואז הזבל מתפזר לאורך כל הרחוב. לאחר הפנייה הרחוב דאגו לנקות את הרחוב, אך אחרי כמה זמן חזר המצב לקדמותו. היוזמה נולדה מכך שהלכלוך הפריע לי. כמובן שזאת העבודה של העירייה, וכולנו משלמים לא מעט ארנונה, אבל עם כל הכבוד לעירייה, אם נחכה לה המצב לא ישתנה. עובדי העירייה מנקים את הרחובות – מספיק או לא, זו כבר שאלה אחרת – אבל את גרמי המדרגות בהדר הם כמעט לא מנקים. אם נראה שאכפת לנו ושהנושא מעניין אותנו וחשוב לנו, זה יחבר את העירייה לצרכים של הקהילה וייצור שינוי".

פרז מעוניין לצרף ליוזמה בתי ספר ותנועות נוער. "זה עניין של חינוך", הוא מסביר, "כשאנשים יזרקו שקיות לתוך הפח ולא לידו ויפסיקו לזרוק מגבונים מהחלונות, העיר תהיה הרבה יותר נקייה".

 

איתי פרז מנקה בהדר (צילום: נעמה פרז)

איתי פרז מנקה בהדר (צילום: נעמה פרז)

 

 

בחודש מרץ הצטרף ליוזמה ברוך דרור מקרית אליעזר, חבר בקהילת אור חיי אליהו. הוא פנה לאגף לפניות הציבור בעירייה וקיבל שקיות זבל וכפפות. בתחילה ניקו הוא וחבריו בסביבת בית הכנסת של הקהילה, ולאחר מכן עברה הקבוצה לרחובות הסמוכים. וכך, מדי יום שלישי בשעה 21:30 הם מנקים רחוב אחד.

"התחברתי לרעיון", מספר דרור, "זה תורם לחיבור הקהילתי בין האנשים בשכונה והופך למפגש חברתי שגורם לאנשים להכיר האחד את השני. השאיפה היא לשמור על סביבה נקייה מלכלוך שאנחנו יצרנו".

דרור מציין שכל מי שרוצה יכול להעתיק את היוזמה לשכונת מגוריו. הוא מאמין שההתמדה היא חלק מהמיזם: "הפרויקט לא בא להחליף את עבודת העירייה אלא להעלות מודעות. הבעיה חוזרת על עצמה בכל הארץ. כאשר נקפיד על ניקיון של זבל שאינו מתכלה, לעובדי העירייה יישאר לנקות רק לכלוך טבעי כמו עלים וגזם".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש מלאכים בעולם הזה שחיים איתנו אין ספק ומי שלא מאמין הנה ההוכחה בכתבה!!!!! פשוט מרגש !! מגיע להם פרס יקיר העיר!!!

  2. חנה וגלעד שפירא

    אשמח לקבל דרך התקשרות עם איתי כדי לקבל מידע על אודות ״שעה בשבוע״ כדי להצטרף אליו.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עינת קאליש מוסרת לך תודה על היוזמה ואי מבטלת את מחלקת הנקיון בעיריה

  4. הטמטום לא יאמן

    אין שום דבר מבורך בתושבים מיואשים שצריכים לא רק לשאת בנטל הכבד של ארנונה תופת ל5000 עובדי עירייה ועוד 2000 גימלאים שלה עשירים עם תנאים מופלגים עוד גם עובדים במקומם בנקיון של העיר!!
    וואלה שכובדי העיריה יגידו תודה שמצאו תושבים פראיירים שגם משלמים ארנונה הכי גבוהה בישראל וגם עוד עושים במקומם את העבודה שלהם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר