חוף שקמונה (צילום: יוסי מזור)

חופי חיפה הפתוחים לא מככבים במדד חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה

חוף קרית חיים קיבל בחלקו את הדירוג "מלוכלך" ובחלקו את הדירוג "נקי מאוד". חופי טיילת שקמונה ודדו דרום הסתפקו בדירוג "נקי". חופים שקיבלו את הדירוג "נקי מאוד" בצפון הם חוף קרית ים, טירת כרמל, עכו ומטה אשר

פורסם בתאריך: 18.5.21 13:46

לראשונה מאז אירוע זיהום חופי הים בזפת, מפרסם המשרד להגנת הסביבה את מדד חוף נקי בחופים הפתוחים בישראל. מהנתונים עולה, כי כ-78 אחוז מהחופים שנמדדו דורגו כנקיים עד נקיים מאוד, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה, שבה נמצאו 70 אחוז מהחופים נקיים עד נקיים מאוד ובהשוואה למדד הקודם שנערך בפברואר האחרון, ימים ספורים לפני אירוע זיהום החופים בזפת, שבו דורגו כ-76 אחוז מהחופים כנקיים עד נקיים מאוד.

לפי נתוני מדד חוף נקי ל-30 באפריל 2021, המדד הראשון המתפרסם אחרי אירוע זיהום חופי הים בזפת, הרשויות החופיות שקיבלו את הציון "נקיות ביותר" הן: אשדוד, עמק חפר, קרית ים, תל אביב-יפו, ג'יסר א-זרקא, גן רווה, הרצליה, טירת כרמל, בת ים, נתניה, עכו, חוף השרון ומטה אשר. במדד זה לא קיבלה אף רשות חופית את הדירוג "מלוכלך".

באשר לחופי חיפה. חוף קרית חיים דרום (מרחוב חלוצי התעשייה עד חוף תלמה) קיבל את הדירוג "מלוכלך". לעומת זאת, חוף קרית חיים צפון (מקרית חיים עד חלוצי התעשייה) קיבל את הדירוג "נקי מאוד". חוף טיילת שקמונה וחוף דדו דרום קיבלו את הדירוג "נקי".

 

 

שנת 2020 הייתה השנה ה-15 לתוכנית "חוף נקי" של המשרד להגנת הסביבה, והיא הייתה השנה הנקייה ביותר מאז תחילת מדידת ניקיון החופים הפתוחים והלא מוכרזים לרחצה. בשנה זו, כ-68 אחוז מהחופים הוגדרו כנקיים או נקיים מאוד לפחות 70 אחוז מהשנה, לעומת כ-20 אחוז מהחופים בשנת 2005, כאשר הושקה התוכנית. פעילות תוכנית חוף נקי על שלל מרכיביה הביאה לשיפור משמעותי מאוד במצב ניקיון החופים הפתוחים.

המשרד להגנת הסביבה תומך בשנים 2021-2020 ברשויות החופיות שבתחומן חופים בלתי מוכרזים לרחצה בהיקף של כ-9.5 מיליון שקלים. תקציב זה משמש את הרשויות לבצע פעולות ניקוי בחופי ים פתוחים ולא מוכרזים לרחצה שבתחומן.

בנוסף, הנהלת קרן הניקיון אישרה באחרונה תקציב רב שנתי לתוכנית "חוף נקי" בהיקף חסר תקדים של כ-44 מיליון שקל, תקציב שמגיע מכספי היטל החוק לצמצום השימוש בשקיות נשיאה חד פעמיות. על פי תוכנית הפעולה שאושרה לשלוש שנים הבאות, תוכנית "חוף נקי" תמשיך לפעול לשינוי תודעתי לחשיבות הים והחופים ולחיזוק לקיחת האחריות האישית, ותתמקד גם באכיפה, ניקיון, הפחתה במקור וניטור פסולת הפלסטיק. כל זאת, במטרה למזער את כמות הפסולת החופית בישראל ולפעול לניקיונם של החופים והים, ביחס למדד תוצאה סביבתית ברור ובהתאם למחויבות הבינלאומית, לטובת הסביבה והציבור בישראל.

לנתוני חוף נקי >>>   

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דוד

    לטירת כרמל יש חוף רשמי עם מציל?
    יש חוף כרמל אבל אין חוף טירת הכרמל מול טירת הכרמל יש שמורת טבע שאין מניעה לשחות בה אבל לא חוף רחצה רשמי עם מציל.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר