רן אהרון, המנהל האדמיניסטרטיבי של כללית מחוז חיפה והגליל המערבי (צילום: דוברות כללית)
רן אהרון, המנהל האדמיניסטרטיבי של כללית מחוז חיפה והגליל המערבי (צילום: דוברות כללית)

כללית מחוז חיפה והגליל המערבי: תנופת פיתוח אדירה ומהפכת ענק בשירות

ההיערכות הלוגיסטית חסרת התקדים בשיאה של מגפת הקורונה, המרפאות החדשות המוקמות כמעט בכל שכונה, המרפאות הישנות שעוברות הנגשה ושיפוץ מן היסוד והשירות המהפכני בעידן הטכנולוגי והדיגיטלי. לרן אהרון, המנהל האדמיניסטרטיבי של כללית במחוז, יש בהחלט במה להתגאות

פורסם בתאריך: 22.9.22 21:40

ראש השנה הוא הזמן הנכון לסכם את השנה שחלפה ולפרוש את החזון לשנים הבאות, אולם את הריאיון עם רן אהרון, המנהל האדמיניסטרטיבי של כללית במחוז חיפה והגליל המערבי, אני בוחרת להתחיל בסיכום השנתיים וחצי האחרונות, שבהן תעתעה בנו מגפה עולמית. "בתקופת הקורונה – שאגב עדיין כאן, אם כי בעצימות פחותה – מערכת הבריאות בארץ בכלל ובכללית בפרט התגלתה במלוא תפארתה. זו הייתה תקופה מאתגרת חסרת תקדים", אומר אהרון, "והיום אני יכול לומר שעשינו עבודה מצוינת".

מיד כשהבינו את היקפה של המגפה, נרתמו בכללית למשימה מבחינה לוגיסטית והקימו אתרי בדיקות מעכשיו לעכשיו בכל נקודה אסטרטגית אפשרית. אהרון מחלק את תקופת הקורונה לשניים. התקופה שלפני החיסונים והתקופה שאחריהם.

אהרון: "אני מזכיר שלפני החיסונים עמד על הפרק נושא הבדיקות. היה ביקוש וגם הכרח להיבדק. הקמנו במחוז אתרי בדיקות במספר מוקדים. המגפה עוד לא חלפה, ומתחמי הבדיקות בהיכל הספורט ברוממה, בקריון ובנשר, ממשיכים לפעול. גם מעבדת הקורונה ממשיכה לעבוד, אם כי בהיקפים פחותים".

ואז הגיעו החיסונים, ובכללית שוב נרתמו לאתגר. אהרון: "גם את אתרי החיסונים הקמנו מעכשיו לעכשיו. למעשה, פעלנו בשני מישורים במקביל – בדיקות וחיסונים. כל המערך הלוגיסטי של כללית במחוז נרתם מיידית למשימה, וההיערכות הייתה ראויה לכל שבח. ללא ספק, עברנו תקופה מאתגרת, לצד הדברים הלא טובים בתקופה זו כמו בידודים ואשפוזים, יש לקורונה גם צדדים חיוביים. בתקופה זו התגלתה המשמעות של מערכת בריאות חזקה בכלל וקהילה חזקה בפרט. אם לסכם את תקופת הקורונה היא עשתה טוב להבנה של מערכת הבריאות במדינת ישראל".

המרפאה בגבעת אלונים (הדמיה: חברת ספייס נכסים והשקעות)

המרפאה בגבעת אלונים (הדמיה: חברת ספייס נכסים והשקעות)

בניית מרפאות חדשות, שיפוץ ישנות

מחוז חיפה והגליל המערבי של כללית עובר בימים אלה תנופת פיתוח אדירה. מרפאות חדשות נבנות, ומרפאות ישנות משופצות מן היסוד ועוברות התאמה לעידן הנוכחי, וזאת, לדברי אהרון, כחלק מהתפיסה שהשירות המוענק למבוטחים חייב להיות מיטבי.

אהרון מפרט רק חלק מהפרויקטים הגדולים: "בגרנד קניון (בקומה מינוס 5) הקמנו מכון פיזיותרפיה מרשים ביופיו על שטח של 1400 מ"ר, שלצידו פועלת גם מרפאת קהילה ראשונית. המכון והמרפאה פועלים שישה ימים בשבוע.

"במבט של חמש שנים לאחור, ניתן למנות את המרפאות החדשות שהקמנו: באיינשטיין, ברמת הנשיא, בנאות פרס (מרפאת קסטרא) ומרפאת הקהילות בהדר. בעוד כחודשיים נחנוך את המרכז החדש לבריאות הילד ברחוב הגליל בנווה שאנן, שנמצא כרגע בשלבי סיום.

"לפני כשבועיים חנכנו מרפאה חדשה במגדל ארמון על שטח של כ-700 מ"ר, אליה העתקנו את המרפאה הוותיקה מרחוב אבן סינא. השירות במגדל ארמון מתפרש כעת על פני ארבע קומות, והוא כולל כעת את מרכז הילד, מרפאת השיניים, הרפואה היועצת, הרפואה הראשונית של אבן סינא ובית מרקחת".

ומה יהיה עם מבנה המרפאה באבן סינא?

אהרון: "אנחנו משפצים את המקום, והופכים את המבנה, על ארבע קומותיו, למרכז בריאות הנפש, המרכז ייתן מענה למטופלים שלא נזקקים לאשפוז, אלא רק לטיפול יום בקהילה".

בכללית, מתברר, עובדים בשיטת הסרט הנע, וכל מבנה ישן שמתפנה עובר שיפוץ כללי ושינוי ייעוד. כך, למשל, האגף הקטן לבריאות הנפש, הפועל כיום במרפאה בקרית אליעזר, יעתיק את פעילותו למרכז באבן סינא. המהלך יאפשר להרחיב את המרפאה בקרית אליעזר, שעוברת שיפוץ כדי להתאימה לעידן הנוכחי, ויוקם בה בית מרקחת גדול וחדשני.

לאחרונה חתמה כללית על הסכם עם חברת ספייס נכסים והשקעות לבניית מרפאה חדשה בגבעת אלונים בקרית אתא. המרפאה תתפרש על שטח של כ-600 מ"ר ותאחד מגוון שירותים תחת קורת גג אחת. בקרית ים רכשה כללית מבנה לצורך הקמת מרפאה נוספת בשכונה הצפונית, ומרפאות חדשות עתידות לקום גם במשכנות אמנים בקרית מוצקין וגם בנאות אפק בקרית ביאליק. המרפאה הוותיקה בקרית ים צפון עברה חיפוי חיצוני, והמבנה שהוקם בשנות ה-60 של המאה הקודמת, קיבל מראה מודרני, ממש כמו בניין הייטק.

אהרון: "אנו ממשיכים להתחדש ולשדרג, ולצד הקמת מבנים חדישים, מרפאות שהוקמו באמצע המאה שעברה מונגשות ומתחדשות בחזותן. כללית היא היחידה עם מרפאה בכל שכונה והכל למען רווחת המטופלים".

הנגשת מתקני הכללית

נכון להיום, לכללית במחוז חיפה והגליל המערבי יש אישורי הנגשה ל-93 אחוז ממתקניה, ו-7 האחוזים הנותרים מונגשים בימים אלה ממש. אהרון: "כל מבנה שעובר שיפוץ, עובר גם תהליך הנגשה. במרפאות שלא עוברות שיפוץ, אנחנו מבצעים התאמה לצורך קבלת האישורים המתאימים. לדוגמה, במרפאת קרית אליעזר אין כיום מעלית. במסגרת השיפוץ, קיבלנו היתר למעלית. בימים אלה מותקנת במבנה מעלית, לצד שיפוץ כללי".

 

 

מהפכה בשירות

לא בכדי מוביל מחוז חיפה והגליל המערבי של כללית במדדי שביעות רצון המטופלים מהשירות הניתן על ידי צוות המרפאה ושביעות רצון גבוהה במיוחד מהשירות הניתן על ידי עובדי המשרד. אם לאחרונה קיבלתם טלפון מקופת החולים, שבה הזכירו לכם שהגיעה העת לבצע בדיקות דם או כל בדיקה אחרת, דעו שזה חלק מתפיסת השירות, אותה אהרון מכנה "שירות יוזם", והוא מסביר: "אנחנו היוזמים. את מועד הבדיקה אנחנו קובעים בהתאמה מלאה לדרישת הלקוח. עובדי המינהל שלנו שותפים מלאים לעשייה הברוכה הזו, ומדדי האיכות הרפואית הגבוהים הם גם בזכותם".

מרפאת נאות פרס (צילום: דוברות כללית)

מרפאת נאות פרס (צילום: דוברות כללית)

בעוד אנו מדברים על התחדשות והוספת שירותים, אהרון חושף בפנינו סקופ קטן: "אנחנו לקראת חתימת חוזה עם חברת מליסרון, הבעלים של הקריון, להרחבה של מגדל זבולון 1 ומגדל זבולון 2. שני המגדלים יהיו במלואם של הכללית, והשירות, שיכלול גם את החברות הבת של כללית, מור וכללית סמייל, יתפרש על פני 12 אלף מ"ר. מדובר בחוזה ארוך טווח ובהשקעה של מיליוני שקלים. מגדל 1 הוא כולו של הכללית כיום, מגדל 2 הוא של הכללית בחלקו הגדול, וכשייחתם החוזה, כל מגדל 2 יהיה של הכללית. נוסף על כך, אנחנו מתכננים גשר להולכי רגל בין שני המגדלים, כך שהמעבר בין שני המגדלים יהיה פנימי".

העידן הדיגיטלי

גם בכל מה שקשור לעידן הטכנולוגי והדיגיטלי, עברה כללית מהפכה של ממש. אהרון: "המטרה שלנו היא להנגיש את השירות כמה שיותר. היום כבר לא צריך להגיע למרפאה לכל מטרה, יש הרבה מאוד דברים שאפשר לעשות מרחוק באמצעות האתר של כללית או האפליקציה. בדרך זו אפשר להזמין תור, לקבל החזרים, טופסי 17 או מרשמים, אפשר לקבוע עם רופא המשפחה או הרופא המומחה פגישה טלפונית או וירטואלית בשיחת וידיאו.

"עובדי המשרד במרפאות מסייעים לכל מטופל ומדריכים אותו כיצד להשתמש בשרותי האונליין. ב-22 מרפאות במחוז הכנסנו גם שירות וואטסאפ מרפאתי, שבאמצעותו כל לקוח יכול להתכתב עם המרפאה. חלק מהתשובות ניתנות על ידי בוט, ואם השאלה מורכבת יותר, יענה עליה נציג שירות בזמן מענה מהיר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר