תוכנית ההתחדשות העירונית באחוזה (הדמיה: משרד גורדון אדריכלים ומתכנני ערים)
תוכנית ההתחדשות העירונית באחוזה (הדמיה: משרד גורדון אדריכלים ומתכנני ערים)

אושרה תוכנית התחדשות עירונית באחוזה צמוד למרכז חורב

במקום שני בנייני מגורים של שלוש קומות, ובהם שש דירות ושני מבני משרדים, הקיימים כיום, ייבנו שני בניינים של 12 ו-15 קומות, שישלבו מגורים, תעסוקה ומוסדות ציבור מעל קומת המסחר

פורסם בתאריך: 20.4.21 12:10

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה, בראשות איתמר בן דוד, אישרה את התוכנית להתחדשות עירונית בשכונת אחוזה. התוכנית, המשתרעת על שטח של 3.2 דונם, ממוקמת בחורב 19-17 צמוד למרכז המסחרי חורב.

התוכנית מציעה הקמת שני בניינים של 15 ו-12 קומות, המשלבים מגורים, תעסוקה ומוסדות ציבור, מעל קומת מסחר הפונה לכיוון רחוב חורב. הפרויקט כולל 88 דירות בתמהיל מגוון. כיום מצויים במתחם שני בנייני מגורים של שלוש קומות, ובהם שש דירות ושני מבני משרדים של שתי קומות, שיפונו לטובת הפרויקט.

לאורך רחוב חורב יוקמו חנויות ליצירת חזית עירונית פעילה. המדרכות יורחבו ותיבנה כיכר עירונית שתהיה פתוחה לציבור הרחב ותהווה חלק מהמרחב הציבורי לאורך הרחוב.

 

 

התוכנית תואמת למגמות התכנון של מינהל התכנון והוועדה המחוזית מבחינת ציפוף ועידוד עירוב שימושים במוקדים מרכזיים לאורך צירים ראשיים.

מתכננת מחוז חיפה במינהל התכנון, ליאת פלד: "התוכנית מדגישה את הצומת המשמעותי של חורב, מוסיפה מסחר, משרדים ודירות שיישענו על ציר ראשי, הכולל תחבורה ציבורית. כמו כן, התוכנית מהווה מנוף להמשך פיתוח צירים עירוניים ראשיים בעיר על ידי העצמת זכויות לצורך שילוב שימושים, מפחיתה תקני חנייה ומעודדת שילוב בנייני ציבור ושטחים עירוניים פתוחים כחלק מבינוי חדש לאורך הציר".

התוכנית קודמה על ידי מגדלי אחוזת חורב בע"מ ונערכה על ידי משרד גורדון אדריכלים ומתכנני ערים.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. מודאג

    האם אלו יהיו הפנים החדשות של שכונת אחוזה? — "גורדי שחקים" שלא מתמזגים עם נוף הכרמל? האם העיריה בוחנת את השלכות התנועה בחורב והנטקה?

  2. כרמי

    כרגיל, בכל אייטם חיובי מקפידים לא לציין את קליש, שמאשרת תכניות בועדה המקומית ודוחה אחרות. המדיניות של עירוב שימושים ושמירה על חזית עירונית פעילה זו המדיניות שהכניסה קליש לחיפה. אם לא היא, סיכוי סביר שהיינו מקבלים שלושה מגדלי מגורים כעורים מוקפים חניון. תפרגנו כשצריך.

  3. כרמליסט מלידה

    רק לי יש תחושה שמדובר במפלצות בטון שפוגעות במרקם השכונה ובאופי שלה?

  4. מרק

    פשוט אסון! העירייה מאפשר בינוי לא מידתי לתשתיות קיימות. הפקקים יגדלו ללא שיעור, עם תחבורה ציבורית התקועה גם היא בפקק. ללא הוספת תשתיות חינוך, בריאות, חשמל ועוד. העיריה לא סופרת את אזרחיה ממטר, רק את הקבלנים.

  5. אבי

    שימו לב: עוד כ 160 מכוניות לאזור הצפוף הזה ממילא. צומת פרויד / חורב, שלא לדבר על צומת חורב הקרוב, הן כבר היום סיוט לנהגים. תתארו לכם מה יהיה שם כשיושלמו הבניינים. אולי קאליש תדאג קודם לריבוד צומת חורב וסביבתה שנראית היום כמו אחרי הפצצה בעזה כמו לא מעט רחובות נוספים בעיר.

  6. ענת

    נהדר. אבל מה עם התחבורה שעומדת כבר עכשיו בצומת חורה ופרויד. מישהו נותן תשומת לב גם לזה. או שזה לא בעיה של אף אחד וב 2030 הפקק יגיע לקניון חיפה במקום 'רק' עד רמת אשכול

  7. גלי

    מעולה,
    גורדי שחקים בחורב,
    שיהיה קצת יותר פקוק בבוקר.
    הרי זה סיוט גם היום לעבור את הצומת הזאת

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    וואי וואי זה ממש על צומת הירידה לפרויד
    רעש נוראי מי ירצה לגור שם??
    עשו שם בית אבות כי אף יזם לא היה בונה מגורים שם מרוב רעש

  9. הסב דניאל

    ולידיעת פיינגולד היזם וחבר במועצת העיר. כדאי שגם הוא ילמד את הנתונים. הוא רוצה לבנות מגדל מגורים בכיכר קריית ספר. מספר הבתים החדשים הנבנים על רכס הכרמל הוא גדול מאד. די אם יסע חבר המועצה הנכבד ברחוב מרגלית ובשדרות היינריך היינה וברחוב הירקון וברחוב מוריה וברחוב דיזרעאלי וילמד…שהרבה דירות בבתים החדשים יהפכו לפילים לבנים ….. עדיף שישאיר את הנדל"ן שלו -הקיים- …לשוכרים הקיימים, ויהנה משכר הדירה. אבל, כנראה שחברות במועצת העיר אינה ערובה לחשיבה כלכלית.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר