רחבת הכניסה לבית הספר חוגים מול בניין מס' 24-4 ברחוב ליאון בלום
רחבת הכניסה לבית הספר חוגים מול בניין מס' 24-4 ברחוב לאון בלום

"התלמידים עושים פה טרור וממררים לנו את החיים"

לטענתם של דיירי רחוב ליאון בלום 24-4, חייהם הפכו לגיהינום עם חזרתם של תלמידי בית הספר חוגים ללימודים. התושבים מספרים שנערים רבים נכנסים לשטח הבניין, עולים ויורדים במעליות, מעשנים, זורקים את בדלי הסיגריות על הרצפה, מקללים ואפילו מכים. משרד החינוך: "הנהלת בית הספר מקיימת שיחות עם התלמידים"

פורסם בתאריך: 17.3.21 10:42

מאז שחזרו תלמידי החטיבה והתיכון של בית הספר חוגים ללימודים בעקבות מתווה ההקלות, חייהם של דיירי בניין 24-4 ברחוב ליאון בלום הפכו לגיהינום. בכל יום בשעות הלימודים – משעת בוקר מוקדמת ועד לשעות הצהריים המאוחרות – נכנסות חבורות של תלמידים אל שטח הבניין בקומת המעבר ועושים במקום כבשלהם.

זהו בניין רכבת רב קומות שמחולק ל-12 כניסות, ובכל כניסה מתגוררות 20 משפחות. קומת המעבר היא קומת הכניסה הרגלית מהרחוב, שנמצאת בדיוק מול הכניסה לבית הספר שנמצא מעברו השני של הכביש. התלמידים נכנסים למכולת ללא מסיכות וגורמים לדיירים המבוגרים לברוח ממנה בבהלה, ואלה כבר איימו על נציגות הבית המשותף כי יפסיקו לשלם את מסי הוועד עד שיורחקו התלמידים מהבניין.

"אנחנו חסרי אונים", מספר יו"ר הוועד מרדכי מנסור, "התלמידים עושים פה טרור. הם פשוט ממררים לנו את החיים".

במה זה מתבטא?

"הם יושבים על ספסלי הבטון בדיוק מול המשרד של הוועד, צועקים, מעשנים וזורקים את בדלי הסיגריות על הרצפה ואת הפחיות לגינות. הם משחקים עם המעליות, עולים לגג שנמצא בקומה ה-12 ומסתובבים שם. כשמבקשים מהם לצאת מהבניין או להפסיק לעשן הם עונים בחוצפה, מקללים ואומרים שמותר להם כי זה שטח ציבורי. אז לא, זהו שטח פרטי, אבל אנחנו נואשים".

אתם בקשר עם הנהלת בית הספר?

"הייתי בפגישה אצל המנהלת מילנה מירון שהיתה נחמדה מאוד ועשתה רושם שהיא רוצה לעזור. היא אמרה שהעניין יטופל ואף נתנה לי את מספר הטלפון הנייד שלה. מזכירת הוועד ואני מתקשרים אליה כמעט בכל יום, אבל הצרה שבשעות הלימודים היא מלמדת ובדרך כלל לא עונה. לפעמים היא או המזכירה של בית הספר עונות ואומרות שהן ישלחו מישהו שאף פעם לא מגיע".

 

 

עירבתם את המשטרה?

"התקשרנו גם למשטרה. שוטר אחד אמר לנו שאנחנו לא יכולים לדרוש מהם להפסיק לעשן ושכדאי שנעסיק שומר שלא ייתן להם להיכנס. גם אחד מהשכנים הזמין את המשטרה כשתלמידה קיללה את אחת מהדיירות המבוגרות שהעירה לה, ולמחרת היא הגיעה שוב ופשוט נתנה מכות לדיירת. הבנו שלתלמידה הוצא צו הרחקה. הנערים מקללים את הדיירים המבוגרים, מתקרבים אליהם בלי מסיכות, וזה קרה גם לפני שהיו חיסונים. הדיירים המבוגרים היו בפאניקה ורצו להפסיק לשלם את מסי הוועד. ביום ראשון השבוע, קלטה מצלמת האבטחה שלנו כמה נערים שחולפים הלוך ושוב ליד המשרד שבו ישבה המזכירה לבדה, ואחד מהם זורק פנימה שקית ריקה של שוקו. נראה שאין בהם פחד, הם עושים פה מה שהם רוצים".

מירון, איך פותרים את הנושא הכאוב הזה?

"אינני יכולה להתראיין ללא אישור מעיריית חיפה".

ממשרד החינוך במחוז חיפה נמסר: "פניותיהם של הדיירים נענות על ידי הנהלת בית הספר שפועלת לבירור הטענות ומקיימת תהליך חינוכי הכולל שיחות עם התלמידים בנושא. לא ניתן למנוע מהתלמידים להגיע למכולת".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

36 תגובות
  1. אבי

    החיפאים המרירים ןהמבוגרים מתלוננים על חזירים, על תלמידים, על מקומות בילוי שמרעישים. אולי צריך לסגור את העיר הזו לצמיתות?

  2. עידן

    ילדים חרא חינוך חרא ואני רוצה לראות את אדון אבי שהגיב פה שיעשו ככה להורים שלו איך הוא יגיב החוצפן .

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    או שפשוט צריך להתחיל לאכוף ולחנך אנשים להתחשב באחר?

  4. חיפאי

    ביה"ס חוגים הישן היה ברחוב יאיר כ"ץ. אותם בעיות היו ברחוב ובבניינים ליד ביה"ס. עכשיו ביה"ס עבר לרחוב ליאון בלום והבעיות עברו איחו. "משנה מקום עם אותו מזל"

  5. תושב האזור

    אף אחד לא אשם , שיטה חדשה במדינה האלימות משתוללת וכולם בורחים מאחריות. תפתחו להם קנטינה בשטח בית ספר ותארו על כניסה למבנים הסמוכים למי שלא גר שם ואלימות היא פשוט השגת גבול .

  6. ישראל

    חיפה זה לא עיר לצעירים. צריך להשאיר אותה לזקנים, גם ככה הם הרוב בחיפה.

  7. קרית ים

    תעסיקו משטרה פרטית, כמו בקריות. לא מבינים על מה אתם מתלוננים.
    תודיעו למשטרה, שקשרתם קשר למשטרה פרטית ותבקשו למען שלא יפגעו אנשי חוק, פשוט לא להגיע לקריאות.
    תוך חודש, כל ילד שורר מקבל שיעורי בית הביתה ומתנהג מאוד יפה.

    כל כך פשוט

  8. ליאור

    חפאים, תתעקשו להחליף את ראשת העיר שלכם. היא הורסת את העיר שלכם והורסת את כח הנשים
    החזקות. בגללה יעבור הרבה זמן עד ששוב אישה תבחר. חבל. רק לא טוב, בלשון המעטה, יוצא ממנה. חבל

  9. בני 1

    הרוב רוסים שם.יש לכם ילדים נכדים ביריונים?תביאו אותם פעם פעמיים ונגמר הסיפור

  10. הקול השפוי

    מזעזע הייתי נלחם באש בעזרת אש, למבוגרים האלה אין נכדים ונינים? שיזמינו כמה מהם כמה פעמים בשבוע והבעיות האלה ייפטרו,יש כאלה ערסים והזבאללה שמבינים רק כוח

  11. סמי

    חחח !
    כמו מה שקורה עם התלמידים העבריינים המוסלמים בצרפת .
    אז זה הגיע לכאן ללא שיוך מגזרי ! בצרפת פשוט מבהיל הנושא כי אין אכיפה רצינית והאיום באויר ללא הגבלה .
    לא יאמן שזה הגיע לישראל . זה מוכיח מהיא ההפקרות של האכיפה והפרקליטות שנוער זורע פחד והשתלטות על מקום לא שלהם ממש מנטליות מופרעת . והכול בשם חופש התנועה
    על חשבון הציבור . עד מתי
    ?

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    התגובות של הרשויות כום ללא יוצא מן הכלל דומות ולקוניות עם כיסוי תחת שלא לא מביא שום תוצעה ושות מעשהלמיגור תופעות מהסוג הזה,וראשת העיר האמפוטנטית הזו ,בחרתם בה אחלתם ממנה מרורים וחרה תתאפקו ותאיפו את הנגע הזה בבחירות הבאות.

  13. חיפאי

    לא מבין למה פניתם לקבל תגובה ממשרד החינוך או מהבית ספר? הייתם צריכים לפנות לתגובה להורים שלהם, הם חינכו אותם להיות חארות.

  14. אזרח מודאג

    ילדים זה דרק,לחזור לזמנים של פעם,מכות וקשירות.לחנך בצורה הקשה,רק ככה לומדים הצעירים.

  15. לדלל את חזירי הבר

    החזירים אשמים בהכל. הם אשמים שבחוגים לומדים פושטאקים. החזירים אשמים שהבניינים בליאון בלום מכוערים וצפופים. החזירים אשמים שאלו שגרים בליאון בלום בדיכאון מאיך שנראה ליאון בלום. החזירים אשמים שכל הכבישים בחיפה מלאים בבורות. החזירים אשמים שקליש ראש עיר גרועה ויש לה עשרה סגני ראש עיר גרועים. ועכשיו לפתרון: לדלל, לדלל, לדלל, לדלל…..

  16. מיכאל

    פרצוף התלמידים פרצוף המבוגרים
    אין חינוך
    אין נימוס
    ראו איך הנהיגה בכביש
    אין שיטור
    אין אכיפה
    מה הפלא שהחיים במקומות כאלה ממש בזבל

  17. עיר של ליצנים

    עיר של חארות אנשים פח אשפה חוץ מעברינים שעושים כיפות מה יש שם לא פלא שהילדים שם ככה מתנהגים כל שני וחמישי צרות

  18. נמאס

    ילדים זבל זה מה שהם מגעילים דור משועמם ועצלן גדל פה וכולם זורקים אחריות ומכסים את העיניים, כמו שרשמו פה אם זה המצב אז צריך להחזיר באותה שיטה כוח מול כוח, ובבחירות לרשות צריך להעיף את דוקטור קליש שהרסה את העיר הזאת עד היסוד רק מקווה שזה לא יהיה מאוחר מידי, מה הבעיה להציב שם כמה פקחים של העירייה או לסגור את השער של בית ספר ולאסור יציאה משטח בית הספר לאורך שעות הלימודים?? חסר פתרונות?? אבל לא פשוט עדיף להתעלם כמו כל דבר שקורה במדינה הזאת, עד שאיזה תלמיד שם לא ירצח איזה שכן אף אחד לא יעשה כלום. ב ו ש ה

  19. מוקי

    בתי הספר כבר שנים לא מחנכים
    בושה.
    חודש להעסיק שומר שירחיק את התלמידים הפורעים ולא צריך נשק חם מחבט ביסבול !

  20. חיפאי לשעבר

    במשרד החינוך יש נטיה לעשות הכל, חוץ מלחנך. אם ללמד קופים מתמטיקה הם לא יהפכו למנומסים יותר…
    צריך להכניס שיעורי מוסר והשקפה לבתי ספר, אחרת הם ישארו כאותם קופים.

  21. חנה

    תגובת ביהס: עורכים שיחות עם התלמידים. וואוו איזה פחד. זה ממש " יעזור" . אולי כבר תלחמו באלימות כמו שצריך?

  22. דין דין

    רוצים לפתור את הבעיה תביאו שני מקררים שילטפו אותם ולא יתקרבו יותר.בית ספר של עבריינים.

  23. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    באופן אישי הייתי מפוצצת להם את הצורה. אולי לשלוח אותם לבית סוהר ליום יומיים שיירגעו. ממש חולרות.

  24. טלי

    מנוולים . אם הייתי אמא שלהם הייתי מרביצה להם. ממליצה על בית סוהר ליום יומיים . איפה החינוך שלהם? איה ההורים שלהם? זה ככ מכעיס.

  25. טלי

    לחייב אותם בעבודות שרות עם ולמען הקשישים.זה "עונש" חינוכי .

  26. אירנה

    מנהלת בית וספר ומחנכים צריכים לעשות שמירות יחד עם תלמידים כדע שילדים בעצמם יעשו סדר יש משמרות למעברי חצייה אז פה משמרות של ילדים מען סדר .אם זה מטרד רעש אז צריך לוועד לפנות לעורך דין ולהוציא צו איסור להכנס לתלמידים או ילדים שאינם דיירים לשטח . מי שלא ישמור לצלם ולתת כנסות להורים .

  27. מייקל

    קחו כמה עבריינים שיתפסו תלמידים וינפחו אותם במכות . לא תאמינו כמה זה מועיל . מחקרים מגלים שמסרים עוברים הרבה יותר טוב כשהגוף כואב . משום מה זה עוזר לפתוח את האוזניים

  28. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בעייתי שיש מכולת פתוחה לכלל הציבור בקומת הכניסה, הפתרון – לשים שומר בכניסה לביה"ס, אחריות המנהל לדאוג שהתלמידים יהיו בתוך קוטלי ביה"ס במסגרת יום לימודים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר