צות מרפאת הלהט"ב" ד"ר אולגה בן קורט, יהודה כהן וד"ר טלי לבנשטיין (צילום: דוברות כללית)
צות מרפאת הלהט"ב" ד"ר אולגה בן קורט, יהודה כהן וד"ר טלי לבנשטיין (צילום: דוברות כללית)

שירות ייחודי של כללית בחיפה: מרפאה לקהילת הלהט"ב

השירות הייחודי שפועל במרפאת בונן הוא המענה הצפוני לאוכלוסייה הלהט"בית. "השאיפה היא לתת מענה רפואי מותאם לקהילה באופן רגיש ומקצועי", אומרת ד"ר אולגה בן קורט שהובילה את הקמת המרפאה, "רפואת העתיד שמה דגש על קבוצה זו באוכלוסייה, שעד לאחרונה לא זכתה לטיפול מותאם לצרכיה"

פורסם בתאריך: 13.9.22 11:49

כללית החלה להפעיל במרפאת בונן בחיפה מרפאה ייעודית לקהילת הלהט"ב. ד"ר אולגה בן קורט, מומחית ברפואת משפחה בכללית במחוז חיפה והגליל המערבי, שנחשפה לתחום רפואת הלהט"ב, ערכה חלק מהתמחותה במרפאת גן מאיר בתל אביב והחליטה להוביל מהלך לפתיחת מרפאה דומה בחיפה. "חשוב להכיר את התחום ולהבין את המשמעות של חיים בארון ומחוצה לו וההשלכות הרפואיות הנלוות לכך", מסבירה ד"ר בן קורט. לדבריה, לעיתים קרובות הפגישה במרפאת הלהט"ב היא הפעם הראשונה שבה המטופלים מדברים על נטיותיהם המיניות והדבר משפיע לאין ערוך על אופן הטיפול בהם. רפואת העתיד שמה דגש על קבוצה זו באוכלוסייה, שעד לאחרונה לא זכתה לטיפול מותאם לצרכיה, דבר שהוביל במקרים מסוימים לגילוי מאוחר של מחלות ולהשלכות רפואיות ארוכות טווח.

אחד הדגשים העיקריים במרפאה הוא נושא שמירה על פרטיות המטופלים, שפעמים רבות מצריך רגישות וגמישות ייחודיות. "הבדיקות הרבות והייחודיות מעלות שאלות רבות בקרב המטופלים ואני שמח ללוות ולהדריך כל פונה. מגיעים אלינו מטופלים מרחבי הצפון ואנחנו מקבלים אותם ברגישות מהצעד הראשון שלהם במרפאה", אומר יהודה כהן, אח במרפאת בונן האמון על תחום הסיעוד במרפאת הלהט"ב.

 

 

"האוכלוסייה הלהט"בית רוצה להגיע לטיפול ולהרגיש בנוח. השאיפה היא לתת מענה רפואי מותאם לקהילה באופן רגיש ומקצועי", אומרת ד"ר בן קורט ומוסיפה שרבים מחברי הקהילה לא מרגישים בנוח לשוחח על הנושא עם רופא המשפחה שלהם. לעיתים קרובות הרופא לא ישאל על הנושא וכך נוצר מעגל שבו הם מקבלים מענה חלקי למצבם הרפואי. מסיבה זו בעיקר, ד"ר בן קורט עובדת בימים אלה יחד עם ד"ר רועי צוקר, מנהל תחום רפואת הלהט"ב בכללית, על תוכנית הכשרה לרופאים בנושא טיפול מותאם לקהילת הלהט"ב ומעבירה הרצאות רבות בנושא, שכן חשוב שרופאי המשפחה ידעו את הבסיס אך יוכלו תמיד לפנות לגורם מייעץ בתחום. את הקמת המרפאה ליוו מנהלת מרפאת בונן ד"ר טלי לבנשטיין וד"ר רחל דהן, מנהלת מינהלת חיפה, והשירות ניתן בה בשיתוף פעולה מלא בין כל אנשי הצוות: עובדי המשרד, הסיעוד, בית המרקחת והרופאים.

מרפאת הלהט"ב בבונן מיועדת למבוטחי הכללית מעל גיל 18 בחיפה והגליל המערבי, ניתן לזמן תור באפליקציה ובאתר הכללית ללא צורך בהפניה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר