מתחם הדיור המוגן דור כרמל
מתחם הדיור המוגן דור כרמל

אנשי צוות ו-32 דיירים בדיור המוגן נכנסו לבידוד

לאחר שאשת צוות במתחם הדיור המוגן דור כרמל בנוה שאנן בחיפה התגלתה כחולת קורונה, רוב אנשי הצוות נשלחו לבידוד כבר ביום ראשון שעבר. ביום חמישי נכנסו גם 32 דיירים לבידוד לאחר שהתגלה שאחת מהמדריכות חלתה בקורונה. מנהלת המתחם מור נוימן: "הפחד שמשהו יקרה לאחד מהדיירים הוא משתק"

פורסם בתאריך: 12.7.20 10:33

מתחם הדיור המוגן דור כרמל ברחוב גדליהו בנוה שאנן בחיפה נכנס לכוננות ספיגה, וזאת לאחר שאשת צוות התגלתה כחולת קורונה. בעקבות כך נשלח רוב אנשי הצוות – ששה עובדות מינהלה, שלושה מטפלים, שתי אחיות ועובדי משק – לבידוד כבר ביום ראשון שעבר, וביום חמישי נשלחו 32 דיירים לבידוד לאחר שהתגלה שאחת מהמדריכות שלהם חלתה בקורונה.

דור כרמל הוא מתחם דיור מוגן יוקרתי לבני הגיל השלישי, ויש בו גם אגף לדיירים סיעודיים ותשושי נפש. בדיור המוגן מתגוררים 132 דיירים, ובאגף הסיעודי שוהים 50 דיירים סיעודיים.

מור נוימן, מנהלת את המתחם זה 16 שנה, היא אשת המינהלה היחידה שלא פגשה בחולת הקורונה, וכעת היא נמצאת לבדה במערכה. "אני נמצאת פה 24/7, וזה טירוף", היא אומרת, "מי שביקר במקום מכיר את האינטראקציה בינינו לבין הדיירים. אנחנו כולנו ביחד כל הזמן, הדלתות שלנו תמיד פתוחות. הדיירים הולכים לחוגים, מתאמנים בחדר הכושר או בבריכה, נפגשים בחדר האוכל או בספרייה, ותמיד עוברים דרך המשרדים כדי לברך לשלום ולפטפט. זה המהות של המקום – להיות ביחד, לא להרגיש לבד. הצוות מלווה באופן הדוק וצמוד את הדיירים".

 

 

את הגל הראשון עברתם ללא שום תקלות.

"כי כולם היו בסגר, אבל כמה אפשר? הדיירים מתגעגעים למשפחות".

כל השוהים בדור כרמל הם בקבוצת סיכון, זה לחיות במתח ובחרדה תמידיים?

"הפחד שמשהו יקרה לאחד מהחולים או מהדיירים הוא משתק. כל עוד הם לא חולים, אני נושמת. זו תקופה מאתגרת וקשה. נכון, יש רגעי משבר, אבל בכל יום אני מגלה שיש המון אנשים טובים באמצע הדרך. נשארתי אשת המינהלה היחידה, אבל כמה דיירות התארגנו והגיעו למשרד עם רשימות טלפונים כדי להחליף את הצוות המבודד. גם בני המשפחות התייצבו לתת כתף".

איך מונעים הדבקה בגל השני?

"נעשה הכל כדי לשמור עליהם. בחמישי בלילה הם נכנסו לבידוד ובשישי בבוקר, בעזרתו של פרופ' נמרוד מימון, האחראי על הקורונה בבתי אבות, 282 דיירים, אנשי צוות ומטפלים עברו בדיקות. אנחנו מחכים לתוצאות".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר