טל הרוש (צילום: גוגי גולצמן)
טל הרוש (צילום: גוגי גולצמן)

במקום מסיבת יום הולדת – מסיבת התרמה

ביום שלישי חגג איש חיי הלילה, היח"צ והפרסום טל הרוש יום הולדת 29. בכל שנה הוא נוהג לחגוג במסיבות מושקעות עם מאות מוזמנים, אך השנה, בגלל הקורונה, הוא הגה את "מסיבת ההתרמה שלי" - מיזם איסוף תרומות לעמותת על"ם לבני נוער בסיכון באתר האדסטרט

פורסם בתאריך: 15.5.20 08:00

כאיש חיי לילה ותיק וכאיש יחסי ציבור ופרסום נוהג טל הרוש לחגוג את יום ההולדת במסיבות מושקעות בהשתתפותם של מאות מוזמנים, ובשנים מסוימות הוא אף חגג בענק בשתי מסיבות באותו שבוע. בגלל הקורונה, או כמו שהוא מתאר זאת "בזכות הקורונה", הרוש חישב השנה מסלול מחדש בכל הנוגע לחגיגות, ומכאן נולד מיזם "מסיבת ההתרמה שלי".

ביום שלישי חגג הרוש יום הולדת 29, והחגיגה הפעם תימשך שבוע ימים עד 19 במאי. "למי שעדיין לא שמע ולמי ששמע ועדיין לא הצטרף", מסביר הרוש את המהלך, "זה הזמן לעדכן שלקחתי על עצמי פרויקט בן שבוע ימים – פרויקט תרומה ענק למען בני נוער בסיכון בחיפה. במילים אחרות, וולקאם למסיבת ההתרמה שלי. במקום כרטיס כניסה למסיבה – תרומה, במקום צ'ייסר, שניים או אפילו שלושה – תרומה, במקום כוס בירה צוננת או וויסקי עם שתי קוביות קרח – תרומה. במקום בקבוק על הבר – תרומה".

לאיזו עמותה יופנו התרומות?

"בשנה האחרונה נחשפתי לחבר'ה מדהימים מעמותת על"ם שעושים יומם וליל כדי להציל, ממש להציל, צעירים וצעירות מהרחוב, ולשקם בני נוער שמגיעים ממשפחות הרוסות ומתעללות. בשנים האחרונות נותנת על"ם מענה למאות בני נוער בסיכון באזור חיפה במתכונת של חמישה ימים בשבוע, ואחרי שנים שבהן עבדו מתנדבי העמותה במתכונת של ניידות חירום, סוף סוף סניף חיפה מתרחב ועובר למתכונת של 24/7, וגם נפתח מקום חדש שאמור לתת לאותם ילדים ובני נוער קורת גג, שלוש ארוחות חמות, מיטה לישון בה, ליווי צמוד והדרכה לתקווה, לחיים טובים יותר ולעתיד טוב יותר. כמו בכל מקום חדש שנפתח, תמיד יש חוסרים כספיים וחוסרים בציוד בסיסי וברהיטים, ובשביל זה אני פה".

מה כל כך תפס אותך בפעילות של על"ם עם בני הנוער?

"לצעירים ולצעירות האלה יש סיפורי חיים שחלקנו אפילו לא מאמינים שיכולים להתרחש בשנת 2020. אלה הם סיפורי חיים של נערים ונערות שכל חטאם היה שהם נולדו למשפחה הלא נכונה. עשרות צעירים וצעירות שלחלקם אין בית לחזור אליו, ילדים וילדות שסוחבים מטען רגשי אחרי שעברו שנים של התעללות פיזית ומינית בתוך התא המשפחתי שלהם, ואפילו כאלה שבגיל צעיר פשוט נזרקו לרחוב".

 

 

אתה לא עובד מאז 16 במרץ. זה לא מובן מאליו לתרום ולהתרים דווקא במצב כזה.

"נכון, המועדונים סגורים ולכן אין לי ליינים ליחצן, ובעבודתי הנוספת כדובר קבוצת מכבי חיפה בכדורסל יצאתי לחל"ת. אני שורד, לא בוכה על כלום. יש אנשים במצב גרוע ממני. כבר כמה ימים שאני קם בבוקר, מצחצח  שיניים, אוכל ומתחיל לעבוד על המחשב – שולח הודעות לאנשים, מתקשר, משתף ומסביר לכל אוזן קשבת על הפרויקט וכמה הוא חשוב. כשהתחלתי את הפרויקט לפני כמה ימים לא ידעתי לאן פניו מועדות. בימים קשים אלו, כשכל אחד נלחם כדי להביא פרנסה הביתה למשפחתו הגרעינית, ידעתי שאני הולך לשבוע מעניין, מאתגר ולא פשוט, אבל האמנתי ואני עדיין מאמין שלכל אחד יש פינה חמה בלב לתרומה ולצדקה כשמדובר במטרה חשובה כל כך".

יש לך הרבה חברים טובים שיכולים לסייע.

"יצאתי לדרך מלא בביטחון במעגלי החברים והחברות שלי, בכוח הבלתי נגמר של הרשתות החברתיות ובעם ישראל שידוע כל כך בנתינה ברגעי משבר".

אלו תגובות אתה מקבל?

"בכל יום שעובר אני אוסף עוד מכתבי תודה, עוד שיתופים, עוד טלפונים ועוד הודעות שגרמו לי אשכרה לבכות. חלק מההודעות הן מבוגרי על"ם שפשוט הגיעו אלי דרך הפרסומים ברשת – ילדים שהפכו לבוגרים עצמאים ושיצאו אל העולם עם הכלים הנכונים, והכל בעזרת העמותה".

פתחת קמפיין באתר האדסטרט וקבעת רף של 25,000 שקל.

"נשארו עוד ימים ספורים לסיום הפרויקט, והמטרה היא אכן 25,000 שקל. הכסף הזה יאפשר לנו להפוך את הדירה הקטנה והחמודה של על"ם לארמון מלא בתקווה עבור אותם צעירים וצעירות. ב-24 השעות הראשונות שעברו מאז שהפרויקט עלה לאוויר הצלחנו לאסוף תרומות בסך של 11,000 שקל. הקונספט בגיוס המונים זה הכל או כלום, ולכן יש עוד המון עבודה. הלוואי שנצליח לעמוד ביעד עד יום שלישי. אם לא נגיע לסכום היעד, הכסף יוחזר לתורמים, אבל אנחנו נגיע. אני בטוח שנגיע".

ניתן לתרום למיזם של הרוש כאן.

 

ההזמנה למסיבת ההתרמה של טל הרוש

ההזמנה למסיבת ההתרמה של טל הרוש

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר