חיפה (צילום: אביב מלכי)
חיפה (צילום: אביב מלכי)

העירייה תציג פרוגרמות לשטחים לצורכי ציבור ותוכניות אב

בישיבת הוועדה המקומית תציג עיריית חיפה פרוגרמות שמגדירות את היקף השטחים החדשים הנדרשים לצורכי ציבור ברבות משכונות העיר. חברי הוועדה גם יתבקשו לאשר תוכנית אב לוואדיות ותוכנית אב לשבילי אופניים

פורסם בתאריך: 16.1.20 08:19

פרוגרמות המגדירות את היקף השטחים החדשים הנדרשים לצורכי ציבור בחלק ניכר משכונות העיר יוצגו בישיבת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית חיפה שתתקיים ביום שלישי. הפרוגרמות הוכנו בשנה האחרונה לשכונות שונות בעיר על ידי אגף הנכסים והשמאות של העירייה לנוכח מגמות הפיתוח הקיימות בעיר בבניית שכונות חדשות ובפרויקטים של תמ"א 38, והן כוללות בחינה של היצע מוסדות הציבור והשטחים הציבוריים הפתוחים הקיים אל מול הביקוש לשטחי ציבור היום ובעתיד.

בסדר היום של ישיבת הוועדה המקומית נכתב כי במהלכה יוצגו פרוגרמות לשכונות ציר רכס הכרמל, לבת גלים, לקרית חיים המזרחית, לרוממה החדשה ולרוממה הישנה, "שכונות שיש בהן פוטנציאל של התחדשות עירונית וברובן קיימת מצוקה של שטחי ציבור, ולא ניתן יהיה לספק מענה מלא לתוספת יחידות הדיור הצפויה".

עוד נכתב בסדר היום: "בעיר כמו חיפה, העומדת בפני אתגרי פיתוח בתהליכי התחדשות עירונית המתאפיינים בחוסר ודאות תכנונית, הפרוגרמה היא כלי דינמי המיועד לאפשר תכנון מדויק ולטווחים מגוונים. כלי זה מייצר תמונת מצב רב תחומית באשר לביקוש וההיצע של שירותי ושטחי ציבור, וזאת בהתאם לתרחישים של גידול האוכלוסייה. הפרוגרמה מהווה כלי מרכזי לקבלת החלטות בניהול תהליכי התכנון והתפעול של שטחי הציבור בעיר, ובכלל זה הקצאתם, מימונם והקמתם בפועל".

 

 

על המענה האפשרי למחסור בשטחי ציבור נכתב בסדר היום: "מהעבודה שנערכה עולה מסקנה אחת ברורה, והיא שלצורך ייעול השימוש בקרקע ומתן מענה לצורכי ציבור (אם כי חלקי) יש לתת מענה לצורכי ציבור לא רק בקרקע אלא בעיקר בשטח בנוי במסגרת הפרויקטים החדשים. נוסף על כך, בעת מתן מענה באמצעות קרקע לצורכי ציבור גדולים יש לדאוג לניצול אינטנסיבי ורב שימושי של הקרקע לצורכי ציבור, תוך העדפת שילוב של מספר מוסדות באותו מגרש. באופן זה יושגו ייעול השימוש בקרקע, ניצול תשתיות משותפות, הארכת שעות הפעילות במתחם והרחבת השימוש בו לאוכלוסיות נוספות".

בישיבת הוועדה המקומית יתבקשו חבריה גם לאשר שתי תוכניות אב שהכינה העירייה – תוכנית אב לוואדיות שמתווה עקרונות לשילוב פיתוח ושימור של ואדיות העיר המתוכננים כשטחים פתוחים המהווים כר נרחב לפעילות קהילתית; ותוכנית אב לשבילי אופניים ליוממות (נסיעות יומיומית לעבודה ולימודים), שלקידומה שותף משרד התחבורה ואשר מתווה את רשת שבילי האופניים העתידית של העיר.

יש לציין כי שתי התוכניות אינן סטטוטוריות, אך הן מהוות בסיס להכנת תוכניות מפורטות.

 

ואדי שיח (צילום יוסי מזור)

ואדי שיח (צילום יוסי מזור)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. פרוגרמות

    סליחה, מישהו יכול להסביר לי מה הן פרוגרמות? ומדוע אי אפשר פשוט להגיד תכניות? ומה הן בכלל תכניות אב? והאם אין במקרה לעיריה גם תכניות אם? ובכן, נדמה לי שקצנו בשימוש התכוף והמתנשא במילים גבוהות, במילים לועזיות, ובמונחים מקצועיים סבוכים שרוב התושבים אינם מבינים. קצנו גם בשטף המצגות, התמונות, השרטוטים והמפות, וקצנו באשליות המגלומניות שמנסים למכור לנו, שבינן ובין המציאות, המשותף, אם ישנו כזה, קטן. קצנו בבליל המילים, הבירבורים והחירטוטים, ובמיוחד קצנו בבזבוז הכספים על עוד מחקרים פסאודו אקדמיים ועל עוד רעיונות הזויים שבסבירות גבוהה אינם יישומיים. נדמה שבהנהגת העיר לא הבינו עדיין שמה שבאמת דרוש לעיר הזאת זה הרבה פחות פרוגרמות והרבה יותר מעשים.

  2. ענת הופמן בת גלים

    לכאורה, יש מקום לדיון מקצועי רציני בתוכניות לטווח ארוך בנושאים של שירותים ושטחים ציבוריים בחיפה .
    אם העירייה הייתה מתנהלת כמו שצריך היה מקום לברך על תכנון לטווח ארוך. אבל , העירייה של קליש לא מתנהלת בצורה נורמלית למשל אצלי בבניין החליט אחד השכנים לבנות מקווה ציבורי בלי היתר בלי פיקוח וגם בלי סיבה. האטימות והרשלנות של אגף הפיקוח בעירייה גרמו לזה שהמקווה כמעט מושלם , למרות שאינו עומד בשום סטנדרט של תכנון . אז מה הטעם לנהל דיון אם צריך או לא צריך מקווה בשכונת בת גלים כאשר מתחת לאף של העירייה עבריין בניה בונה מקווה פיראטי שהוא מצפצף על כל הרשויות .
    כתבתי על כך מכתב לראש העירייה לא קיבלתי מענה.
    והחוויה שלי היא שעינת קליש מתייקת את המכתבים שלי ישר בפח הזבל

  3. אז תבצעו או למגירה?

    תוכניות היו בעבר ויש בשךע כבר קיימות ומוכנות
    השאלה היא הנכונות להשקיע לבצע אותן.
    גם על חשבון קיצוץ בהטבות ומנעמי השלטון של צמרת העירייה שעולים לנו עשרות מליוני ש'

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל יומיים מתפרסמת כתבה על כביכול תוכניות עתידיות לפיתוח העיר, הכל טוב ויפה. . אבל מי יממן ? חלומות באספמיה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר