מרדכי בן דוד (צילום: תומר אפלבאום)
מרדכי בן דוד (צילום: תומר אפלבאום)

העירייה: "במופע לגברים בלבד אין משום הדרה"

בתשובתה לעתירה המינהלית שהגישה שדולת הנשים בישראל נגד קיומו של אירוע לגברים בלבד המיועד למגזר החרדי טוענת עיריית חיפה: "שדולה חילונית מבקשת לשים עצמה שופרן של הנשים החרדיות מבלי בכלל שהנשים, שבשמן לכאורה פועלת השדולה, נשאלו לעמדתן ולדעתן"

פורסם בתאריך: 22.8.19 16:58

עיריית חיפה הגישה היום (חמישי) את תשובתה לעתירה המינהלית שהגישה שדולת הנשים בישראל נגד קיומו של אירוע לגברים בלבד המיועד למגזר החרדי בכיכובם של מרדכי בן דוד ומוטי שטיינמץ.

בתשובתה מבקשת העירייה מבית המשפט לדחות את העתירה ומציינת כי "שדולה חילונית, שאין חולק על חשיבות פעילותה ופעולתה, מבקשת לשים עצמה שופרן של הנשים החרדיות מבלי בכלל שהנשים, שבשמן לכאורה פועלת השדולה, נשאלו לעמדתן ולדעתן".

עוד טוענת העירייה בבקשתה לדחות את העתירה כי "אין לעותרת זכות העמידה ודי בכך כדי להביא לדחיית העתירה", כי "העותרת לא צירפה לעתירה את כל מי שעלולים להיפגע ממנה, וגם בכך די כדי להביא לדחיית העתירה", כי "העתירה הוגשה בשיהוי רב, וגם בכך יש להביא לדחיית העתירה", וכי "ההחלטה על קיומו של המופע כמופע לגברים בלבד אין בה משום הדרה, הפליה או כפייה של מי מהציבור בכלל או מהציבור החרדי בפרט".

העירייה מוסיפה וטוענת כי "המופע במתכונתו עומד בדרישת הוראת סעיף 3(ד)(3) לחוק איסור הפליה" וכי "הוא נעשה לבקשת הציבור החרדי ובאופן המכבד את זכויותיו". בתשובתה טוענת העירייה גם כי "העותרת נמנעה מלצרף לעתירה ולבקשה לסעד זמני את רוכשי הכרטיסים למופע – מי שייתכן כי ייפגעו מהעתירה ומהסעד המבוקש בה. די באי צירופם של רוכשי הכרטיסים למופע כמשיבים כדי להביא לדחיית הבקשה למתן סעד זמני ולסילוק העתירה על הסף".

 

מוטי שטיינמץ (צילום: גיל אליהו)

מוטי שטיינמץ (צילום: גיל אליהו)

 

 

מהתשובה עולה הסיבה לכך שהעירייה נחושה לקיים את האירוע: "חיפה היא עיר פלורליסטית שבה מתגוררים ברעות ובכבוד הדדי נשים וגברים, בני דתות שונות – מוסלמים, נוצרים, בהאים ויהודים דתיים, חילונים וחרדים. העירייה מתנגדת להדרה מכל מין וסוג, על כל גווניה ואופניה, ובלבד שבהדרה עסקינן. אל לנו לבלבל בין הדרה או הפליה לבין קיומן של מסגרות נפרדות של פעילויות לנשים ולגברים לנוכח אופיו המיוחד של הציבור ואופיה של הפעילות. עיריית חיפה עשתה, עושה ותעשה פעילות תרבותית מגוונת אשר מכוונת ומוכוונת לכלל תושבי העיר".

לטענתה של העירייה, "העותרת לא מצאה אף לא עותר אחד מהקהל החרדי – נשים או גברים – המבקש להשתתף באירוע ללא הפרדה על בסיס מין. ולא בכדי לא נמצאו עותרת או עותר כזה. באין עותרים מן הקהל החרדי ממילא לא קמה כל עילה לעתירה. על כן תטען עיריית חיפה כי לא קם לעותרת מעמד של עותר ציבורי, ומן הטעם הזה אין לעותרת כל זכות עמידה בעתירה. די בטעם זה כדי לדחות את העתירה על הסף".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. חיפאי מחיפה

    אגב, יש במתנסים באיזורים דתיים וחרדים מופעים לנשים בלבד. האם גם לכך מתנגדת השדולה? ומה עם מופע הגברים בלבד במימון ציבורי כבד שיתקיים בסמי עופר בשבת אחר הצהריים?

  2. לא יודע איפה להתחבא מבושה

    טוב לדעת שה-1200 שקל בחודש שלי הולכים למטרה נעלה. בני ברק זה כאן

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גם אצל החילונים יש אירועים לנשים בילבד. לא רק שאין באירועים של החרדים שום הפלילה, שכן ההפרדה מתחייבת מהדת ויש גם אירועים לנשים, אלא דווקא במגזר החילוני יש הפליה והדרה הרבה יותר גדולה. לדוגמה מיזם she-code שממן לימודי הייטק חינם רק לנשים ועושה כנסים וקורסים לנשים בלבד. פה זאת הפליה אמיתית כיוון שאין שום מניעה לאישה ללמוד הייטק, להפך יותר קל לה מאשר לגבר שעושה 3 שנות שירות חובה וכל שנה באמצע הלימודים נקרא למילואים. גבר לא יכול להרשם למיזם הזה שניתן רק לנשים. אני לא רואה את אבירי ההפליה מתגייסים …אבל השנאת חינם למגזר החרדי מעבירה אותם על דעתם.

  4. המציאותי

    פשוט הזוי!!! תנו לאנשים המדהימים האלו לחיות בשקט שלא עשו רע לאפחד בעיר חיפה( מגזר החרדי עם אפס אחוזי פשיעה לעומת הרוסים הערבים והיהודים החילונים) מה השדולה הזאת רוצה מהחיים שלהם????????????? מה הם קשורים ….למה לערבים הם לא עושים צרות??? הם חכמים רק על חרדים ??? כי הם יודעים שהערבים ישחטו אותם כמו כבש לכן השדולה הלוזרית הזאת לא מתערבת בחיי הערבים !!! אבל בגלל שהחרדים הם אנשים הכי טובים במדינת ישראל אז הם חכמים עליהם האפסים האלו!!! עזר מציון יד שרה זק"א ועוד אלפי אירגונים של חרדים לכלל האוכלוסייה ערבים ליהודים כוווללם!!!! תנו לי ארגון אחד של ערבים לטובת הציבור הישראלי???? אחד??????

  5. ערן

    והיא אמרה שחיפה תהייה כמו ברלין… שכחה לציין "ברלין באיזה תקופה?"

  6. איציק

    בושה .אפליה .רמיסה.כך בית משפט מתנהג???
    איפה השכל הישר.כמה שיכלות בהחלטה?כמה בערות?יש שופטים בירושלים???יועץ משפטי ???מבין מהי הפרדה-דתית ! אייכה??????(הכותב חיפאי שפוי לא חרדי)

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר