מוטי שטיינמץ (צילום: גיל אליהו)
מוטי שטיינמץ (צילום: גיל אליהו)

עתירה נגד קיום המופע לגברים בלבד

שדולת הנשים הגישה עתירה מינהלית דחופה לבית המשפט המחוזי בחיפה בדרישה לאסור על עיריית חיפה לקיים אירועים לגברים בלבד, כולל ההופעה המתוכננת של הזמרים מרדכי בן דוד ומוטי שטיינמץ שאמורה להיערך ביום שני במרכז הקונגרסים

פורסם בתאריך: 21.8.19 11:54

שדולת הנשים בישראל הגישה היום (רביעי) עתירה מינהלית דחופה לבית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים בדרישה לאסור על עיריית חיפה לקיים אירועים לגברים בלבד, כולל ההופעה המתוכננת של הזמרים מרדכי בן דוד ומוטי שטיינמץ שאמורה להתקיים ביום שני במרכז הקונגרסים.

שדולת הנשים הגישה את עתירתה בעקבות הודעתה של העירייה מאתמול על כך שהאירוע יתקיים כמתוכנן. "עיריית חיפה החליטה להפקיע מרחב ציבור ותקציבים ציבוריים ולייעד אותם לאירוע המיועד לבני מין אחד", נכתב בעתירה שעליה חתומים עו"ד חגי קלעי, גלי זינגר ומרים זלקינד. בעתירה הם מבקשים מבית המשפט "ליתן צו ארעי וצו ביניים עד לבירור העתירה, ולאחר מכן צו מוחלט האוסר על המשיבה לקיים אירועים המיועדים לגברים בלבד, לרבות האירוע המתוכנן".

כמו כן ציינו העותרים כי "תשובתה של עיריית חיפה, שלפיה יש אירועים אחרים לנשים בלבד, לא בלבד שלא נתמכה בבדל ראיה, אלא שהיא תשובה שהדעת אינה סובלת ושאינה יכולה לדור בכפיפה אחת עם הוראות הדין והפסיקה".

עוד נכתב בעתירה כי "ככל שכבר נמכרו כרטיסים לאירוע, אין מנוס מביטולו. ככל שטרם נמכרו הכרטיסים לאירוע, מתבקש בית המשפט הנכבד להורות למשיבה למכור את הכרטיסים לאירוע לכל המעוניין, ללא הבדל דת, גזע ומין".

 

מרדכי בן דוד (צילום: תומר אפלבאום)

מרדכי בן דוד (צילום: תומר אפלבאום)

 

 

העותרים מבקשים מבית המשפט גם "לאסור על קיומו של כל סוג של הפרדה יזומה על בסיס מין באירוע, במישרין או בעקיפין, לאסור על הצבת מחיצה ו/או כל אמצעי אחר המייצר הפרדה, לאסור על הצבת שלטים המפנים גברים ונשים לאזורים שונים, לאסור על עובדי העירייה או מי שפועל מטעמה במסגרת האירוע להנחות את הבאים לאירוע לקיים הפרדה וכיו"ב. כן יתבקש בית המשפט לחייב את העירייה להנחות את הסדרנים ואת וגורמי האבטחה באירוע לנקוט צעדים נגד כל מי שינסה לפעול ליזום הפרדה על בסיס מין במרחב הציבורי".

יו"ר שדולת הנשים אלה אלקלעי מסרה כי "האירוע בעפולה לימד אותנו שבתוך הציבור החרדי יש לא מעט נשים שצמאות לתרבות ולהנאה, לא פחות מאשר בציבור החילוני. אין לנו כל כוונה לכפות אורח חיים ואנחנו מכבדות את רצונן, אבל לא ניתן להתעלם מהעובדה שהחוק קובע חד משמעית שהדרה של נשים מהמרחב הציבורי היא פסולה. לכן האירוע הזה בחיפה הוא כפול בחומרתו כי הוא כלל לא לוקח את הנשים בחשבון. ראינו רק בתחילת שבוע איך ההפרדה הזו מגיעה לילדים שלנו, כאשר המועצה המקומית בגן יבנה הפרידה בין ילדים לילדות באירוע למשפחות שהיא יזמה. המחויבות שלנו היא לעצור את הרכבת הזו שמאפשרת דחיקה של ילדות ונשים לשוליים – מהמרחב הציבורי, ממשרות בכירות ועד לכנסת ישראל. אדם הטוען לחופש תרבותי אינו יכול באותה הנשימה לדרוש הפרדה בכפייה. יתכבדו בחיפה לפתוח את האירוע הציבורי לציבור כולו ולאפשר לציבור לבחור בהפרדה אם כך הוא חפץ – בלי מחיצות, בלי שלטים ובלי סדרנים הכופים דרישה לא חוקית על הציבור".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העירייה מתנגדת להדרה על כל סוגיה וממתינה לקבלת עמדתה של היועצת המשפטית לממשלה לעניין קיומם של אירועים בהפרדה. עד לקבלת התייחסות זו נותרת העירייה בעמדתה כי האירוע, בשל אופיו וייחודו, עומד בהוראות הדין".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. חילוני שחרד לעיר בשחור

    קיבלת תגובה מהעירייה – ואוו – כבר התקדמות…
    יש חוק! יש כבר בג"צים בנושא – והעירייה צריכה ייעוץ משפטי?
    אבוי לנו…

  2. מישו

    הייתי רוצה ששדולת הנשים הנאורה תשאל את הנשים החרדיות מה דעתן?
    קדימה, עשו סקר.

  3. עד שסוף סוף מופיע זמר חרדי..ועוד בחיפה..

    אז למה להפריע לו?
    העיר הזו הולכת ומתרוקנת מיהודים,במקום להודות לו שהוא מופיע לגרום לציבור החרדי עוול? למה?
    האם שדולת הנשים היתה עותרת מול דתי מוסלמי?
    ארץ אוכלת יושביה

  4. יעל

    מה השדולה רוצה? שלא יהיה בכלל ארוע?
    שיבטלו את מרתון הנשים, שיבטלו את משחקי הכדורגל גי יש שם גברים בלבד

  5. R

    שכל ציבור יחיה איך שרוצה. שילכו לריב עם הערבים ובדואים. מה קרה מפחדות?

  6. די לפנאטיות

    נמאס כבר מכל הפנאטיות במדינה. ואני מדבר על שדולת הנשים. כולם, אבל כולם היו שמחים עם ההופעות למגזר החרדי עד שהן נכנסו לתמונה. אבל מכיוון שהם כבר בתמונה אז אני רוצה שיבטלו את האירוע בשבת, לא רחק משם, בו נותנים רק לגברים להופיע. זו שערורייה והדרה. מכבי חיפה אינה מעל החוק והיא נתמכת ע"י מוסדות ציבוריים כגון הטוטו והעירייה וכן ערוצי השידור הציבוריים.

  7. אזרח ותיק חילוני

    שדולת הנשים זה אוסף של אנרכיסטיות,. שהזמר איננו "כוס התה שלהן" וכל מטרתן להתריס.

  8. דובי

    שילכו לעזאזל כל השדולת נשים האלה מסיתות ומפלגות בעם אמן כל הילדים שלהם יהיו דוסים פנאטים

  9. חיים שכאלה.

    דיקטטורה שיפוטית במיטבה. אין דמוקרטיה.
    הבעיה שהכל עם מעטפת של יפיופי נפש. וציקצוקי לשון.
    אבל בכל זאת כל זה יוביל להתקוממות העם נגד הדיקטטורה. הם חופרים בור עמוק עמוק לעצמם בפח האשפה של ההיסטוריה…. הם כבר הפסידו את המערכה.
    הרוב המוחץ והשפוי. שרוצה מדינה יהודית ודמוקרטית כבר הכריע. אלו רק פירפורי גסיסה אחרונים. של הדיקטטורים. ולכם הציבור החרדי. אל תפחדו מהם.
    זה כבר סוף עידן.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר