עו"ד אורית קוטב (צילום: אמיל סלמן)
עו"ד אורית קוטב (צילום: אמיל סלמן)

המשנה לפרקליט המדינה תגשר בין יפה נוף למשרד התחבורה

עו"ד אורית קוטב, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים אזרחיים, מונתה למגשרת במחלוקות בין התאגיד העירוני יפה נוף ועיריית חיפה למשרד התחבורה. מטרת הגישור: לפשר בין הצדדים כדי להביא לסיומן את את המחלוקות הכספיות והמשפטיות בין התאגיד למשרד

פורסם בתאריך: 23.12.20 11:10

המשנה לפרקליט המדינה לעניינים אזרחיים עו"ד אורית קוטב מונתה למגשרת במחלוקות בין התאגיד העירוני יפה נוף ועיריית חיפה למשרד התחבורה. בתחילה אמור היה להיערך הגישור אצל הממונה על המחוז במשרד הפנים פאיז חנא, אך כעת נודע כי הנושא הועבר לטיפולה של קוטב. מטרת הגישור היא לנסות לפשר בין הצדדים על מנת להביא לסיום את המחלוקות הכספיות והמשפטיות בין יפה נוף למשרד התחבורה.

כזכור, בעקבות החלטתו של משרד התחבורה, ששימש כספק העבודות הראשי של יפה נוף, לא להאריך את הסכם המסגרת בין הצדדים ולהעביר את הפרויקטים שבאחריותו של יפה נוף לחברות תשתיות אחרות, ניסו הצדדים להגיע להסכם היפרדות שמאגד את כל התנאים החוזיים והכספיים, אך ניסיונות אלו לא צלח ומשרד התחבורה הטיל את האשם בכך על יפה נוף ועל העירייה. במכתב ששלח מנכ"ל משרד התחבורה עופר מלכה למנכ"לית יפה נוף סאלי גליצנשטיין הוא התריע כי "במצב דברים זה של היעדר שיתוף פעולה בוטה מטעמכם אנו נאלצים במקביל לקדם את קליטת הפרויקטים אצל זרועות הביצוע גם ללא חתימת הסכם היפרדות".

 

 

לדבריהם של גורמים במערכת הפוליטית, "משרד התחבורה ביקש שהליך הגישור יעבור אל המשנה לפרקליט המדינה. משרד התחבורה אכן העביר את הפרויקטים לחברות אחרות, אבל בפועל כל החוזים נמצאים עדיין בידיו של יפה נוף. חייבים להעביר את הפרויקטים האלו באופן מסודר כי זה תוקע הרבה דברים. גם אם למראית עין נראה שהפרויקטים עברו, הם לא באמת עברו. אם לא תהיה העברה מסודרת, קבלנים יוכלו לשחק על הקטע הזה ולבוא בדרישות לחברות התשתיות, כך שצריך לחתום על הסכם מסגרת שימנע בזבוז של כספי ציבור".

גורם במשרד התחבורה אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "אנו מקווים שיפה נוף ישכיל להבין סוף סוף שההסכמים הקודמים הסתיימו ושמצופה ממנו להעביר את כל הפרויקטים בצורה מסודרת לחברות התשתית, והוא לא יחזיק בידיו ערבויות שלא לצורך ושלא בהתאם להוראות ההסכם".

ממשרד הפנים נמסר: "הוחלט שהמשנה לפרקליט המדינה תשמש בורר בעניין זה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רק לקח 3 חודשים?
    מה קרה הייתם עסוקים בטיולים לאבו זובי?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר