הוויטרינה של קפה הפינה, אתמול
הוויטרינה של קפה הפינה, אתמול

"נראה אם יהיו לנו כוחות לפתוח שוב ביום ראשון"

אתמול בצהריים הגיעו פקחים של עיריית חיפה לקפה הפינה במסדה וקנסו את הבעלים רחל (רייצ'ל) צ'יזיק בטענה שהיא אפשרה ללקוחות לשבת במקום. צ'יזיק מכחישה: "אפשר היה לראות שאלו לא לקוחות שבאו לבלות בבית קפה. הם חיכו בחוץ להזמנה. אין פה מסיבות ואין התקהלויות"

פורסם בתאריך: 13.11.20 07:58

מאז שנפתח לפני כשבע שנים הפך קפה הפינה ברחוב מסדה 43 בהדר למוסד היפסטרי מבוקש, במיוחד על ידי תושבי השכונה אך לא רק. רחל צ'יזיק, שמוכרת בפי כל כרייצ'ל, הפכה את בית הקפה לפינה תוססת ומשופעת ביצירות אמנות ובספרים (ויש שם גם פסנתר) לטובת שוחרי התרבות. ריחות המאפים הטריים שעלו לאורך שעות היום מהמטבח, לצד מנות עם שמות מדליקים כמו צ'ופצ'יק, עוגיפלצת וחלב החתולות, הפכו את הפינה לשם דבר.

בשתי תקופות הסגר בית הקפה היה סגור, ולאחרונה הוא נפתח על פי הנחיות משרד הבריאות לטייק אוויי בלבד, אבל אתמול (חמישי) בשעה 13:00 בצהריים נכנסו פקחים של עיריית חיפה ונתנו לצ'יזיק דוח על שאפשרה ללקוחות לשבת במקום – אקט שגרר אחריו את סגירתו של בית הקפה וכתיבת הסבר על ויטרינת החלון. "הרגע, 11 בנובמבר בשעה 13:00, קיבלנו דוח מפקחים של עיריית חיפה", נכתב בצבע צהוב, "לא יודעות מתי ואם נחזור. אחלה סופ"ש והמון בריאות לכל הפקחים והחברים שלהם".

צ'יזיק, ספרי מה קרה.

"הגיעו בצהריים שני פקחים כי הם ראו אנשים שיושבים בחוץ בעודם מחכים להזמנה שלהם. זוג אחד ישב ליד שולחן שהעירייה בעצמה נתנה לנו – שולחן עץ מתקפל עם ארבעה כיסאות עץ מתקפלים – כדי שיהיה שולחן ציבורי, ואדם נוסף לקח קפה ובינתיים התיישב ליד אחד מהשולחנות האחרים שבחוץ שנמצאים שם באופן קבוע וחיכה שנכין לו כריך. שלושתם הם לקוחות קבועים שמכירים את הנוהל – ממתינים להזמנה ולוקחים אותה הביתה או למקום אחר. אגב, ממש התרגשנו מהמחווה של העירייה ששמה לנו את השולחן כדי לפרגן לעסקים הקטנים. הדר מזמן כבר לא סקסית כמו העיר התחתית, ובכל זאת העירייה מצאה לנכון לעזור לנו. רק מה, שבועיים אחרי זה נכנסים שני פקחים ואומרים שיתנו לנו דוח משום שאנחנו מאפשרים ללקוחות לשבת במקום. אני מוכרחה להודות שבפנים היה אדם נוסף – הוא אינו לקוח, הוא עובד איתנו ומנגן פה מאז שנפתח בית הקפה. הוא דיבר איתנו על המצב בזמן שאני ובת זוגי, שעוזרת לי עכשיו מכיוון שהיא בחל"ת, מכינות את ההזמנות".

מה הם אמרו לכן?

"הפקחים אמרו שהם נותנים את הדוח כי אנחנו פתוחים לישיבה, אבל אנחנו לא פתוחים לישיבה בשום צורה – הכל בטייק אוויי ובכלים חד פעמיים. אפשר היה לראות שאלו לא לקוחות שבאו לבלות בבית קפה. הם גם ישבו במרחק של לפחות שלושה-ארבעה מטרים האחד מהשני, לא היתה פה התקהלות. ניסיתי לדבר עם הפקח ולהסביר לו שהבן אדם בפנים הוא עובד ושהאנשים בחוץ מחכים להזמנה, ושאלתי אם על זה הוא מתכוון לתת לי דוח, והוא השיב 'כן. את תערערי, ומשם זה יתקדם'".

 

 

מהו סכום הקנס?

"אני לא יודעת, הוא אפילו לא נתן לי את הדוח ביד, אני מחכה לקבל אותו בדואר, פשוט כך. אולי זה הנוהל, אני לא יודעת".

ומיד סגרת את בית הקפה?

"באותו הרגע. אני מודה – אני נורא רגשנית – ופשוט אמרתי שזהו, יותר אני לא רוצה להכין אוכל לאף אחד וסגרתי את הדלת. אני מתפרקת במצבים כאלה כמו ילדה קטנה. אנחנו פה קורעות את התחת כדי לנסות איכשהו להתקיים במציאות הנוראית הזו, ותאמיני לי שאנחנו לא עושות פה קופות של מיליונים ואין פה מסיבות ואין התקהלויות. אין פה כלום, זה חצי שירות לציבור, רק כדי לראות את החיוכים של הלקוחות הקבועים שמקבלים את כוס הקפה והמאפה שלהם. לא היה פה שום דבר שיכול היה לפגוע בבריאות הציבור. אנשים ממתינים באוויר הפתוח עם שמירה על מרחק".

את מתכוונת לפתוח בסוף השבוע?

"בשישי-שבת אנחנו סגורות כי אין בשביל מה לעבוד בימים אלה, ונראה אם יהיו לנו כוחות לפתוח שוב ביום ראשון. לא בא לי עוד קנס נחמד, אבל ברגע שאת מסומנת זה פחות כיף. עד היום הפקחים שהגיעו לכאן וגם השוטרים התנהלו בצורה יפה ומכבדת, אבל אלה היו בדיוק ההיפך".

 

קפה הפינה

קפה הפינה

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. אילנה

    א. לערער על הקנס, תתיעצי האם כדאי לא לשלם וללכת למשפט.
    ב. לבדוק אם חובה לתת לך את הדו"ח. אם לא קבלת, אינך יודעת מה כתב שם ! אולי זו סבה לבטל את הדו"ח. תבדקי.

  2. מתגוררת במסדה

    יש עוד מקומות שפתוחים במסדה והקהל יושב שם. הם לא היחידים.

  3. רועה חשבום

    עברתי משם בשעות הבוקר וחשבתי לעצמי שיש לבעלים אומץ לתת ללקוחות לשבת כרגיל

  4. תקחו מצלמות ותצלמו בכל חיפה את העסקים המפוצצים בפנים שלא מקבלים דוח לעולם

    חזרנו לימי יהב: אכיפה סלקטיבית לפי מגזרים וצרכי הקואליציה

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עד שיש מקום שמנהלות אותו נשים ישרות חטובות היה צריך לבוא ולתת להן כץקנס על שום דבר? דיי נו.

  6. ויקטור

    לכל המגיבים המעודדים בעלת העסק כפי הנראה אינה בנוייה למלחמות וזה טוב כך היא נשמרת נפשית ורוחנית.למה לערער ולרוץ ןלהתחנן מיותר שכל אחד יעשה מה שמבין לי נראה שעוד היא תקבל זר פרחים מראש העיר והתנצלות פעלה הכי נכון שיש.

  7. מרטין

    למקום של לסביות הומואים אין מקום בחיפה והארץ ישראל בפרט.גוווועלד.פשוט מגעיל.לתת להם קנסשל 100 אלף שקל.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר