סגן ראש העיר הרב דובי חיון (צילום: אמיל סלמן)
דובי חיון (צילום: אמיל סלמן)

הסכם פשרה: חיון ישלם לשושני 575,000 שקל

בהליך גישור בתיק התביעה שהגישה מלכה שושני נגד סגן ראש העיר הרב דובי חיון בטענה שבהיותו רב הקהילה הקונסרבטיבית מוריה הוא ניצל אותה וגרם לה לתת לו קרוב לחצי מיליון שקל ו"להתפשט מנכסיה", הגיעו הצדדים להסכם פשרה כולל שבמסגרתו ישלם חיון לשושני 575,000 שקל

פורסם בתאריך: 12.8.20 15:20

הסכם פשרה כולל נחתם במסגרת הליך גישור בתיק התביעה שהגישה מלכה שושני נגד סגן ראש העיר הרב דובי חיון, ובמסגרתו ישלם חיון לשושני 575,000 שקל.

אתמול (שלישי) הודיעו באי כוחם של הצדדים לבית משפט השלום בחיפה כי "הואיל והצדדים פנו למסגרת גישור אצל עו"ד יגאל בורוכובסקי, והואיל והצדדים הגיעו באמצעותו להסכם כולל, שלפיו התחייב הנתבע חיון לשלם לתובעת שושני סך של 575,000 שקל כפשרה. מבוקש לאשר ההסכם וליתן לו תוקף של פסק דין. כן מבוקש להורות על החזר האגרות בהתאם לתקנות בשל סיום ההליך במסגרת גישור".

כזכור, בחודש ינואר חשף "כלבו – חיפה והקריות" כי חיון נתבע על ידי שושני, באמצעות עו"ד הרב צוריאל בובליל, במאות אלפי שקלים בטענה שבהיותו רב הקהילה הקונסרבטיבית מוריה הוא ניצל אותה וגרם לה לתת לו קרוב לחצי מיליון שקל ו"להתפשט מנכסיה". בכתב ההגנה שהגיש חיון בחודש מרץ, באמצעות בא כוחו דאז עו"ד מארק רוזן, הוא הכחיש את טענותיה של שושני וביקש מבית המשפט לדחות את התביעה. בית המשפט המחוזי העביר את התיק לבית משפט השלום, ושם ביקשה שושני להטיל צו עיקול זמני על נכסיו של חיון. בית המשפט נעתר לבקשה והורה על עיקול זמני עד לסכום של 600,000 שקל בכספים ובזכויות של חיון ב-22 קרנות בחברות ביטוח וחשבונות בנקים. לפני כחודש פנה חיון לבית המשפט בבקשה לבטל את העיקולים הזמניים "וזאת מחמת ראיות שהתגלו לאחר מועד מתן ההחלטה. ראיות אלו מאיינות את עילת התביעה ומעידות על חוסר תום לבה של המשיבה". אתמול כאמור הגיעו הצדדים לפשרה.

לפי הסכם הגישור שהגיע לידי "כלבו – חיפה והקריות", "לפנים משורת הדין ומבלי להודות בכל תביעה או טענה מתחייב חיון לשלם לשושני סך של 575,000 שקל לפי הפירוט הבא: א. תוך 30 יום מתחייב חיון לשלם לשושני סך של 375,000 שקל. חיון יוכל לשלם את הסכום האמור מתוך הנכסים הנזילים שעוקלו. עם זאת, ככל שאין די בנכסים המעוקלים על מנת לפרוע את התשלום, לא יהיה בכך כדי לפטור את חיון מחובתו לבצעו. כל העיקולים של הנכסים הנזילים יוסרו סמוך לאחר ביצוע התשלום. הנכסים הלא נזילים שעוקלו יוסדרו. למען הסר ספק, ניתנת בזאת הוראה משותפת של הצדדים למכור את הנכסים הנזילים שעוקלו. ב. בכפוף לכך שתירשם בלשכת רישום המקרקעין לטובת שושני משכנתה מדרגה שנייה, תיפרע יתרת סכום הפשרה בשני תשלומים – תשלום על סך של 50,000 תוך ארבעה חודשים ותשלום על סך של 150,000 שקל תוך שנה ממועד כריתת הסכם זה. היה ולא תירשם המשכנתה תוך 90 יום ממועד כריתת הסכם זה מכל סיבה שהיא, יועמד מלוא סכום החוב לפירעון מיידי ללא זכות לחקירת יכולת. לאחר רישום המשכנתה לטובת שושני ומסירת ההמחאות יוסרו העיקולים הזמניים על הנכסים הלא נזילים שעוקלו".

 

 

כמו כן נקבע בהסכם שההמחאות – האחת לפירעון ב-2 בדצמבר 2020 והשנייה לפירעון ב-2 באוגוסט 2021 – יופקדו בידי בא כוחה של שושני עד 15 באוגוסט. עו"ד בובליל יפקיד את הכספים ויעביר לשושני את מלוא הכספים בניכוי שכר טרחתו. דין תשלום לעו"ד בובליל, ככל שהדברים אמורים בחיון, הוא כדין תשלום לשושני. לא תהיה לחיון כל הגנה במקרה שבו לא שילם את התשלומים האמורים, לרבות בשל חסרון כיס או מכל טעם אחר. ככל שלא יעמוד חיון בתשלום מן התשלומים הדחויים שנקבעו, תעמוד לזכותה של שושני האפשרות לעמוד על מלוא תביעה (מבלי שהסכם זה יחשב כוויתור על טענותיה) או להיפרע את סכום הפשרה בתוספת פיצוי מוסכם ומוערך מראש בסך של 100,000 שקל. פסק דין המאשר הסכם גישור זה ייחשב כמאשר את סכום הפיצוי המוסכם, ללא צורך בחזרה לבית המשפט.

בחלקו האחרון של ההסכם נקבע כי "מעתה ישמרו הצדדים זה על כבודו של זה. למען הסר ספק, איש מהצדדים לא יפנו לעיתונות ולא ישתף פעולה עם כל פנייה אליו מצד עיתון, חבר קהילה או כל צד שלישי. הצדדים יודיעו במשותף לעיתונות הודעה על הסכם זה. בכפוף לעמידה בהוראות הסכם זה ובעיקר בביצוע מלוא התשלומים במועדים, מוותרים הצדדים באופן הדדי, סופי ומוחלט על כל טענה או תביעה שעמדה להם, אם עמדה, בקשר עם התביעה ו/או המחלוקת ו/או הפרשה מושא המחלוקת".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

27 תגובות
  1. 575000 זה בערך 28 משכורות

    טוב שיש ג'וב בעירייה. כמעט כל הכסף מהסגנות ילך לתביעה ויישארו לו כמה משכורות לקניית אגרטל לדירה החדשה בוואדי סאליב.

  2. חיפאי

    כלומר הוא מודה ומחזיר את הסכום שנדרש.
    מספיק לקרוא את הכחשותיו הקודמות ולהבין במי מדובר.
    לתשומת לב אנשי מרץ והקהילה הקונסרבטיבית.

  3. פשרה עאלק!

    בצו בית משפט חויב מר דובי חיון, סגן ראש העיר חיפה, להחזיר כל שקל שהוציא במרמה מהגברת מלכה שושני, אישה מבוגרת ובודדה שהאמינה ובטחה בו. גם אם עורכי דין מכנים זאת פשרה, וגם אם אין הרשעה, ודאי שיש כאן הודעה באשמה, של סגן ראש עיר בחיפה. וראשת העיר, מורשעת בעצמה, כהרגלה שותקת ולא מגיבה. בושה גדולה.

  4. עדנה, כרמל

    מביש שאדם כזה מכהן כסגן ראש העיר חיפה….הייתי מצפה מקליש שתפטר אותו באופן מיידי מטעמי מוסר והגיינה ציבורית.

  5. דבורה

    דובי חיון, כתוב בתורה "לא תגנוב". שמעת על הדיבר הזה? אתה בושה לכל חיפה.

  6. יורם

    רק לפני שבועיים הוא הכחיש הכל ואמר שמדובר במסכת שקרים חסרת ביסוס…אז הוא גם שקרן וגם גנב?

  7. גלי

    לא ברור איך אדם שכזה ממשיך לכהן כנבחר ציבור בתפקיד רם מעלה בעירנו?
    הרי הסכם פשרה כזה מעיד בוודאות על מעשה נבזה ואשמה.
    רב רפורמי? לא נראה שהוא יודע משהו מדברי התורה והיהדות.

  8. אני

    איך ממשיך הנוכל בתפקידו???????????????????????????????? צוקליש תאדו אותו מהעירייה ויפה שעה אחת קודם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! בושה וחרפה …סגן ראש עיר ומחזיק תיק תרבות………הביתה ומייד….הגיעו לפשרה משמע…מודה שגנב…להוקיע אותו מיד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  9. סטודנט

    עינת קליש, איך את מסוגלת לתת לאדם כזה לכהן כסגן שלך? הצבעתי לך כי רציתי פוליטיקה נקייה. אם את לא תפטרי אותו את יכולה לשכוח מהקול שלי בבחירות הבאות, וכמוני עוד רבים.

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איפה תמר זנדברג שתדיח אותו ממרצ עקב מרמה? סגן ראש עיר שמצוי תחת הליכים משפטיים לא יכול להמשיך לכהן בתפקידו

  11. דניאל קאהן

    כעת נידרש ממר חיון להיתפטר מתפקידו העיריה ולחדול מלתפקד הרב הקהילה וליפרוש לביתו.האיד איננו יכול לייצג את תנועת מר"צ וכן איננו יכול לשמש כרב.

  12. שרון

    דובי חיון – אם עוד נותרה בך טיפת כבוד עצמי, עשה את מה שכל תושבי חיפה מצפים ממך לעשות – תתפטר!

  13. דוד

    ככל שהזקן והכיפה גדולים יותר כך גדול יותר הריקבון שהם מסתירים מאחוריהם…

  14. רעות

    כנראה שבשיעור על עשרת הדברות הוא יצא לשירותים אחרי הדיבר השביעי והחמיץ את "לא תגנוב".
    העיקר שהוא מתהדר בכיפה. אבל אם ראש העיר היא עבריינית מורשעת, למה שסגנה לא יהיה גנב?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר