דגל הגאווה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
דגל הגאווה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

קליש רותם הורתה להימנע משימוש ב"סממני זהות"

לאחר שנראה היה שפרשת דגלון הגאווה כבר מאחוריה, ראש העיר עינת קליש רותם שלחה הודעה לעובדי עיריית חיפה שבה היא דורשת מעובדים המקבלים קהל להימנע לחלוטין מהצבת סממני זהות שאינם דגלי המדינה עד לקבלת הנחיות ברורות מהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה

פורסם בתאריך: 19.8.19 09:21

ראש העיר עינת קליש רותם הורתה לעובדים המקבלים קהל להימנע מלהשתמש בסמלים נוספים מעבר לדגלוני הגאווה. בהודעת דואר אלקטרוני שנשלחה לכל עובדי העירייה כתבה קליש רותם כי היא פנתה שוב למשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר כדי לקבל הנחיות ברורות בעקבות פרשת דגלון הגאווה שהציבה הספרנית חנה קפויה על שולחנה בספרייה העירונית ע"ש ש. שלום בנוה שאנן, וזאת "על מנת לשרטט את הקו בין הרצון לשמור על עקרונות חופש הביטוי לבין יצירת מסגרות התנהגות נהירות לעובדי מדינה שנותנים שירות לציבור הרחב".

 

 

ראש העיר לא הסתפקה בפנייה לזילבר, ובהודעה היא כתבה: "עד שתשובותיה (של זילבר; ב"כ) יתקבלו, אורה לעובדי ולעובדות העירייה נותני שירות, במקומות שבהם יש קבלת קהל בלבד, להימנע מהצבה או מתלייה של סממני זהות כאלה ואחרים שאינם סמלי המדינה – בין אם אלה דגלים, דגלונים או מדבקות עם מסרים (סלוגנים) שאינם חלק מלבוש וזהות אישית".

קליש רותם סיימה את ההודעה באמירה: "ברגע שיתקבלו החלטות שונות ואחרות מטעם גורמי הממשל והחוק, הן יועברו לעובדי העירייה וימולאו בכל הכבוד הראוי על ידי הנהלת העירייה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

15 תגובות
  1. ניצן

    בושה לראשת העיר. האם גם כיפה יאסר על עובדי העירייה לחבוש במהלך עבודתם? או שהכוונה היא רק לסממני זהות להט"ביים?

  2. גולן

    לחילוני שמזוזה מפריעה לו – אינך צריך לקבוע מזוזה בביתך. אולם, לכשתזדקק לרחמי שמיים תרוץ מרב לרב כדי לבקש ברכה וסעד. מכירים "גיבורים" כמוך באלפים.

  3. אייל חיפה

    החלטה חשובה.
    יש פה ציבור שרק דורש שיכבדו אותו אך לא מכבד אחרים. אם קראת את המשפט הקודם כלהט"ב אתה בטח חושב שמדובר בדתיים. ואם קראת את זה כדתי אתה בטח חושב שמדובר בלהט"ב. שני צדדים של אותו חוסר כבוד לרגשי הזולת ולשמירת נורמה ממלכתית.

  4. החלטה חשובה מאד!

    לשם שינוי..
    אנחנו מכספינו מממנים את אנשי הציבור ונותני השירות ואני מאמין שרובנו לא מעוניינים לראות שום כפייה דתית/מינית/אידיאולוגית/פוליטית במקומות ציבוריים.

  5. אביב

    בסדר, דגל גאווה מותר, ומה אם אני אוהד מכבי? אוכל לתלות את דגל הקבוצה בספרייה? ומה אם אני חב"דניק? אוכל לתלות את דגל חב"ד בספריה? מה אתם אומרים נאורים וצבועים שכמותכם?

  6. פורקו דיו

    אביב, אם אתה רוצה לשים גדלון קטן של חבד על השולחן שלך אתה מוזמן אף שבעיניי זו כת שהייתה צריכה לעבור מן העולם אני מכבד את זכותך לזהות שלך ולהזדהות שלך עם אורח החיים והערכים של חבד. תשים דגלון על השולחן שלך ואני אבוא להפגין לטובתך אם קליש תעשה לך בעיות.
    להיות ראש עיר זו לא עבודה קלה והיא דורשת בראש ובראשונה נפש פתוחה ומחשבה בהירה. נראה שקליש חסרה את המאפיינים הדרושים להנהגה.
    תאר לך שיאסרו עליך להופיע עם ציציות או עם כיפה. הרי זה אבסורד. לכל אחד יש זכות לזהות הדתית המגדרית והערכית שלו גם אם זה מתנגש באמונות של אחרים. אז תנשכו שפתיים אם אתם רואים סמלים של להט"ב כי ככה חיים ביחד. בדיוק כמו שאני מבליג כאשר אני רואה מדבקות של נחמן או של חב"ד או כיפה או ציציות או פאה או מטפחת על הראש. רק כך בחשבון דבר אחרון: אתם המיעוט כאן. אתם בסך הכל פחות מ 20 אחוזים מהאוכלוסיה וזה שאתם עושים הרבה רעש לא אומר שאתם הרוב. אז אם אתם תנסו לכפות את דרככם על הציבור הרחב בסוף הרוב הגומם יתקומם ואז הגשם יהפוך למבול.

  7. נעם

    הנראות שלי מעורבת (אני נראה גם כמו בן וגם כמו בת) ולכאורה זה סממן להטבי אף על פי שזה פשוט הנראות שלי
    האם יאברו עלי ללבוש את הבגדים שלי או להסתובב בגוף שלי?
    אם התשובה היא כן אתם משוגעים ואם התשובה היא לא אתם צבועים
    נשמע לי פרדוקסלי

  8. עמירם

    לגולן:
    עלה אולי בדעתך שלא כולם נזקקים לרחמי שמים, יש אנשים שמאמינים בעצמם וכשיש בעיה מטפלים בה כמו שצריך.
    לעומת זה יש אנשים שבכל בעיה פונים לשמים כדי שהבעיה תעבור לאנשים אחרים.
    תנסה פעם לפתור לבד את בעיותיך.
    ולעצם העניין, רק יועיל לכולם אם תפסיקו לפזר את סמלי הדת בכל מקום.

  9. יוסף

    היא צודקת במאה אחוז. תשובתה עניינית. צריך לחשוב גם על יום המחר, אם מישהו ישים תמונה של עגל שחוט (טבעוני). הכלל צריך להיות זהה לכל עובד ציבור.

  10. זכות שווה לכל

    כיפה על הראש זה לא סממן? לבוש חרדי זה לא אמירה? תמונות רבנים זה לא הצהרה? מה הקישקוש שלל גברת קליש? ארועים בהפרדה וחיבוק דתיים על חשבון כולנו, את בושה לתפקיש!

  11. מני

    לגולן שמכיר גיבורים באלפים. מה נקרא להזדקק לרחמי שמיים? אתה חולה? לך לרופא. נכנסת לחובות? תפתור את זה, יש הרבה דרכים. ללכת לרבנים? מי עושה את זה? רק אנשים חלשים או חסרי השכלה המושפעים בקלות מפתרונות קסם. ומה יעשו כשיגלו שהרבנים רק לקחו מהם כסף ולא עזרו בכלום? שיבואו לגולן הוא יודע

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר