המכונית החשמלית של מיזם הרכב השיתופי (צילום: חברת Car2Go)
המכונית החשמלית של מיזם הרכב השיתופי (צילום: חברת Car2Go)

העירייה הודיעה לחברת Car2Go על הפסקת ההתקשרות

תוקפו של ההסכם בין עיריית חיפה לחברת Car2Go יפוג ב-7 בנובמבר בתום שלוש שנים, והעירייה כבר הודיעה לחברה כי הוא לא יוארך. המיזם זכה לביקורת קשה בשל מקומות החניה שהוקצו לו על חשבון הציבור והמחיר הגבוה של השימוש בצי הרכבים

פורסם בתאריך: 2.11.20 13:24

עדכון אחרון: 3.11.20 13:52

עיריית חיפה הודיעה לחברת Car2Go כי ההסכם בין הצדדים שתוקפו יפוג ב-7 בנובמבר לא יוארך. משמעותה של ההודעה היא כי בעוד חמישה ימים תופסק ההתקשרות בין העירייה לחברה, וספק אם הפרויקט ימשיך.

הפרויקט הושק לפני שלוש שנים כאחד ממיזמי הדגל של עיריית חיפה בראשותו של יונה יהב, וכלל צי של 100 כלי רכב חשמליים מסוג רנו זואי שהוצבו בחניות ייעודיות על חשבון חניות שלפני כן היו מיועדות לציבור. במהלך השנים עלו טענות רבות של תושבים על גזילת מקומות חניה בנקודות מרכזיות בעיר שבהן יש מצוקת חניה, ועל תמחור גבוה של המיזם. זמן קצר לאחר השקתו של הפרויקט הגישה עמותת שומרי הסף באמצעות עוה"ד אורי שילה וליאור דץ לבית המשפט עתירה נגד עיריית חיפה וחברת Car2Go בטענה ששני הגופים חברו כדי להוציא כספים מהציבור שלא כדין.

 

 

גורם בעירייה אמר ל"כלבו – חיפה והקריות" כי אם חברת Car2Go מעוניינת להמשיך בפרויקט היא תצטרך לשלם עבור החניות שניתנו לה עד כה ללא תמורה ועל עמדות ההטענה החשמליות שהציבה העירייה סמוך לחניות. "מספר המנויים של הפרויקט עומד על מאות בודדות, ואין לכך כל הצדקה", הוסיף הגורם.

עדכון (3.11, 13:52): לאחר הפרסום שלחה חברת Car2Go הודעה ללקוחותיה שבה נכתב כי "החברה נותנת שירות נאמן ומקצועי 24/7 ללקוחות בחיפה כבר שלוש שנים. השירות פועל בעיריות וברשויות נוספות בארץ ובאירופה אשר מברכות על פתרונות התחבורה השיתופיים. לצערנו ולהפתעתנו התבשרנו על ידי העירייה בתוך תקופת החוזה על סיום חד צדדי מיידי. צר לנו על דרך ההתנהלות התמוהה ועל חוסר האמון בתחבורה ירוקה כשירות ולא בבעלות. אנו עושים מאמצים מול עיריית חיפה על מנת להמשיך ולתת לתושבי העיר את הזכות לנוע ברכב שיתופי. לידיעתכם, שירות הלוך-חזור (הרכבים האדומים) אינו מושפע מהחלטתה של העירייה וממשיך לפעול כרגיל. בקרוב מאוד וברגע שנדע נעדכן אתכם ישירות".

 

חניות מסומנות בירוק ברחוב הגליל (צילום: חן רפטר)

חניות מסומנות בירוק ברחוב הגליל (צילום: חן רפטר)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

71 תגובות
  1. מצויין.בכסף שנחסך יחזירו את מירוץ חיפה !!

    נראה לכם !.!?!?!??!? יקימו עוד גובים חדשים מיותרים במינהלת 2030

  2. ניר

    עוד כשלון של יונה יהב. ניסה לעשות כמו תל אביב ונכשל. צריך למחוק כל שריד לנזק שיהב גרם לחיפה.

  3. משתמש קבוע עצוב

    כל המתנגדים בעלי רכב פרטי שלא מבינים את אלה שלא יכולים להרשות לעצמם לקנות ולהחזיק רכב. בשבת להגיע לים במונית עולה לי 80 שח לכיוון אחד. בקר2גו פחות מ-20 ש"ח. להשכיר רכב לסוף שבוע עולה כ-300 שח כולל דלק בנוסף לאי נוכות בהגעה להשכרה לצרכי קבלה והחזרה.

  4. שלמה

    כמשתמש קבוע בשירות רכב שיתופי חיוני זה , אני מעיד ששירות זה חסך לי רכישת רכב נוסף, ותרם בכך להקטנת זיהום האויר. בנוסף תרם לחיסכון בשטח חניה עירוני. לצערי הרב נראה שהגברת קליש רומסת כל חלקה טובה שהשאיר אחריו יונה יהב.

  5. גלית, כרמל

    כל הפרויקט הזה הוא עוד אסון שיונה יהב המיט על חיפה. חיפה ניצלה מיונה יהב.

  6. יש שירות אגד דרך אפליקציה אגד תיקתק

    עם אפליקציה שמגיעים לפי פניה, בנקודות שונות בחיפה, בעלות של 10 ש״ח בהמתנה קצרה. זו תחבורה ציבורית שמתאימה את עצמה לנוסע.

  7. תחבורה ציבורית

    לשלמה- נסה תיקתק לפני שתקנה אוטו נוסף. ואם יהיו לך הצעות לשיפור- נשמח.

  8. חוה סכנין

    ברוך שפטרנו מזה וגם מזה. פרויקט מיותר שלא הלם את אוכלוסיית חיפה ורק הרע את תנאי החנייה בעיר ובמקומות מגורינו.

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    באמת שאני לא מבינה איך אנשים משתמשים ברכבים האלה, דמי תשלום חודשיים+לפי קילומטר זה יוצא סופר יקר. איך שלא ניסיתי לחשב את זה יצא לי ממש לא משתלם. נחכה למיזם ידידותי יותר וחמדני פחות.

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שיקחו כבר את החניות הירוקות המציקותתתתתתת

  11. אנונימי

    מצוין ויפה שעה אחת קודם. הפרויקט גזל חניות נצרכות במקומות הכי מבוקשים.

  12. עמירם

    אומנם באיחור אבל סוף סוף ניפטר מהמטרד.
    בשעה טובה וברוך שפטרנו.

  13. חובה להעמיד לדין, נשפכו סכומי עתק ללא סקר ביקוש וללא מכרז

    אגד תיקתק ודומיו (באבל בתל אביב) פשוט הופכים את המיזם הזה למסורבל וגרוע, היה ברור שהוא גרוע גם כשיהב שפך ללא מכרז עליו עשרות מליוני שקלים
    חייבים להגיש כתבי אישום בשחיתות הזו המיזם היה מלכתחילה רקוב לחלוטין, לא נעשו סקרי ביקוש והכל בוצע ללא מכרז ובגחמות.
    לא ברור איך אין פה כתבי אישום על המחדל הבזבזני הזה

  14. ישראל

    עוד כשלון של יונה יהב….לאט לאט מתגלים כל הנזקים שהשאיר אחריו…

  15. אלעד

    תוהה לעצמי -אלו שמשתמשים – אי אפשר להזמין מונית במקום? שואל ברצינות

  16. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ….נקודות מרכזיות בעיר שבהן יש מצוקת חניה…
    האם יש מצוקת חניה או פשוט עירייה שלא יודעת ומפחדת לתמחר את החניה? חניה בעיר כמו חיפה (וכמעט בכל הערים בישראל) צריכה להיות בתשלום, לכולם, גם לתושבים ליד הבית. מתישהו יבינו פה שחניה חינם לתושבים זה גן עדן של שוטים. עם תמחור נכון, כנראה גם לא היה צריך לעשות כל מיני הסכמים, יזמים היו מציעים לבד השכרות רכב שיתופי וגם משלמים על חניה.

  17. ספיר

    מיזם חשוב מאין כמותו! כל עיר שמכבדת את עצמה בעולם מספקת לתושבים שלה רכבים שיתופיים. למה חיפה בוחרת אחרת?? היא מעדיפה פקקים? זיהום? לא מבין את זה

  18. סיגל

    מייזם לא מוצלח להפסיק אותו מידי
    להחזיר חניות לאזרחים
    קליש ראש עיר איומה שיסתיים הקדציה שלה כבר ותלך הביתה ראש עיר הכי גרעה שיהיה בחיפה

  19. עזרא

    כל מי שנהנה מהמיזם. למה על חשבון כולם? למה לתפוס חניות של הציבור במקומות הכי חשובים- ועוד לקנוס את הציבור שחונה שם. אין שום הגיון.

  20. משתמש קבוע

    עד שתיקתק לא יעבוד בלילה ובסופי שבוע, אין תחליף לפתרון שהוצע על ידי קאר2גו. לא אידיאלי, אבל עדיין לפחות 50% זול יותר ממונית, ויותר זול מלהחזיק רכב נוסף. אנחנו עם רכב אחד בזכותו.

    חיפה עיר מעורבת, אין שום סיבה שתיקתק לא יפעל בכל ימות השבוע.

  21. ורדינה מארגנטינה

    תודה לאל! מיזם כושל. מבזבז מקומות חנייה והכי מעצבן במקומות קריטים. תמיד מבחינים בחניות רייקות עם הסמל שלהם. כמעט אף פעם לא ראיתי מכונית שלהם נוסעת בכביש. ברוך שפטרנו.

  22. ורדינה מארגנטינה

    תודה לאל! מיזם כושל. מבזבז מקומות חנייה והכי מעצבן במקומות קריטים. תמיד מבחינים בחניות רייקות עם הסמל שלהם. כמעט אף פעם לא ראיתי מכונית שלהם נוסעת בכביש.

  23. הידד!

    עכשיו יעלו על הכבישים עוד כמה מכוניות מזהמות במקום החשמליות הנקיות!
    אחרי זה עוד מספרים לנו סיפורים שהיא נאבקת בבז״ן

  24. חיפה

    לאאאאא…. איזה טעות!
    גם רכב חשמלי שחוסך זיהום אויר, גם ניצול יותר טוב של חתיכת מתחת שסטטיסטית לא נוסעת 97% מהזמן בשימוש פרטי.
    יש לי רכב אחד במשפחה. מה אני עכשיו צריך לעשות בשבתות ולילות כשאין תחבורה ציבורית מלאה ואין תיקתק והרכב תפוס בגלל משמרות בבית חולים? לקנות רכב שני? זה יחסוך לכם חניה?

    מי שמתנגד לרכב שיתופי לא רואה יותר רחוק מהאף שלו. במקום "להרוויח" חניה אתם תפסידו גם חניה, גם זיהום אויר וגם פקקים. והעיריה לפעמים צריכה לחשוב גם על טוב הכלל ולא רק על אלה שכל מה שמעניין אותם זה לא ללכת כמה מטרים מהרכב היקר שלהם.

  25. לכל החוכמולוגים

    נסו לנסוע בתיקתק בלילות או בסופ"שים. בהצלחה לכם.
    שילוב של אוטובוסים, תיקתק וקאר או גו איפשרו לא להחזיק רכב. אם לבטל אחד מאלה, כבר יש חור בפתרונות הקיימים שמאפשרים לוותר על הרכב. אז בגלל שלמישהו אחד לא הספיקה חניה, עכשיו עוד מאות יקנו רכבים בלאו ברירה. וכן, כאילו ששתי החנויות האלה זה מה שיציל אתכם באיזורים עמוסים. בהצלחה לכם. פשוט תגלו שמי שנתפס אותה זה לא רכב שיתופי משרת אלפי מנויים אלא עוד רכב פרטי שמשרת שלושה.

  26. מאיר חיפאי

    יהב לקראת סופו הלך ונרקב וחילק ל"יקיריו" מתנות על חשבון הציבור מבלי להתחשב במצוקת החנייה הקיימת ומעניין מה כמה ועד כמה "נהנה" מהעניין. ברוך שפטרנו מיהב ומהמיזם הכושל/גוזל…

  27. מירו חיפאי

    יהב לקראת סופו הלך ונרקב וחילק ל"יקיריו" מתנות על חשבון הציבור מבלי להתחשב במצוקת החנייה הקיימת ומעניין מה כמה ועד כמה "נהנה" מהעניין. ברוך שפטרנו מיהב ומהמיזם הכושל/גוזל…

  28. עובד עירייה מודאג

    מצויין. סוף סוף יחזירו לתושבים את החניה שנלקחה לטובת המיזם הלא מוצלח הזה. יונה יהב הרס כל חלקה טובה בעיר בשנתיים האחרונות שלו וכן תתפלאו גם הוא דאג לכל המקורבים שלו…. כדוגמת חוף הגולשים…תזכירו מי זכה במכרז אה נכון בעלה של נואית בן שמחון ועוד מכרזים אחרים שניתנו למקורבים אז אל תשפטו את קליש שעושה סדר באורווה

  29. שובי דובי

    היה ניסיון שלא עלה יפה. כוונה טובה אבל זה היה יחסית יקר ולכן רק כמה מאות השתמשו.
    אגד תיקתק ממש עובד טוב. יש להפעילו גם בלילה.

  30. שלומקה

    תחבורה שיתופית זה דבר הכרחי, בעיקר בעיר עמוסה כמו חיפה.. לא מבין את ההחלטה הזאת, למה ללכת אחורה כשאפשר להתקדם

  31. ניב

    אנשים כאן לא מבינים שלא לכולם יש רכב, לא לכולם יש את האופציה לנסוע בשבת כשאין להם רכב או רכבת. וכל אלטרנטיבה אחרת כמו מונית יקרה בטירוף. זה היה אחלה פתרון וחבל שכבר לא יהיה קיים בעיר

  32. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    החלטה שגויה של העיריה. קאר טו גו עוזר להמון תושבים. לא מבין למה לא לבוא לקראתם??

  33. תותי פרוטי

    עד שנכנס משהו ידידותי לסביבה וגם לתושבים מוציאים אותו. חבל מאוד

  34. עובד חברה

    דבר ראשון יש יותר מ4000 לקוחות בחיפה,אז למה לפרסם פייק ניוז? אני אומרת את זה מידע מהימן פנימי.
    מי שמכפיש את המיזם,אלה אנשים שאף פעם לא השתמשו ,לכן אין להם מושג על היתרונות ברכב שיתופי.
    עם רכב שיתופי של קאר2גו,אפשר ליסוע בכל שעה ביום ובלילה,ומשלמים רק שקל ועשרים אגורות לדקה,ללא תוספת על קילומטר.אם תעשו חישוב נסיעה של 20 דקות במונית ספיישל תעלה בערך 40-50 שקלים,וברכב שיתופי זה יעלה בערך חצי מהסכום אם לא פחות.
    אז לכל מי שממורמר ..שיהיה לכם בהצלחה,תמשיכו להיות אנשים לא מפותחים ,שרוצים להשאר באותי המקום ולהיות תקועים בימי אנו באנו.

  35. צביק

    החלטה נוראית ומנותקת מהמציאות.
    אני משתמש בשירות הזה כבר כמה שנים.
    ברור שיש מקום לשיפור וצריך לעבוד עליו, אבל השירות הזה נהדר למי שאין לו כסף לקנות ולהחזיק רכב (כמוני וכמו רבים אחרים), הוא חוסך מכוניות מיותרות על הכביש וזיהום אוויר.
    דווקא בתקופה כזו, בה הקורונה מקשה עוד יותר על החיים, עיריית חיפה מבצעת עוד מעשה ביריוני שפוגע קודם כל בתושבים.

  36. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ע״פ הרשום בכתבה, מדובר בכסף ולא טובת האזרח. רשום שיאיית חיפה, במהלך דורסני ואלים, דורשת מהחברה לשלם עבור מקומות החניה ועמדות הטעינה בכדי להמשיך בשירות. לא טובת האזרח לנגד עייני העיריה אלה כסף, הרי הגב קליש מוכנה לוותר בשמנו על מקומות החניה אם תקבל תשלום. אני מאוכזב קשות מראש העיר המציבה כסף מעל טובת האזרחים ושמירה על הסביבה.

    יוחזר המיזם הירוק!

  37. חילן

    ע״פ הרשום בכתבה, מדובר בכסף ולא טובת האזרח. רשום שיאיית חיפה, במהלך דורסני ואלים, דורשת מהחברה לשלם עבור מקומות החניה ועמדות הטעינה בכדי להמשיך בשירות. לא טובת האזרח לנגד עייני העיריה אלה כסף, הרי הגב קליש מוכנה לוותר בשמנו על מקומות החניה אם תקבל תשלום. אני מאוכזב קשות מראש העיר המציבה כסף מעל טובת האזרחים ושמירה על הסביבה

    יוחזר המיזם הירוק!

  38. עצוב לחיות בחיפה

    ברור…
    היה חשוב לארגן לפנסיונרים המליונרים עם הפנסיה התקציבית שמחסלים ועושקים את הדור הצעיר בחיפה עוד כמה מאות חניות עבור הג'יפים שלהם שכמובן יחנו בהן בחינם וכמה שבא להם.
    העיר הזאת מבישה.

  39. לקוחה

    נשמע כמו מהלך אגו של ראשת העיר.
    חבל, השירות תרם לרבים מהתושבים שלא יכולים להרשות לעצמם רכב או מונית במחיר מופרז.

  40. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בתור משתמשת קבועה ברכבים שלהם, זה הפיתרון המושלם למי שלא מחזיק רכב פרטי . ביטול הפרויקט = פחות אפשרויות להתנהל באמצעות תחבורה ציבורית רק כשצריך

  41. אביב

    ממש מקווה שההחלטה תשונה ונמשיך ליהנות מהשירות.
    מטורף שבמקום ללכת קדימה אנחנו חוזרים אחורה

  42. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חבל מאוד הייתי משתמש ברכבים יחסית הרבה בתקופה שלפני הסגרים והיה מאוד נוח במקום לקנות רכב החלטה אטומה של העירייה לבטל משהו בלי לתת חלופה

  43. דניאל

    דווקא מבאס. אני השתמשתי ברכבים החשמליים וזה היה ממש תענוג, קל ונוח. מאוד שירת אותי בעיקר בתקופה של הקורונה.

  44. יהונתן לוי

    דווקא מבאס. אני השתמשתי ברכבים החשמליים וזה היה ממש תענוג, קל ונוח. מאוד שירת אותי בעיקר בתקופה של הקורונה.

  45. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ככ חבל, מיזם ככ מבורך שיצא לי להשתמש בו ככ הרבה פעמים! עד שיש תחבורה ציבורית משותפת וטובה באים והורסים לנו – חבל!!!

  46. תומר

    מאוד מבאס, בשונה ממה שכותבים כאן, אני משתמש בשירות ונהנה ממנו, השתמשתי גם בערים באירופה בשירותים דומים וזה לגמרי העתיד.

  47. יוסי

    חבל שעיריית חיפה בראשות קאליש לוקחת את העיר אחורה במקום קדימה. מיזם חשוב שמצמצם את כמות הרכבים בעיר, מכוניות חשמליות שלא מזהמות. פיתרון מצויין לרכב שני במשפחה. אני השתמשתי בו לא מעט להגיע מביתי למקום העבודה שלי….. חבל, סתם לקנות עוד רכב עכשיו לשלם אלפי שקלים מיותרים….חבל, באמת חבל…..

  48. יונתן

    חבל.. עירייה שחושבת לטווח קצר… בעקבות השירות מכרנו רכב אחד והגברנו את השימוש בתחבורה ציבורית ואופניים (ומדי פעם קאר2גו כשצריך רכב). מקווה שיחזרו בהם מההחלטה.

  49. דודי

    משתמש בשירות מספר פעמים בחודש. אין לי רכב משיקול כלכלי וסביבתי. הרכבים של קאר2גו היו הרגליים שלי.. חבל. מעכשיו עוד רכב על הכביש ועוד זיהום למחיר המחנק של העיר הזאת.
    ממש מאוכזב מהתנהלות העירייה. בלי התראה בלי לחשוב עלינו התושבים.

  50. משה

    חבל מאוד! שרות ידידותי וקל לתפעול. העירייה צריכה לעודד תחבורה שיתופית ולהקל על העומס בכבישים והזיהום שיש בעיר הזאת.

  51. יוסי

    סוף סוף היה לנו שירות שעונה לנו על הצרכים. מי רוצה לנסוע באוטובוס עם עוד אנשים. מונית? פי 4! יותר יקר. רכב חשמלי ונקי. מה הסיפור של העיריה הזאת. משהו מאוד מוזר.

  52. יגיל

    טפשת קליש.
    סתם להגיד שלא הצליח. הרבה תושבים העדיפו למכור את הרכב ולהשתמש בשרות.
    אבל אצל קליש הכלל הוא להרוס את כל מה שנבנה. לעצור, לסגור, לבטל, למחוק,….
    ולהביא עוד יועצים, פרסומאים, עו"ד, רואי חשבון, בשכר מרקיע שחקים שלא תורמים מאומה כדי להחזיק לה את הידיים הרועדות.

  53. השירות הכי טוב שהגיע לחיפה

    חבל שיוצאים , עכשיו אצטרך לקנות רכב או לשלם יותר על מוניות

  54. מבורך

    יש תחושה שאנשי חברת קאר2גו נכנסים פה כדי לרשום פייק תגובות לנסות לייצר לחץ על העיריעה ולא רק כאן.
    ראשית צריך לבטל המיזם הכושל עם מעט מאד משתמשים שכל תושבי חיפה למעשה סבסדו אותם..
    דבר שני יש במקומו להרחיב את אגד תיק תק ומוניות שירות גם לסופי השבוע ולשקול גם הגדלת קוי אגד לבתי החולים וחופי הים בסופש

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר