ישיבת "נחלת הלויים" (צילום: חגית הורנשטיין)
ישיבת "נחלת הלויים" (צילום: חגית הורנשטיין)

כאילו אין סגר: הלימודים בישיבת "נחלת הלויים" מתקיימים כסדרם

בזמן שתלמידי ישראל כורעים תחת נטל הזום, תלמידי ישיבת "נחלת הלויים" בנוה שאנן ממשיכים ללמוד על אף ההנחיות האוסרות על לימודים ועל התקהלויות. השכנים של הישיבה, שלפני כחצי שנה נסגרה לאחר ש-45 תלמידים בה חלו בקורונה, זועמים: "חוקי המדינה לא חלים עליהם, הם עושים מה שהם רוצים"

פורסם בתאריך: 13.1.21 15:48

כאילו אין סגר הדוק במדינה האוסר על לימודים ועל התקהלויות, בישיבת "נחלת הלויים" בחיפה העסקים כרגיל, ועשרות תלמידים נמצאים ברגעים אלה ממש בישיבה ולומדים תורה.

ישיבת "נחלת הלויים" השייכת לזרם החרדי-ליטאי שוכנת ברחוב בן ארצי 27 בשכונת נוה שאנן ונחשבת לאחד ממוסדות הלימוד הגדולים בעיר. היום (רביעי) בשעת צהריים נראו תלמידי ישיבה רבים מתפללים בחדרים ומשוטטים בחצר המקיפה את הבניין. היו גם כאלה שישבו בצוותא, ללא ריחוק, סמוך לפתח צדדי, ואחרים אף יצאו לרחובות הסמוכים, חלקם ללא מסיכה.

פגשנו את אחד מהתלמידים בעת שיצא לאכול כריך על ספסל ברחוב רות הכהן. הוא סיפר שהוא בכלל לומד בכולל הסמוך ושנמצאים שם חמישה תלמידים לכל היותר. באשר לישיבה, הוא אמר, מקפידים ללמוד שם בקפסולות. תלמיד אחר המתין מחוץ לשטח הישיבה, וכששאלנו אותו מדוע אינו חובש מסכה, הוא ענה: "אני מחכה למישהו וכבר נכנס".

אתם לומדים כרגיל?

"אנחנו לומדים בקפסולות באישור משרד הבריאות, ואנחנו גם לא יוצאים משטח הישיבה".

אולי לא שמת לב, אבל אתה עומד ברחוב, מחוץ לשטח הישיבה, ובלי מסיכה.

"אני כבר נכנס".

 

 

שכנים שעברו ברחוב השקט אמרו ל"כלבו – חיפה והקריות" שהישיבה פועלת כל הזמן, גם בסגר. "חוקי מדינת ישראל הרי לא חלים עליהם", אמרה תושבת שמתגוררת סמוך לישיבה, "הם עושים מה שהם רוצים. לדעתי הם מתגוררים במקום, אולי זאת הסיבה שהם פה. אני מקווה שלא יקרה מה שקרה בקיץ, כשסגרו את הישיבה".

כזכור, בחודש אוגוסט נסגרה ישיבת "נחלת הלויים" בשל התפרצות של הנגיף, וכל תלמידיה נלקחו לבידוד במלון קיסר בירושלים שהפך למלונית קורונה. לא פחות מ-45 חולים אובחנו אז, וכך גם ראש הישיבה הגאון רבי ישראל מאיר וייס. ההתפרצות עוררה בהלה גדולה בקרב הציבור החילוני בשכונה, ובהם הורים לתלמידי בית הספר הפתוח שנמצא בסמוך.

תושבת נוספת הצהירה שהיא אינה מרוצה מההתנהלות בישיבה. "אני לא בטוחה שמה שהם עושים זה חוקי, אבל מה שבטוח זה שהם ממש לא סגורים בישיבה אלא מסתובבים, יוצאים וחוזרים", היא אמרה בדאגה, "כפי שרואים מבעד לחלונות, אף לא אחד מהם חובש מסיכה".

יצוין כי באתר משרד הבריאות מפורטות ההנחיות העדכניות לגבי כללי התנהלות במרחב הציבורי במהלך הסגר השלישי, והן בתוקף עד ליום חמישי, 21 בינואר. באתר דווח על סגירת מערכת החינוך כולה ועל החרגתם של תלמידי החינוך המיוחד ו"פנימיות במסלול סגור בלבד ל-30 ימים לפחות וללא אפשרות לקליטה חזרה לפנימייה לתלמידים שיצאו ממנה". גם ההתקהלויות מוגבלות "עד לחמישה אנשים בחלל סגור ועד לעשרה בשטח פתוח. בעת התקהלות יש להקפיד על שמירת מרחק של שני מטרים בין אנשים ככל הניתן ועל עטיית מסיכה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. דוד

    כדאי לפסוק לפני שמפרסמים!
    על פי התקנות מותר להם להיות שם וזה חוקי לגמרי!!
    הם לא צריכים מסכה בחדרים כמו שלא צריכים בבית !!
    וכן יש לי בחור שלומד שם וחודשיים לא יצאו הביתה בכלל
    אבל להתלהם קל יותר מלבדוק

  2. רינה

    מי מתקרב לשם
    מקום נגוע ומדביק
    הם ממדינה עם חוקים אחרים
    לא כתבתי והגבתי עד עכשיו לכלום מה אתם מבלבלים את המוח

  3. משה

    כאשר המנחים הגדולים יפגעו בכיס הם יפסיקו להשתולל. זה לא יקרה כל עוד ביבי בהנהגה ועוד לפני בחירות.

  4. הקושיה החמישית

    לדוד, אז בלי להתלהם, תסביר לי מדוע שעור התחלואה בקרב החרדים גבוה משמעותית מזה שבאוכלוסיה הכללית?

  5. לסגור שם את הישיבה הזאת

    יש להוציא משם את הישיבה, זה רחוב מגורים. שיעברו לקמפוס הנמל או אזור בתי ספר. מה פתאום איפשרו לבניין מגורים להפוך ישיבה?

  6. יוסי

    יש גם ישיבה בפינת הרחובות טרומפלדור הגליל בנוה שאנן שגם שם הכל כשגרה לומדים יופי יופי

  7. נועם

    אני גר ליד והתלמידים נמצאים שם כבר חודשיים בלי לצאת הביתה.
    לשלוח כתב לתוך המתחם לנסות למצוא איזה בחור בודד שיצא רגע לנשום אויר זוהי הדרך לגרום לשיסוי ופילוג

  8. עינת

    הישיבה פתוחה על פי כל כללי משרד הבריאות, מעניין אם כל המגיבים פה כעסו כך גם כשהיתה ההתפרצות בגימנסיה העברית, אני די בטוחה שלא.
    האנטישמיות מדברת מגרונכם!

    אני גרה סמוך לישיבה ולמרות שאינני דתיה אני שמחה שהם לומדים תורה ומגנים עלינו.

  9. הדס

    כשאתה תהיה חולה ולאו דווקא בקורונה והלוואי ותהיה בריא עד 120 ,מבטיחה לך שאז היחידים שיעזרו לך באמת זה החרדים
    החל מיעוץ אצל הרב פירר וכלה בעזרה בבית חולים ,בארוחות ותמיכות אין סופיות .בלי להבחין מי חילוני ומי דתי ,אז די כבר עם השנאה הזו,היא לא מועילה לכם בכלום

  10. חכם

    כמה בורות ,בכתבה אחת לא יאומן ,הם בישיבה כמו שאתם בבית ,לא יוצאים בכלל ולא כמו כל הבחורים שלא לומדים בבית הספר אבל כן מסתובבים ברחובות בכל יום

  11. צ.

    חוצפה.. כאשר בתי ספר סגורים אוניברסיטאות מכללות.. כולם לומדים בבית בזום.. הם מרשים לעצמם להתנהג כרגיל… כאילו אין קורונה.. יצרו להם עולם משלהם.. מדביקים זה את זה.. מסוכן.. למה להם מותר כאשר לכולם אסור.. את זה לא אבין לעולם.. איך המשטרה ומשרד הבריאות.. מכירים בכך ומאפשרים זאת.. הכל פוליטיקה במדינה שלנו… גם לא משרתים בצבא ברובם… וגם עודף זכויות.. לא מבינה… ולא אבין.. ואין לזה שום הצדקה.

  12. אפרת

    אני גרה ממש ליד הישיבה והבחורים מתנעגים על פי הכללים. הם כבר חודשיים בישיבה במתכון של פנימיה (בקפסולות) ובגלל זה הם לא צריכים מסכות וריחוק. אף אחד לא חולה בישיבה והכל בסדר. התקשורת עושה הכל בשביל לדבר על החברה החרדית, אם במקום זה הייתה עסוקה להפיץ אהבת חינם המצב בעולם היה הרבה יותר טוב!.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר