האזור שבו יוקם פארק יגור (צילום: רשות נחל הקישון)
האזור שבו יוקם פארק יגור (צילום: רשות נחל הקישון)

פארק חדש יוקם בקישון סמוך למחלף יגור

רשות נחל הקישון החלה בפרויקט להקמת מקטע של פארק חדש בגדת נחל הקישון באזור מחלף יגור. הפרויקט כולל הכשרה של רחבת כניסה מונגשת שממנה ייצאו שבילי טיול, הרחבה של תוואי הנחל ויצירת אפיק נוסף שבמרכזו אי אקולוגי

פורסם בתאריך: 29.10.19 13:27

רשות נחל הקישון החלה בימים אלה בביצוע פרויקט להקמת מקטע של פארק חדש בגדת נחל הקישון באזור מחלף יגור.

הפרויקט כולל טיפול בצמחייה הטבעית במקום, דילול עצי אשל ונביטות של אקליפטוסים, שתילת צמחיית נחלים אופיינית, והכשרת רחבת כניסה מונגשת הכוללת חנייה וספסלי מנוחה, אשר ממנה ייצאו שבילי טיול שיתפתלו בתוך סבך הצמחייה הטבעית. הפרויקט כולל גם הרחבה של תוואי הנחל ויצירת אפיק נוסף שבמרכזו אי אקולוגי, אשר ישמש לאישוש המערכת האקולוגית וליצירת בתי גידול נוספים באזור. האפיק הנוסף של הנחל יסייע לניקוז הנחל בעת אירועים שטפוניים. את השיקום הצמחי ילווה מטעם רשות הנחל הבוטנאי ד"ר דידי קפלן.

באזור זה של הנחל יש מסדרון אקולוגי המשמש גם למעבר בעלי חיים בין הר הכרמל לגבעות אלונים-שפרעם. מופע הנחל באזור זה הוא טבעי, מפותל ועשיר בסבך צמחיית נחלים.

 

 

מרשות נחל הקישון נמסר בעקבות תחילת העבודות לביצוע הפרויקט: "בשל העבודות להקמת מחלף יגור ותוואי הכביש בקרבה לנחל פעלה רשות נחל הקישון מול חברת נתיבי ישראל לצורך פיצוי סביבתי ושיקום האזור שנפגע כתוצאה מהעבודות. הרשות שכרה את שירותיה של חברת התכנון ליגמ, שהכינה עבורה תוכנית לשיקום אקולוגי ולפיתוח תיירותי. הרשות גייסה תקציב להקמת הפארק מחברת נתיבי ישראל וממרחב צפון של קרן קיימת לישראל (קק"ל) בסך של שלושה מיליון שקל. העבודות מתבצעות בימים אלה על ידי קק"ל וקבלני הביצוע של רשות ניקוז ונחלים קישון ובפיקוח של רשות נחל הקישון, שמתכוונת לגייס תקציבים נוספים לעיבוי הפארק בבריכות חורף ובשבילים שיחוברו למעלה הנחל ולמורדו. השבילים ישתלבו במארג שבילי האופניים במרחב מפרץ חיפה. מעבר להיותו של הפארק מקום בילוי לתושבי האזור, הוא ישמש מקום לימוד ועבודות חקר לתלמידי בתי הספר בסביבה".

מנכ"לית רשות נחל הקישון שרון נסים: "הפרויקט יצא לדרך בעקבות שיתוף פעולה בין כל הגורמים באזור – המועצה האזורית זבולון, קיבוץ יגור, כפר חסידים, קק"ל, חברת נתיבי ישראל ורשות ניקוז קישון. אנו רואים בתחילתו של הפרויקט סנונית ראשונה לפיתוח פארקים ושבילי נחל נוספים במרחב, תוך גיוס תקציבים ממשלתיים ואחרים. הקישון וסביבתו הם ריאה ירוקה בעלת חשיבות עליונה, אשר באה לידי ביטוי בתוכנית האב של רשות נחל הקישון ובתוכנית מפרץ החדשנות של רשות מקרקעי ישראל, המייחסת חשיבות למרחב הנחל ולפיתוח גופי מים נוספים בקרבתו".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. קודם לטפל בתחבורה הציבורית הקורסת בחיפה

    האם תהיה אליו תחבורה ציבורית?
    האם בתוכו יהיה נגיש לבעלי מוגבלויות?
    האם כשיהיו בו ארועים כולם יבואו ברכב או יהיו שאטלים?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר