מהנדס העיר אריאל וטרמן (צילום: בועז כהן)
מהנדס העיר אריאל וטרמן (צילום: בועז כהן)

מהנדס העיר הגיש תלונה למשטרה על זיוף היתרי בנייה

מהנדס העיר אריאל וטרמן וסגנו נועם דביר הגישו תלונה במשטרה נגד שני יזמים, קונסטרוקטור, ואדריכל בפרויקט בנייה באחת משכונות הכרמל בטענה לזיוף היתרי בנייה ותוכניות בתיק בניין. במקביל הוציאה עיריית חיפה צו להפסקת עבודות בפרויקט

פורסם בתאריך: 8.6.20 08:00

סערה במינהל ההנדסה של עיריית חיפה: מהנדס העיר אריאל וטרמן וסגנו נועם דביר הגישו אתמול (ראשון) תלונה במשטרת חיפה נגד שני יזמים בפרויקט בנייה, קונסטרוקטור, ואדריכל בטענה לזיוף היתרי בנייה ותוכניות בתיק בניין. הפרויקט, אשר מוקם באחת משכונות הכרמל, עומד לקראת סיום.

גורמים במינהל ההנדסה סיפרו אמש ל"כלבו – חיפה והקריות" כי בתוך תיק הפרויקט נמצא מסמך מזויף לכאורה בעוד שבמערכת הסריקה הממוחשבת נמצא העותק המקורי. במסמך המקורי נכתב כי מספר יחידות הדיור המאושרות לבנייה לפרויקט הוא חמש, ואילו במסמך המזויף לכאורה מספר יחידות הדיור הוא שש. כמו כן, כך לפי התלונה, מספר הקומות שונה משתיים וחצי לשתיים ושלושה רבעים.

בעקבות הגילוי הוציאה העירייה צו להפסקת העבודות במקום, וזאת במקביל להגשת התלונה במשטרה. עוד מספרים במינהל ההנדסה כי צו הפסקת העבודות הוצא בעיתוי מכריע – לפני השלמת הבנייה של יחידת הדיור השישית.

 

 

החשד לזיוף התעורר כאשר התברר כי אחת מהחתימות הנדרשות באחד מהמסמכים חסרה. במינהל טוענים כי בהיתרים המצויים בידי העירייה, שהונפקו לפרויקט על ידי חברת החשמל ושירותי הכבאות, מופיע מספר יחידות הדיור שאושר על ידי העירייה – דבר שמחזק את החשד כי מדובר בזיוף.

במינהל אומרים כי מדובר במקרה חמור של זיוף היתרים, וזאת מעבר לחריגות הבנייה שהתגלו לטענתם בפרויקט, ומביעים שביעות רצון מהעובדה כי העניין נחשף לפני שניתן למבנה טופס 4 – טופס אכלוס המהווה אישור של העירייה על סיום הבנייה.

גורם במינהל ההנדסה אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "זהו מעשה חמור מאוד שעלול לשאת טובת הנאה לגורמים שונים. זוהי פרצה חמורה מאוד חמורה. מה היה קורה אם זה לא היה מתגלה והיינו נותנים טופס 4?".

מעיריית חיפה נמסר: "הנושא נמצא בחקירה משטרתית".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

21 תגובות
  1. יעקב מהגן הנעלם ברחוב יהודה הלוי

    אנשים לא מבינים שאנחנו משמשים דוגמא לאחרים ,ואחר כך מתפלאים וזועמים למה הארץ מלאה עבריינים ,מתוחכמים יותר ויותר.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אז למה מאשרים כל פיפס בועדה המקומית גם כשהקבלן/היזם בהליכים משפטיים? כל החריגות שקליש מאשרת בועדה המקומית יוצרות תחושה של שכונה והכל מותר.

  3. אלינה

    בראשות העיר יושבת עבריינית בנייה מורשעת. תרבות הפשע שלה מחלחלת למטה.

  4. תזכורת כאובה

    עינת קליש, כיום ראש העיר חיפה, הורשעה לפני כשנתיים בעבירת בנייה חמורה. בית פרטי בן שלוש קומות ומרתף, שנבנה בתכנונה ובפיקוחה בזכרון יעקב, הוקם ללא היתר בנייה. עינת קליש, אז אדריכלית, חברת מועצה ומתמודדת על ראשות עיריית חיפה, הורשעה על ידי בית המשפט בעבירת בנייה חמורה. בהכרעת הדין מתח השופט יעקב גולדברג ביקורת חריפה על התנהלותה של קליש וגזר עליה קנס של 30 אלף שקל, לאחר שקבע כי היא "זנחה את תפקידה כשומרת הסף וחטאה כלפי אחריותה וכלפי הציבור". עבירת תכנון ובנייה מוגדרת כעבירה פלילית. המבנה, המשתרע על פני שטח של 320 מ"ר, נבנה בזכרון יעקב לטובת משפחת עולים מארצות הברית ששכרו את שירותיה של קליש, לצורך תכנון הפרויקט והפיקוח על הבנייה. עם זאת, רק לאחר שהסתיימה בניית המבנה גילו כי הבנייה התבצעה באופן בלתי חוקי, ללא היתר כנדרש, וכי גם התכנון שעליו היתה אחראית קליש רותם לא תאם את התב"ע במקום. במהלך ההליך המשפטי קליש הודתה בעבירות המיוחסות לה, אך ביקשה מבית המשפט להתחשב במעמדה כנבחרת ציבור המתמודדת על ראשות העיר ולהימנע מהרשעתה. בהכרעת הדין לא חסך השופט גולדברג ביקורת, הן על חומרת העבירה והן על אחריותה המקצועית והציבורית של עינת קליש: "תפקידה של הנאשמת במהלך הבנייה אינו אינצינדטלי (מקרי), משל היתה ממלאת תפקיד טכני כלשהו. בהתאם לכך, חלקה באחריות לבנייה אינו שולי. הנאשמת תכננה את המבנה, ערכה את בקשת ההיתר, ונטלה על עצמה את משימת הפיקוח העליון על עבודות הבנייה. תפקידה הראשון של מפקחת עליונה על הבנייה הוא בקרה להבטחת התאמת ביצוע הבנייה באתר למסמכי ההיתר על נספחיו… קבלת ההיתר אינה עניין טכני, ובניית מבנה ללא היתר ובסטייה מתוכנית אינה עבירה קלה.״ מפרטי הפרשה התברר גם כי פרט לעובדה שהבית כולו נבנה מבלי שניתן היתר בנייה, הרי שגם הבקשה להיתר שהוגשה לוועדה המקומית על ידי קליש רותם לא כללה בקשה למרתף, אך למרות זאת נחפר מרתף על פי תוכניותיה. זאת, על אף שהתב"ע במקום אינה מאפשרת חפירת מרתפים.

  5. לא תקין

    אישה שהורשעה בעבירת בנייה חמורה היא זאת שאחראית היום במסגרת ישיבתה בועדה המקומית על מתן היתרי הבנייה בחיפה? משהו מרגיש מאוד לא תקין כאן … !!!

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הבניין החל להיבנות בתקופת יהב. אז מה קליש קשורה לעזאזל?

  7. אבירן אלישע

    איזו ראש עיר בחרנו אלליה יסטור.
    רק בתי משפט מתחילת הקדנציה ומתברר עכשיו שגם לפני. עיר מלוכלכת, עסקים סגורים, אין תרבות אבל יש זיהום אוויר.
    רואים רק שנאה ברשתות. לא יעזרו לך 3 שנים הקרובות גם אם תביאי את הכנרת לחיפה ! נזכור.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    "הבניין החל להיבנות בתקופת יהב. אז מה קליש קשורה לעזאזל?" – איזה בניין זה? באיזה רחוב? איך את/ה כל כל בטוחים בעצמכם?
    הבניין עכשיו בביצוע, לא נראה שמתקופת יהב.

  9. בועז

    חברים לא הכל זה קליש!!!!!!!!!!
    יזם לכאורה זייף כדי לבנות יותר ממה שמותר וטוב שעלו על זה והגישו תלונה.

  10. אורי

    אינני תושב חיפה
    אבל אני חייב להגיד שהמגמתיות של התגובות נגד ראש העיר שלכם זועקת לשמיים
    אני ךא יודע אם היא ראש עיר טובה או לא
    בחלק מהמקומות אומרים שהיא עובדת בשקט אבל עושה הרבה, ובחלק אחר מנותקת לגמרי
    לא יודע מי צודק
    אני כן יודע שיש כאן תגובות במשך חודשים שחוזרות על עצמן בשמות שונים, ומכילות הכפשות בסגנון קבוע
    נכון, חשוב שתהיה ביקורת על נבחרי ציבור
    אבל אני בטוח שיש דרך יותר יפה להביע ביקורת
    ראש עיר מחליפים פעם ב-5 שנים, אי אפשר לפטר ראש עיר, אז תציגו אלטרנטיבה ראויה ותנסו להציע הצעות לציקון ולייעול במקום לזרוק בוץ, רק ככה אפשר לשכנע בוחרים

  11. תשובה לאורי

    המגמתיות של התגובות עובדת בשני הכיוונים – יש מגיבים שתומכים בראש העיר ויש אחרים שמבקרים. זאת הדמוקרטיה: החופש להביע דיעה, גם דיעה ביקורתית, גם אם בסגנון לא תמיד מעודן. תגובות שחוזרות על עצמן בשמות שונים אפשר למצוא בשני הצדדים – יש שמכפישים ויש שמהללים. יש הסבורים שעינת קליש עובדת בשקט ועושה הרבה, ויש אחרים, נדמה שרבים יותר, הסבורים שהיא בעיקר מייצרת הרבה רעש וגורמת הרבה נזק, תדמיתי ומהותי, לעיר. בזריקת בוץ היא אלופה. לפעמים היא עושה זאת באופן אישי ולפעמים באמצעות שליחיה (כדוגמת נחשון צוק, ניר שובר, גלי סגל – רביעיה, כולל ראש העיר, המצטיינת בסגנון מכפיש שלא נראה כמותו בחיפה). במשך שנים, עינת קליש הצטיינה בזריקת בוץ על יריבים פוליטיים ומתנגדים, מאז שנבחרה היא זורקת גם על תושבים. היא רק לא לקחה בחשבון שכשזורקים בוץ עפים נתזים. עכשיו הנתזים חוזרים אליה. והם, כמו שהיא לומדת, פוגעים, מלכלכים, לעיתים כואבים. אם תחדל לזרוק בוץ על אחרים אולי לא יזרקו עליה.

  12. יגיל

    לאורי, למי שנבחר רק בזכות הכפשות וגידופים וכן באמצעות כסף של נוקמים ולא בזכות כישורים או יכולות או הצלחות אישיות וממשיך להתנהג בצורה מכוערת כלפי הציבור שהוא מייצג לא ראוי ושלא יצפה לקבל תגובות אחרות.

  13. אין שכל אין דאגות

    נניח שקליש לא ראשת העיר.
    יפה.
    עכשיו בואו נתייחס שוב לעבירה הזו.
    מזל שהעירייה פועלת נגד ההפקרות הזו. בטח דפק למישהו את הנוף

  14. איפה הפיקוח והרישוי?

    מהנדס בעיר כושל
    כבר הסתבך באותה צורה בעבר בנסיון לאשר בדיעבד קומות למזרחי ברמת דניה, במגדל קרית ספר
    מתי כבר יוחלף?? איך זה שאין פקחים?

  15. שש אדריכל

    האשמת קליש מוגזמת ומרושעת. הולכה שולל בידי אחרים. לא הואשמה בזדון וברווח אישי. הראיה שבית המשפט אישר שאין קלון והתיר לה לרוץ לראשות העיר

  16. נמאס

    אני מבין את המזייף. ישר כח.
    זכיתי במחיר למשתכן ואין היתר בניה כבר שנים…
    אולי מזייף היתר…. חח… במקום לחכות 3 שנים

  17. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בוא נזייף היתרי בניה במקום תוכניות בניה מלפני 70 שנה שהעיריה מקדמת במרץ

  18. מנשה

    קרית חיים מערבית הבטיחו שינוי פינויי ובינוי מה קורה בפועל ?

  19. טל

    למה למהנדס הזה יש עדיין רישיון? לאסור על כל החבורה הזאת לעסוק בבנייה.

    זה למה המדינה שלנו הפכה כל כך מכוערת.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר