אזור "מתחם 95 דונם" לאחר מימוש תוכנית המתחם הלוגיסטי (הדמיה: TRIDIGO, עבור רשות נחל הקישון)
אזור "מתחם 95 דונם" לאחר מימוש תוכנית המתחם הלוגיסטי (הדמיה: TRIDIGO, עבור רשות נחל הקישון)

"נפלו פגמים מהותיים בדרך אישורה של תוכנית המתחם הלוגיסטי"

רשות נחל הקישון הוציאה הודעה שבה היא אומרת שתשקול את המשך צעדיה אל מול ההחלטה של ועדת העררים לקדם את תוכנית מתחם לוגיסטי נמלי ישראל במתכונתה הנוכחית. "לשטחי האחסנה יש חלופות רבות במרחב המפרץ, בעוד שלנחל קישון אין חלופות מיקום"

פורסם בתאריך: 11.4.21 14:49

בעקבות החלטת ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ולבניה בעניין תוכנית מתחם לוגיסטי נמלי ישראל, הוציאה רשות נחל קישון הודעה, שבה מברכת על כך שוועדת הערר הטילה הגבלות שיקטינו את הפגיעה במרחב הנחל ובמעגן הקישון, במיוחד באזור הרגיש ביותר שלו – מלחת הקישון – האפנדיקס. בהודעת הרשות נמסר, כי חלק מחבריה אף סברו, כי אלמלא אישורן של תוכניות קודמות על ידי המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, ראוי היה שכל מרחב נחל קישון היה משמש לייעודי פנאי ונופש וכפארק ולא כשטחי אחסנה.

 

 

יחד עם זאת, נמסר מהרשות, כי היא סבורה שנפלו פגמים מהותיים בדרך אישורה של התוכנית. "הרשות סבורה, כי היה מקום שוועדת הערר תבחן את כל נושא הצורך בשטחי אחסנה בסמוך לנחל אל מול הפגיעה הקשה בו, כפי שעשתה בעניין האפנדיקס ותיתן לכך ביטוי בהחלטותיה ולא תפטור עצמה מלדון בעניין זה בשל תוכנית ארצית שאפילו לא אושרה, נמסר בהודעת רשות נחל קישון, "הרשות מדגישה, כי השטחים הצמודים לבית הגידול הלח והנדיר של מלחת הקישון דינם להיות מצורפים לשטחי הפארק ולא לשמש שטחי אחסון מכולות ומקום להקמת מחסני ענק לטובת נמל המפרץ. לשטחי האחסנה חלופות רבות במרחב המפרץ, בעוד שלנחל קישון אין חלופות מיקום".

עוד נמסר, כי רשות הנחל לומדת את ההחלטה יחד עם יועציה המשפטיים על מנת לשקול את המשך צעדיה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר