ד"ר רונזא נג'אר וצוות היחידה למניעת זיהומים בכרמל (צילום: אלי דדון)
ד"ר רונזא נג'אר וצוות היחידה למניעת זיהומים בכרמל (צילום: אלי דדון)

לראשונה במרכז הרפואי כרמל: בית ספר למניעת זיהומים

המלחמה בזיהומים היא אחת המלחמות הקשות והמורכבות המתנהלת בכל מחלקות בתי החולים בארץ ובחו"ל. בכל שנה נפטרים בבתי החולים ברחבי העולם, כתוצאה מזיהומים שונים, מטופלים רבים. מטרת הלימודים: העמקת ההכשרה תוך שימוש בסימולציות מתקדמות לצוותים הרפואיים במלחמה בזיהומים

פורסם בתאריך: 23.11.22 15:07

לראשונה במרכז הרפואי כרמל מקבוצת כללית ולראשונה גם בכללית, נפתח בית ספר מיוחד למניעת זיהומים. מטרת הלימודים היא העמקה, חידוד וחיזוק הידע המקצועי של הצוותים, תוך כדי תרגולים מעשיים בתחום מניעת הזיהומים במחלקות השונות. את הלימודים והסימולציות החדשניות ביום הלימודים הראשון הובילה אחות היחידה למניעת זיהומים בכרמל, לינה ח'ורי.

האחות לינה ח'ורי במהלך השיעורים (צילום: אלי דדון)

האחות לינה ח'ורי במהלך השיעורים (צילום: אלי דדון)

המלחמה בזיהומים היא אחת המלחמות הקשות והמורכבות המתנהלת בכל מחלקות בתי החולים בארץ ובחו"ל. בכל שנה נפטרים בבתי החולים ברחבי העולם, כתוצאה מזיהומים שונים, מטופלים רבים, ולכן מערכת הבריאות העולמית מגויסת לטובת המלחמה בזיהומים.

הקורס התקיים בחדר הסימולציות של בית החולים  וכלל הדרכות וסימולציות במגוון תחומים במניעת זיהומים: אמצעי זהירות שגרתיים, גישה לחולים עם חיידקים עמידים, החדרת צנתרים פריפריים ומרכזיים, הזרקה בטיחותית ועוד.

צוותי המחלקות בשיעורים למניעת זיהומים (צילום: אלי דדון)

צוותי המחלקות בשיעורים למניעת זיהומים (צילום: אלי דדון)

תוכני היום הועברו על ידי האחיות לינה ח'ורי, ודיאנה גרויזברג, אחיות בכירות ביחידה למניעת זיהומים. משתתפי הקורס היו מדריכים קליניים ותיקים מהחטיבה הפנימית והכירורגית בכרמל, שהתרשמו מאוד מהיום הזה והביעו רצון לקיים את הקורס על בסיס קבוע.

 

 

"הלמידה הייתה חווייתית ובאווירה נעימה ומלמדת"; "היו דברים שלא ידעתי וזו הפעם הראשונה שאני מתנסה עם הידיים בתרחישים במניעת זיהומים" – אלו היו רק חלק מהתגובות מהמשתתפים.

האחות מרינה פלדמן, מרכזת תחום מניעת זיהומים בכרמל: "רצינו להקים בית ספר למניעת זיהומים, אבל בסיום היום הזה הבנו שמדובר במיזם ייחודי ואיכותי במיוחד וברמה של בוטיק".

ד"ר רונזא נג'אר, מנהלת היחידה למניעת זיהומים בכרמל: "אני גאה בצוות המדהים של היחידה למניעת זיהומים, שתמיד מצליח לחשוב מחוץ לקופסה ולייצר תהליך למידה חוויתי ומעניין. בית הספר החדש שפתחנו הוא תחילתו של דרך ארוכה ובהמשך צוותים נוספים יגיעו וישתתפו".

ביחידה למניעת זיהומים בכרמל בניהולה של ד"ר רונזא נג'אר שותפות האחיות מרינה פלדמן (מרכזת תחום), לינה ח'ורי, דיאנה גרויזברג ושירין סובח.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר