פאדי נג'אר משתחרר מבית החולים
פאדי נג'אר משתחרר מבית החולים

"הקורונה תפסה אותי לא מוכן, נדבקתי מהקרובים אלי ביותר"

פאדי נג'אר, הבעלים של מסעדת דוזאן במושבה הגרמנית, וכל דיירי ביתו נדבקו בקורונה. אחרי אשפוז של ארבעה ימים במחלקת כתר ב' בקריה הרפואית רמב"ם הוא השתחרר, ויש לו מסר: "תפסיקו לזלזל, להתקהל ולעשות מסיבות. אף אחד לא יודע מאיפה המגיפה יכולה ליפול עליו"

פורסם בתאריך: 22.1.21 11:53

פאדי נג'אר, הבעלים של מסעדת דוזאן במושבה הגרמנית בחיפה, לא חלם בחלומותיו הכי גרועים שזה יקרה לו. מאז כניסתו של הסגר השני לתוקף בערב ראש השנה, המסעדה שלו סגורה, ואת הזמן הוא העביר בביתו לצד המשפחה הגרעינית, תוך הקפדה על כל ההנחיות. ודווקא כשהוא התחיל להריח את הסוף, שישה ימים לפני מועד קבלת מנת החיסון השנייה, נודע לכל דיירי הבית – חמישה אנשים – שהם נדבקו בנגיף.

"הקורונה תפסה אותי לא מוכן", מספר נג'אר בקול חלוש, בין התקף שיעול אחד לשני, "נדבקתי מהקרובים אלי ביותר. קרובת משפחה נדבקה לאחר ששהתה ליד חולה מאומתת שלא ידעה שהיא נושאת את הנגיף, וכולנו נדבקנו. גם הבן שלה בן ה-3 נדבק, וגם דודה שלי שהיא בת 80. ברוך השם כולם בדרך להחלמה, כולם יצאו מזה, אבל זה ממש לא קל. כשנודע לי שנדבקתי נפלתי למצב רוח גרוע, הרבה דמעו הזלתי. הרגשתי חולשה וכאבי שרירים, והשיעול לא מפסיק. לאחר כמה ימים בבית התקשרתי לרופא שלי שהורה לי ללכת לבית החולים. הוא זיהה שיש לי דלקת ריאות רק מלשמוע אותי מדבר".

נג'אר השתחרר אתמול (חמישי) מהמרכז הרפואי רמב"ם אחרי אשפוז של ארבעה ימים במחלקת כתר ב' בחניון התת קרקעי של בית החולים. בזמן השהות במחלקה, שנראתה לו כמו נצח, הוא העלה פוסט שבו הוא ביקש מחבריו וממכריו להיזהר.

"הוצפתי באלפי הודעות, והטלפונים לא הפסיקו", הוא מספר, "ראש העיר לשעבר יונה יהב התקשר, וכך גם עו"ד תמי אולמן, העובדים שלי, בני משפחה וחברים שאספתי ב-20 השנים שבהן המסעדה קיימת. כולם הראו אהבה, וזה מה שנתן לי תקווה. כשבן אדם חווה כמה לילות במחלקת קורונה, כל הדברים בעולם מתגמדים לידו".

מפחיד?

"מפחיד מאוד. ברגע אחד המצב יכול להשתנות. אני יכול לדבר בטלפון, ותוך שנייה מצב הריאות שלי יידרדר ואמצא את עצמי מחובר למכונת הנשמה. בטח שזה מפחיד. כל אנשי הצוות נראים כמו אסטרונאוטים עם החליפות הלבנות שלי, וכשאתה לא רואה את הפנים הטובות ואת הלב הטוב שלהם, אתה לא יודע מתי אתה עלול ליפול ומתי המחלה הזו תביא אותך לקצה, וזה מפחיד ומחריד. זלגו לי הרבה דמעות בתקופה שבה הייתי מאושפז, גם בגלל האנשים שעטפו אותי בהודעות מרגשות, גם בגלל אנשי הצוות שהם באמת מלאכים וגם בגלל המצב הזה שאתה לבד. אף אחד מהמשפחה לא יכול לבקר ולעודד. הסתובבתי בין החולים האחרים, אלו שלא מונשמים, ושאלתי אם הם צריכים עזרה או כוס מים. החולים שם הם ללא מסיכות, רק אנשי הצוות ממוגנים. אתה רואה אנשים בני 80-70 בוכים, הם לבד, וכואב לך הלב. ברגע הכי קשה אף אחד לא יכול להיות לידם".

אתה נשמע עדיין חלש מאוד ועדיין משתעל המון.

"בחרתי להשתחרר כי ידעתי שהטיפול שאקבל בבית החולים או בבית הוא אותו הדבר, ועדיף לי להיות בבית, במיטה שלי. אמנם חוויתי מה זה צוות רפואי מסור שצריך להוריד בפניו את הכובע – מעובדי הניקיון, דרך האחים והאחיות, הרופאים והרופאות, ועד לראש המחלקה פרופ' טוני חאיק – שעובדים מסביב לשעון. הם עושים את כל המאמצים לעזור ולתת את הנשמה לכל חולה, בדיוק הפוך מראש הממשלה, הפוך מהשקרים שרואים בטלוויזיה".

כמו מה?

"כשאני רואה בחדשות את מירי רגב מחייכת במסיבת יום הולדת ומספרת שהיא הגיעה רק כדי להצטלם, אני משתגע. איך את רוצה שהעם יאמין שיש קורונה אם את עושה מה שבא לך? שרה בממשלה מושחתת משקרת – הרי היא הביאה את הנגיף לישראל כשפתחה את דובאי והפכה אותה תוך יום מאדומה לירוקה, והכל בגלל צרכים פוליטיים. היא פתחה את ישראל לטיסות מארצות הברית כי פחדו לפגוע ברגשות של דונלד טראמפ, ובסוף באים בטענות לעם הפשוט, ואנחנו אלה שאוכלים אותה. החוזרים מדובאי הכפילו את התחלואה פה. איך אפשר להאמין לממשלה שקרנית כזו. יש לנו משפט שמדבר על השור הגדול, ואם השור הגדול הוא בנימין נתניהו והוא מושחת, אז רגב לא תהיה יותר טובה ממנו".

עכשיו הוא מחזר אחר הקול הערבי.

"כל אחד שהולך אחריו זה בן אדם בלי מצפון שכנראה לא יודע מי זה נתניהו. הוא משקר לכל העולם, אז הוא לא ישקר לערבים? כל ערבי שילך אחרי נתניהו יקבל את מה שמגיע לו. אני בעד שלום ואחדות, אבל לא נתניהו הוא האיש שיביא אותם. כל מפלגה שהולכת אחרי נתניהו משליכה עצמה לבור".

אבל הוא סידר לך פיצויים.

"קיבלתי בסגר הראשון כל מיני מענקים קטנים שבקושי כיסו את שכר הדירה ואת הוצאות קבועות, ואז הכנסתי שותף והחלפנו את שם החברה, ומאז לא קיבלתי שקל. אפילו אגורה אחת לא קיבלתי בארבעת החודשים האחרונים – לא חל"ת ולא פיצויים. בעל הנכס לא מתחשב וגובה 25,000 שקל בכל חודש בלי רחמים, ואין שום חוק שיגן עלי. העשירים מתעשרים מהקורונה והאחרים קורסים בגללה".

 

פאדי נג'אר במחלקת כתר ב' בקריה הרפואית רמב"ם

פאדי נג'אר באמבולנס שהסיע אותו הביתה

 

 

בחודש אוגוסט עמדת בראש מחאה של מסעדנים ערבים ויהודים נגד החלטת הממשלה לסגור את המסעדות וקראת לנתניהו להתאים לכם תוכנית פיצוי ארוכת טווח בשל ההפסדים הכבדים שייגרמו במהלך ההתמודדות עם המשבר.

"בסופו של דבר ההפגנה שתוכננה לא יצאה אל הפועל כי אפשרו לנו להישאר פתוחים, עד ששוב סגרו אותנו באמצע ספטמבר. ולגבי תוכנית הפיצוי – עסק של 20 שנה שמשלם כל השנים מסים ולא מקבל כלום, זה לא פייר. היו לנו מחזורים גדולים בשלושת החודשים שבהם היינו פתוחים בין הסגרים, ועכשיו זו אותה המסעדה, רק השם השתנה. מה זה החוק היבש הזה? כבר ארבעה חודשים לא נכנס שקל, ובכל חודש אני משלם 50,000 שקל הוצאות קבועות".

למה לא פתחת למשלוחים ולטייק אוויי?

"סוג האוכל שלי צריך להיות מוגש לשולחן כשהוא חם. ההגשה שלנו היא חלק מהחוויה, הלקוח אוכל גם עם העיניים. האוכל שלי לא מתאים לשינוע. התמונה שלא יורדת לי מהעיניים היא של 14 איש חוגגים יום הולדת בלשכה של רגב. אצלי במסעדה ישבו משפחות גרעיניות בריחוק של שניים וחצי מטרים מהשולחן הסמוך, אנשים עטו מסיכות, היו עמדות חיטוי והכל עבד לפי התקן, ודווקא את המסעדות סגרו. ענף המסעדנות וענף התרבות אכלו אותה הכי הרבה למרות שאצלנו נדבקו הכי מעט אנשים. רוב ההדבקות נגרמו בבתים כי אנשים מתקהלים. אנחנו למשל נדבקנו כולנו באותו היום. אני מקווה שיאפשרו לנו לחזור לשגרה, לפתוח את המסעדות ולשוב לחיים האמיתיים בחיפה האמיתית".

תחייב את הצוות שלך להתחסן?

"אם יהיה מותר להם מבחינת גיל להתחסן, כי רובם הם סטודנטים, אז בטח שאחייב אותם, קודם כל למען הבריאות שלהם. ארצה שכל לקוח שיבוא אלי ירגיש בטוח ויקבל שירות מצוות מחוסן".

רצית לסיים עם בקשה.

"למי שאומר שאין מחלה אני מאחל שרק יהיה בריא ולא ירגיש את מה שאני מרגיש עכשיו. אני מאחל לכל העם שיהיה בריא. אני רואה את כל מפירי ההנחיות ואת מה שהם עושים, שומע על חיוביים שמסתובבים בחוץ ומפירים בידוד, ולא מבין אנשים שמזלזלים ככה בחוקים. תפסיקו לזלזל, להתקהל ולעשות מסיבות, גם אם זה בבתים. אף אחד לא יודע מאיפה המגיפה יכולה ליפול עליו. זה רק מעמיס על בתי החולים ועל משרד הבריאות. אני מתפלל שיישאר כוח לכל הצוותים הרפואיים ומודה להם על כל מה שהם עושים בניגוד לשאר שרק מחרטטים בטלוויזיה".

 

פאדי נג'אר נפרד מאחות במחלקת כתר ב'

פאדי נג'אר נפרד מאחות במחלקת כתר ב'

 


 

 


 

תגובות

17 תגובות
17 תגובות
  1. תעביר את המסר לחבריך

    המסעדות במושבה ובואדי עובדות כי אין שם אכיפה
    את המסר שיעביר לחבריו שהפרו כמוהו את ההנחיות וערכו חתונות ומסיבות כאילו אין מגיפה או שזה לא נוגע אליהם

  2. במקום להגיד מילת תודה לרה"מ

    שהביא לאזרחים בישראל את החיסונים לפני כולם בעולם,שופך לתקציב הבריאות ים של כסף לציוד,תרופות,ולמשכורות עתק לרופאים שטיפלו בך בזמן שבמדינות מערביות אנשים מתים בגלל חוסר ציוד שלא לדבר על מדינות נחשלות אחרות..
    כפוי טובה שלועג לראש הממשלה.בושה!
    תהיה בריא ותלמד לכבד אנשים!

  3. אל חרירי ובשאר אל אסאד נותנים יותר פיצוי לעסקים

    למה לא תשקול לגור עם האחים שלך?

  4. תיקון טעות והבהרה

    "אחים שלך" הכוונה לבני הדת שלך בלבנון ובסוריה ולא למשפחתך חלילה אם הדברים לא הובנו.
    קל וחומר אותם כפויי טובה אזרחים(רובם יהודים)שכל השנים מדברים בשחצנות על החיים בארהב ובאירופה ועל הכסף הגדול שהם עושים ועל הדיור הזול בארצות שלהם ועכשיו בתקופת הקורונה פתאום כולם "עפים" בחזרה לישראל כי אין כמו בארץ.

  5. שכן

    זהו מסר מאוד חשוב של אישיות ערבית ציבורית מוכרת אל המיזגר הערבי. מיגזר, שמאוד מזלזל באיסור התקהלויות בבתי חברים, מזלזל בעטיית מסיכות, לא מתחסן

  6. התנצלות

    פרסמנו תגובות בענין שקילת מעבר למדינה אחרת לאדם בכתבה.האמירה היא צינית ואין בה כוונה לפגוע בו אישית או במגזר חלילה.
    נכון שכאישיות ידועה מתבטא בדברים חריפים כנגד הממשל(שנבחר ברוב קולות דמוקרטי)הוא צריך לקחת בחשבון שאנשים יכעסו.יחד עם זאת כולנו בני הארץ הזאת וככה זה ישאר תמיד.בקלפי כל אחד יניח כל פתק שירצה ועדיף שנכבד אחד את השני בכתיבה וגם בהתבטאויות.התנצלות אם הדברים פגעו.
    שבת שלום לכולם.

  7. תישמרי ותתחסנו

    מאד חבל – לכן כשאומרים לא לפתוח מסעדות חלשים מסיכה ובלי התקהלויות – חייבים להשמע להוראות כי זה מה שקורה
    מדברים.

  8. אכלו לי שתו לי

    תמיד " אכלו לי שתו לי" אולי תבין שאם קיבלת יחס טוב טיפלו בך נהדר – זה בגלל ראש ממשלה נהדר שנותן הוראות כאלה!!! תפסיקו להיות כפויים טובה. לא שמרתם לא שמתם מסכה לא נמנעתם מהתקהלות לא שמרתם מרחק, פתחתם מסעדה -זה מה שקורה – נידבקים!!!! וזה אחריותכם בלבד!!!!

  9. תקועים

    כפויים טובה תמיד אכלו לי שתו לי – בלי הכרת תודה.אם טיפלו בך טוב זה בזכות ראש ממשלה נהדר שדאג שיטפלו בכולם להביא חיסונים לכולם היחידי בעולם שדואגת לכל האזרחים כמו אמא לילדיה – לא שמרתם- נדבקתם -זה אחריותכם בלבד!!!! תמיד תקועים בתלונות במקום להעריך!

  10. תלונות

    כפויים טובה תמיד אכלו לי שתו לי – בלי הכרת תודה.אם טיפלו בך טוב זה בזכות ראש ממשלה נהדר שדאג שיטפלו בכולם להביא חיסונים לכולם היחידי בעולם שדואגת לכל האזרחים כמו אמא לילדיה – לא שמרתם- נדבקתם -זה אחריותכם בלבד!!!! תמיד תקועים בתלונות במקום להעריך!

  11. אתי

    פאדי צודק בכל מילה שאמר! וסליחה רבותי תפסיקו ללכת כעיוורים אחרי נתניהו וממשלתו שלא טובת העם עיניניהם וכל מה שעושים זה לתועלתם האישית בלבד!! החיסונים הגיעו וטופלו לא הודות לביבי, הוא עסוק רק בבחירות ולא בקורונה, הקורונה מעניינת אותו רק בהקשר הבחירות אם זה יביא לו קולות מה שעושה וממש לא טובת התושבים…ביזיון שבמצב קשה עם המגפה, יכולנו להיות במצב טוב יותר עם כל הנתונים של מדינה סגורה עם שדה תעופה יחיד…טבל בממשלה יש רק שיקולים פוליטיים. יכולנו להיות במצב הרבה יותר טוב מהמצב שאנו נמצאים. אי אפשר לסמוך על ממשלת נתניהו ומרעיו. המצב הכלכלי בכי רע ואתם עוד לא מבינים איזה קטסטרופה כלכלית מצפה לנו וכל זה נוסף לבטחון הלאומי…אני אזרחית מודאגת!!
    פאדי מאחלת לך ולמשפחתך בריאות

  12. אזרחית

    מי הכלב שעשה עליך יחרא, כתבה עוד שמאלן. ואתה אתה לא מעניין לנו את החור של התחת. על מה בכלל כתבה. אתה לא מעניין אותנו. יותר טובים אוהבי הארץ היו חולים וסבלו יותר מימך ועליהם יש לעשות כתבה לא על בהמות כמוך. כנס לביבי ולרגב לתחת וצא מצופה חרא.

  13. רררררק ביבי מלך

    מי הכלב שעשה עליך יחרא, כתבה עוד שמאלן. ואתה אתה לא מעניין לנו את החור של התחת. על מה בכלל כתבה. אתה לא מעניין אותנו. יותר טובים אוהבי הארץ היו חולים וסבלו יותר מימך ועליהם יש לעשות כתבה לא על בהמות כמוך. כנס לביבי ולרגב לתחת וצא מצופה חרא.

  14. רה"מ מוציא את ישראל מהקורונה כמעט לבדו

    זכותם של אנשים להגיד ולחשוב מה שרוצים אבל עם עובדות אי אפשר להתווכח:רה"מ "ישב" על מנכל פייזר יומם וליל שלאזרחי ישראל יהיו חיסון,הוא לא חסך ושילם פי 3 פר על חיסון! עשרות פעמים הוא ביקש מאזרחים בשידורים ישירים ומוקלטים להקפיד על הגיינה מסיכות ומרחק(בניגוד למנהיגים הזויים אחרים בעולם),נכון שיש המון בעלי עסקים שניזוקו מהמצב אבל אסור לשכוח שהמשבר הוא גלובאלי ולא תולדה של הממשלה,האנשים בחלת מקבלים כספים מהמדינה אוטומטית,לעומתם מיליארדי אנשים בעולם לא מקבלים שום עזרה מהמדינה שלהם והתקשורת מביאה רק דוגמאות של מדינות ספציפיות עשירות.וכן הממשלה וראש הממשלה אשמים לדעתי במצב אבסורדי אחד:כיצד אנשים ממשיכים לצאת ולהכנס מהארץ?? נתבג למעט סחורות ומקרים הומניטרים היה אמור להיסגר ממרץ 2020 כליל!

  15. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל זמן שהאדרת את מי שטיפל בך,והסבל שעברת והזהרת את כולם להישמר יפה מצדך.ואז נשמעה דעתך האמיתית שלשמה התראיינת, כדי להשמיץ ולהלעיז על אדם שדאג לא רק ליהודים אלא לכל תושבי המדינה
    ,.חבל תמשיך לשמור על כבודך,וכבוד האיש המופקד על שלומך.יום ולילה

  16. חיפאית תמיד

    מאחלת לך ולמשפחתך הרבה בריאות. מירי רגב ודומיה הם לא עלה התאנה שראוי להתחבא מאחורין ולהצטדק לאורו. לא ביבי אשם שחלית. הוא גם לא אשם בזה שהעסק שלך סגור. אתה בעצמך מבין עד כמה יש ציבורים אגואיסטים שעושים מה בא להם. לעומת זאת: ביבי אחראי לכך שהיה לך צ'אנס להתחסן ולעבור בשלום את המגיפה, שיש פה מחלקות קורונה כמו זו שזכית להתאכסן בה, שניתן לשנע ולהחזיק פה חיסונים בתנאים מאתגרים, שבמדד בלומברג שהתפרסם היום למדינות שמתמודדות הכי טוב עם הקורונה ישראל במקום ה-15, ובמדדים כלכליים המראים חוסן וצמיחה- ישראל שהגיעה במצב כלכלי טוב יחסית לנגיף- נמצאת במקומות גבוהים אף יותר. זכותו של כל אדם לשים בקלפי מה שהוא רוצה, אני לא אוהבת את הפוליטיקה שמערבים במגיפהה הגלובלית הזו, אבל אם אתה מתעקש להכניס אותה- אומר שאני עומדת הפעם להצביע לביבי. בלעדיו היינו במצב גרוע לאין שיעור

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר