סאלי גליצנשטיין (צילום: דוברות נתיבי איילון)
מנכ"לית יפה נוף, סאלי גליצנשטיין (צילום: דוברות נתיבי איילון)

משרד התחבורה מאיים בהליכים משפטיים נגד יפה נוף

במכתב ששלח היועץ המשפטי של משרד התחבורה עו"ד דוד טמיר למנכ"לית יפה נוף סאלי גליצנשטיין ולבא כוחו של התאגיד עו"ד אייל בליזובסקי, הוא דורש מיפה נוף לבצע שינויים בפוליסות הביטוח של הפרויקטים שהיו באחריותו ולצרף אליהן את החברות שאליהן הועברו הפרויקטים, ולא - יינקטו נגדו הליכים משפטיים

פורסם בתאריך: 2.3.21 11:19

משרד התחבורה דורש מהתאגיד העירוני יפה נוף לבצע שינויים בפוליסות הביטוח של הפרויקטים שהיו באחריותו של התאגיד, ולא – יינקטו נגדו הליכים משפטיים.

במכתב ששלח אתמול (שני) היועץ המשפטי בפועל של משרד התחבורה עו"ד דוד טמיר למנכ"לית יפה נוף סאלי גליצנשטיין ולבא כוחו של התאגיד עו"ד אייל בליזובסקי נדרש יפה נוף לבצע שינויים בפוליסות הביטוח של הפרויקטים שהיו באחריותו ולצרף אליהן את חברות התשתיות שאליהן הועברו הפרויקטים כמבוטחות ראשיות, וזאת כ"דרישה אחרונה לעדכון פוליסות הביטוח – התראה לפני נקיטת הליכים".

טמיר כתב לגליצנשטיין ולבליזובסקי כי "על רקע העובדה שהליך יישוב הסכסוך בפני המשנה לפרקליט המדינה (עניינים אזרחיים) עו"ד אורית קוטב, שהתנהל בין הצדדים בחודשים האחרונים, לא צלח והסתיים ללא הסכמה, כמו גם משא ומתן ארוך בין הצדדים שקדם להליך יישוב סכסוך זה ושאף הוא הסתיים ללא הצלחה וללא הסכמות בין הצדדים, הרינו לפנות אליכם כדלקמן: כידוע לכם היטב, הליך הגישור התנהל על רקע סיום הסכם המסגרת בין משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לבין יפה נוף והחלטה בדבר סיום ההתקשרות בקשר להסכמים הפרטניים ולהעברת הפרויקטים שנוהלו על ידי יפה נוף מכוחו לטיפול חברות תשתיות ממשלתיות. כפי שהתריע המשרד בפניכם פעמים רבות, פוליסות הביטוח שרכש בפועל יפה נוף עבור ובקשר לפרויקטים התחבורתיים שהיו תחת אחריותו נרכשו במימון מלא של המדינה ועבור פרויקטים אלה בלבד. עם סיום ההתקשרות בין הצדדים, היה – ועודו – מחויב יפה נוף לבצע לאלתר את השינויים הנדרשים בפוליסות לשם הבטחת הכיסוי הביטוחי בהמשך ביצוע הפרויקטים על ידי המשרד ו/או החברות הנעברות מטעמו".

עוד נכתב כי "למרבה הצער, חרף החלטת הממשלה ולמרות הוראות והסכמים, יפה נוף סירב ומסרב עד היום לפעול לביצוע כל השינויים הנדרשים בפוליסות הביטוח השונות, ובין השאר להוסיף את חברות התשתית כמבוטחות ראשיות בפוליסות הביטוח האמורות, וזאת חרף בקשות ודרישות חוזרות ונשנות מטעם המשרד".

לדבריו של טמיר, מדובר בהפרת התחייבויות מצדה של יפה נוף: "בסירובו המתמיד הפר ועדיין מפר יפה נוף הפרה יסודית, בוטה וחמורה את התחייבויותיו כלפי המשרד באופן העולה כדי חוסר תום לב קיצוני ומתוך מודעות מלאה לנזקים בכוח ובפועל כתוצאה מהפרותיו. דומה כי חוסר תום הלב של יפה נוף בסירובו המתמיד מתחדד ביתר שאת לנוכח העובדה כי נקיטת מעשה מצדו – שאותו ממילא יפה נוף מחויב לבצע לפי התחייבויותיו החוזיות – לשינויים הנדרשים בפוליסות הביטוח, דהיינו הוספת חברות התשתית הנעברות כמבוטחות ראשיות בפוליסות, אינה כרוכה מצד יפה נוף בעלות כלשהי ואינה צפויה לגרום לו כל נזק. מנגד, והדברים הם ברורים מאליהם, אי ביצוע השינויים הנדרשים בפוליסות הביטוח עלול להוות סיכון ממשי וחמור לגופים הפועלים הלכה למעשה בשטח, וזאת בהיעדר כיסוי ביטוחי מתאים, רק מחמת התנהלותו וסרבנותו של יפה נוף".

 

 

בהמשך המכתב התריע טמיר כי "לאור האמור נדרש בזאת יפה נוף, פעם נוספת ואחרונה ולפי חיוביו החוזיים, כמו גם החובה לנהוג בדרך מקובלת ובתום לב, לפעול לאלתר, ולא יאוחר מ-24 שעות ממועד קבלת מכתב זה, להוספת חברת/ות התשתית הרלוונטית/יות לכל פוליסות הביטוח שהוא ערך לטובת הפרויקטים התחבורתיים ולהגדירן כמבוטחות ראשיות. כל זאת תוך שהמדינה נותנת הסכמתה להותרת יפה נוף כמבוטח נוסף בפוליסות לשם שמירת רצף בטיחותי עבורו. כפי שידוע היטב ליפה נוף, עלותן של פוליסות חדשות מוערכת ביותר מ-45 מיליון שקל, ורכישתן של פוליסות חדשות זהות תהיה בגדר הוצאה כפולה ומיותרת על חשבון משלם המסים, רק בשל התנהלותו חסרת תום הלב של יפה נוף שעומדת בסתירה להסכמים, להיגיון הבריא ולמנדט שנתנה הממשלה בעבר ליפה נוף ואשר פג עם סיומו של הסכם המסגרת".

בסיום מכתבו הדגיש טמיר כי "אם תידרש המדינה לשאת בהוצאה נוספת כאמור, בכוונתה לנקוט את כל האמצעים העומדים לרשותה נגד יפה נוף ו/או בעלי המניות בו ו/או בעלי התפקידים בו לצורך השבת הסכומים אשר ישולמו על ידה ללא צורך, ולצורך קבלת פיצוי מלא בגין כל נזק שנגרם ו/או ייגרם לה בשל התנהלותו של יפה נוף ו/או מי מטעמו".

מיפה נוף נמסר בתגובה: "כבר קרוב לשנה מבקש תאגיד יפה נוף להעביר בצורה מוסדרת, חוקית ומוסכמת את הפרויקטים שאותם מבקש משרד התחבורה להעביר לחברות אחרות. התאגיד ממשיך וימשיך לעסוק במכלול פרויקטים אחרים לטובת תושבי חיפה והמטרופולין. צר לנו על התנהלות משרד התחבורה שלא פועל לסיים את שהוא עצמו החליט. נגיב על המכתב האמור במקום המתאים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. רונית

    מירי רגב לא משחררת. הליכוד ממשיך להתנקם בקליש בגלל שלא נתנה ג'וב לשמשון עידו.

  2. ע.

    תאגיד יפה נוף המושחת מימי ראש העיר הקודם והגזבר וואקים שהיה יור התאגיד דינו אחד בלבד להיסגר, הכל רקבון שם. אף החלטה לא התקבלה בצורה מקצועית מליארדים בוזבזו לתושבי חיפה על גחמות וניהול וביצוע כושלים.
    טוב שמשרד התחבורה התעןרר ושם סוף להשתוללות של יפה נוף. אין פה נקמה יש פה לראשונה דרישה להתנהל כחוק מתאגיד יפה נוף שחטף ביקורת קטלנית ממבקר המדינה. קיראו את דוח מבקר המדינה על פרויקט המטרונית (2014-15) תבינו מה ומי אלו יפה נוף. חבורת מהנדסי תחבורה ששדדו את תקציב העיר והמדינה בניהול מחפיר שגובל בפלילים לכל אורכו ולא ברור עד היום מדוע רודפים ראש ממשלה על בקבוקי שמפניה ומתנות ולא רודפים מהנדסי תחבורה שהעלימו מליארד שקל ביפה נוף וחברת החשב המלווה הזרה שהתפטרה מליווי הפרויקט בטריקת דלת לאור ה חוסר הרישום המכוון של הוצאות הפרויקט. בכל מדינה אחרת היו מורשעים בפרשת המטרונית. והעלמת מליארד ש'

  3. אייל מהדר

    ככה זה שבראשות העירייה עומדת קאליש! היא צריכה מיד לעשות תואר במשפטים, לייצג את חברת יפה נוף על חשבונה ולהתפטר לאלתר! אביהו האן עובד על הצעה לסדר בנושא

  4. להקים חברה לפיתוח עירוני במקום יפה נוף

    הביאו אותה ללא יכולת ניהולית לגוף במשבר
    החברה לא יודעת להתאים עצמה להיות גוף עירוני ולא מגה פרויקטים.. זו הבעיה

  5. חני

    לשלול רישיון נהיגה לחייב עני ולפגוע בפרנסתו ולהעניש ילדיו יותר קשה מכיסוי ביטוחי , כי גם לחייב עני יש משפחה וקטינים שזקוקים לפרנסה ולחופש התנועה במיוחד חייב שעוקל רישיונו ללא שום סיבה תעבורתית ואף ישנם ללא נקודה אחת , ומה שנעשה משינוי ברגע האחרון בהצעות החוק הרבות מביטול להקפאה ? ואף זמני בתקופת הקורונה, וחמור מכל החריגו החידושים הינו פגיעה בזכות יסוד דימוקרטית וענישה קולקטיבית כולל ילדי החייב כשבכל הזמנים היתה תמיכה רחבה לביטולו ולצערי שלטון המשרדים כמו מנהל ההוצלפ ניצח מתוקף אינטרס תעסוקתי וחברי הכנסת זרמו איתו ופגעו בחופש התנועה ובפרנסה לאחר מאבק של שנים והבטחות רבות לביטולו, הפעם לא נשכח ולא נסלח ולכן לא נצביע לכל מי שתמך במיוחד הליכוד אם העניין לא יתוקן מייד ולפני הבחירות ולאפשר לכולם לחדש ריטרואקטיבית כי ישנם רבים מזה יותר משבע שנים רישיונם מעוקל .חבל לאן הגענו.

  6. עמרי

    התאגיד העירוני הכי מושחת בישראל
    יש רק פתרון אחד וזה לסגור אותו ולהתחיל להקים אותו מהתחלה.
    ממליץ לקרוא את דוח ניהול פרויקט המטרונית של מבקר המדינה 2014.
    אתם לא תאמינו שחברה כזו יכולה לפעול ככה, יותר גרוע ממאפיה סיציליאנית

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר