טקס חשיפת הפסל "אהבה מרפאת" (צילום: פיוטר פליטר)
טקס חשיפת הפסל "אהבה מרפאת" (צילום: פיוטר פליטר)

התרופה הטובה ביותר היא אהבה

הפסל "אהבה מרפאת" של האמנית סוראיה נזריאן נתרם לבית החולים רות רפפורט לילדים בקריה הרפואית רמב"ם במטרה לקדם סביבה מעודדת החלמה

פורסם בתאריך: 18.6.17 14:47

העוברים והשבים בקריה הרפואית רמב"ם נתקלו בשבוע שעבר במחזה לא שגרתי: במשך שעות ארוכות עמל צוות שלם על צירופם של חלקים עשוויים ברונזה לצורך הקמתו של פסל בחזית בית החולים רות רפפורט לילדים. על העבודה פיקחה סוראיה (שרה) נזריאן, אמנית ידועה האחראית על היצירה שזכתה לשם "אהבה מרפאת" ושנתרמה לבית החולים במטרה לקדם סביבה מעודדת החלמה. הפסל, שניצב על במה מעץ, מתאר דמות נשית החובקת ילדים ומסביבם ציפורים. לצד הפסל ניצב שילוט המתאר את תחושותיה ואת השראתה של האמנית.

"חיינו מועשרים על ידי קשרי אהבה שאנו יוצרים במהלך חיינו", נכתב על השלט, "תחילה אנו חווים אהבה כילדים. אנו מעבירים אהבה זו הלאה ככל שאנו מתבגרים – לבני הזוג שלנו, לחברינו ולילדינו. בפסל 'אהבה מרפאת' מרגיעה נוכחותה האוהבת של הדמות הנשית המרכזית את הילדים הנאספים בזרועותיה ובין קפלי שמלתה, ומזמינה ציפורים לשחק עמם. היא אוניברסלית ויכולה להיות אם, אחות או רופאה. תקוותי היא שכל מתבונן יחליט את מי היא מייצגת עבורו וכיצד אהבתה עשויה לרפא".

הפסל נחשף לראשונה בטקס שהתקיים בשבוע שעבר בהשתתפותם של חלק מבני משפחת נזריאן, רות רפפורט שעל שמה נקרא בית החולים לילדים ובתה עירית, ונציגי הנהלת בית החולים. פרופ' שרון פוליאקין, שעומדת בראש החוג לאמנויות באוניברסיטת חיפה, ושרון נזריאן, בתה של האמנית, נשאו דברים בפני המשתתפים.

סוראיה נזריאן ובעלה יונס הם מראשי קהילת היהודים יוצאי איראן בלוס אנג'לס. השניים ידועים בתרומתם לישראל בכלל ולחיפה בפרט. יצירותיה מופיעות במקומות שונים בארץ ובארצות הברית כחלק מקידום האמנות ומתמיכה בה.

 

הפסל "אהבה מרפאת" (צילום: פיוטר פליטר)

הפסל "אהבה מרפאת" (צילום: פיוטר פליטר)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר